Seminaari 1 (1op)
Toteutuksen tunnus: 1L00BZ85-3036
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 14.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ammatillinen opettajankoulutus
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Seminaarin tavoitteet
Opettajaopiskelija
- analysoi oppimaansa ja integroi sitä aiempaan tietämiseensä ja osaamiseensa
- arvioi oman ja pienryhmätoiminnan onnistumista ja tunnistaa toimintansa vahvuuksia ja haasteita
- vertaa ja arvioi oppimistaan suhteessa henkilökohtaisen opintosuunnitelman (hops) ja opetussuunnitelman (ops) tavoitteisiin
- kuvaa alustavasti omaa käyttötietoaan kuviona, kaaviona tai tekstinä
- esittää päivitetyn hopsin.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä
- Miten tietoni ja osaamiseni on muuttunut tai lisääntynyt tämän opintokokonaisuuden aikana?
- Mitkä kokemukset ja minkälainen toiminta olivat oman oppimiseni kannalta tärkeimpiä?
- Miten oppimani asiat liittyvät aiempaan tietämiseeni ja toimintaani?
- Miten voin käyttää oppimaani opettajana toimimisessa ja opiskelussa?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan Tabulassa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22).
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Seminaarissa pienryhmät valmistelevat esityksen/synteesiin/koosteen ryhmän jäsenten yksilöllistä oppimiskokemuksista ja arvioinneista. Seminaari rapportoidaan Opettajuuden käsikirjaan.
Oppimateriaalit
Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2015 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Esityksen laatiminen ja tuottaminen pienryhmässä. Opettajuuden käsikirjan rakentaminen.
Sisällön jaksotus
Opintokonaisuuden 1 opinnot päättyvät loppuseminaariin (seminaari 1). Seminaarissa opiskelija tarkastelee opintokokonaisuudessa oppimaansa seuraavista näkökulmista: arviointi-, kulttuuri-, ohjaamis-, kumppanuus- ja hyvinvointiosaaminen.
Seminaarin tarkoituksena on, että opettajaopiskelija kohdistaa huomion
omaan toimintaansa ja oppimiseensa opintokokonaisuuden ”Kohti monialaista
yhteistoimintaa” aikana. Seminaarissa pohditaan teoreettisten
opintojen, käytännön kokemusten ja tehtävien perusteella omaa toimintaa
ja oppimista. Mikä on ollut opintokokonaisuuden anti oman arviointi-,
ohjaamis-, kulttuuri-, kumppanuus- ja hyvinvointiosaamisen syvenemiselle
ja laajenemiselle?
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.