Business in Wellbeing Services (3cr)
Code: 7Y00CJ62-3001
General information
- Enrolment period
- 15.05.2015 - 30.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
Objectives (course unit)
The students know the principles of the service production in the wellbeing services.
The students know the different aspects of a business plan and the background factors of business.
The students are able to draw up a business plan for a wellbeing sector company.
The students are able to analyse and develop suitable business models for the wellbeing sector.
Content (course unit)
Welfare services as a business environment; business plan; business models.
Assessment methods and criteria
Kurssin hyväksytty suorittaminen sisältää 3 op:
1. Lähipäiväjaksojen luennot (4 luentoa, ml. Jyrkin luennot) ja ennakkotehtävän palautus
2. Oppimispäiväkirja luennoista yksilötyönä
Kurssin arvosana muodostuu oppimispäiväkirjan arvosanasta asteikolla 0-5.
Arvosana 1-2: Oppimispäiväkirja käsittelee kurssin teemat, mutta tarkastelu jää pintapuoliseksi ja asioita ei olla yhdistetty toisiinsa. Lähdekirjallisuus puuttuu. Oma pohdinta ja oman oppimisen reflektoini on vähäistä.
Arvosana 3-4: Kurssin teemoja on käsitelty monipuolisesti, yhdistäen niitä omiin kokemuksiin ja huomioihin. Kurssikirjallisuutta on hyödynnetty. Kokonaisuus on selkeä.
Arvosana 5: Oppimispäiväkirja pystyy osoittamaan opiskelijan kokonaisvaltaisen oppimisprosessin. Se sisältää monipuolista ja syvällistä kurssin teemojen käsittelyä, yhdistäen luentojen, kurssikirjallisuuden (myös oheiskirjallisuuden) ja omien kokemusten integrointia. Kokonaisuus on erittäin selkeä ja huolellisesti viimeistelty.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, virtuaalitehtävät, oppimispäiväkirja
Learning materials
- Luentomateriaalit (Tabulassa saatavilla)
- Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.
- Lisäksi oheiskirjallisuutena Tabulaan tulevan lähdekirjallisuuslistan artikkeleja ja kirjoja