Hyvinvointipalveluiden liiketoimintaosaaminen (3op)
Toteutuksen tunnus: 7Y00CJ62-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.05.2015 - 30.09.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Fysioterapeutti
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija tietää palveluliiketoiminnan toteuttamisen periaatteet hyvinvointialalla.
Opiskelija tietää liiketoimintasuunnitelman eri osa-alueet ja liiketoiminnan taustatekijät.
Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman hyvinvointialan yritykselle. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää hyvinvointipalveluihin sopivia liiketoimintamalleja.
Sisältö (Opintojakso)
Hyvinvointipalvelut liiketoimintaympäristönä; liiketoimintasuunnitelma; liiketoimintamallit.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin hyväksytty suorittaminen sisältää 3 op:
1. Lähipäiväjaksojen luennot (4 luentoa, ml. Jyrkin luennot) ja ennakkotehtävän palautus
2. Oppimispäiväkirja luennoista yksilötyönä
Kurssin arvosana muodostuu oppimispäiväkirjan arvosanasta asteikolla 0-5.
Arvosana 1-2: Oppimispäiväkirja käsittelee kurssin teemat, mutta tarkastelu jää pintapuoliseksi ja asioita ei olla yhdistetty toisiinsa. Lähdekirjallisuus puuttuu. Oma pohdinta ja oman oppimisen reflektoini on vähäistä.
Arvosana 3-4: Kurssin teemoja on käsitelty monipuolisesti, yhdistäen niitä omiin kokemuksiin ja huomioihin. Kurssikirjallisuutta on hyödynnetty. Kokonaisuus on selkeä.
Arvosana 5: Oppimispäiväkirja pystyy osoittamaan opiskelijan kokonaisvaltaisen oppimisprosessin. Se sisältää monipuolista ja syvällistä kurssin teemojen käsittelyä, yhdistäen luentojen, kurssikirjallisuuden (myös oheiskirjallisuuden) ja omien kokemusten integrointia. Kokonaisuus on erittäin selkeä ja huolellisesti viimeistelty.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, virtuaalitehtävät, oppimispäiväkirja
Oppimateriaalit
- Luentomateriaalit (Tabulassa saatavilla)
- Helander, N., Kujala, J., Lainema, K. & Pennanen, M. (2013). Avaimia asiakasläheisyyteen – verkostot palveluliiketoiminnan uudistajana. Tampere University Press.
- Lisäksi oheiskirjallisuutena Tabulaan tulevan lähdekirjallisuuslistan artikkeleja ja kirjoja