Skip to main content

Seminar 1 (1cr)

Code: 1L00BZ85-3036

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 14.12.2015
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Leena Mäkelä
Person in charge
Leena Mäkelä
Course
1L00BZ85

Objectives (course unit)

Seminaarin tavoitteet

Opettajaopiskelija

- analysoi oppimaansa ja integroi sitä aiempaan tietämiseensä ja osaamiseensa
- arvioi oman ja pienryhmätoiminnan onnistumista ja tunnistaa toimintansa vahvuuksia ja haasteita
- vertaa ja arvioi oppimistaan suhteessa henkilökohtaisen opintosuunnitelman (hops) ja opetussuunnitelman (ops) tavoitteisiin
- kuvaa alustavasti omaa käyttötietoaan kuviona, kaaviona tai tekstinä
- esittää päivitetyn hopsin.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Miten tietoni ja osaamiseni on muuttunut tai lisääntynyt tämän opintokokonaisuuden aikana?
- Mitkä kokemukset ja minkälainen toiminta olivat oman oppimiseni kannalta tärkeimpiä?
- Miten oppimani asiat liittyvät aiempaan tietämiseeni ja toimintaani?
- Miten voin käyttää oppimaani opettajana toimimisessa ja opiskelussa?

Exam schedules

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan Tabulassa.

Assessment methods and criteria

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22).

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Seminaarissa pienryhmät valmistelevat esityksen/synteesiin/koosteen ryhmän jäsenten yksilöllistä oppimiskokemuksista ja arvioinneista. Seminaari rapportoidaan Opettajuuden käsikirjaan.

Learning materials

Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2015 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.

Student workload

Esityksen laatiminen ja tuottaminen pienryhmässä. Opettajuuden käsikirjan rakentaminen.

Content scheduling

Opintokonaisuuden 1 opinnot päättyvät loppuseminaariin (seminaari 1). Seminaarissa opiskelija tarkastelee opintokokonaisuudessa oppimaansa seuraavista näkökulmista: arviointi-, kulttuuri-, ohjaamis-, kumppanuus- ja hyvinvointiosaaminen.
Seminaarin tarkoituksena on, että opettajaopiskelija kohdistaa huomion
omaan toimintaansa ja oppimiseensa opintokokonaisuuden ”Kohti monialaista
yhteistoimintaa” aikana. Seminaarissa pohditaan teoreettisten
opintojen, käytännön kokemusten ja tehtävien perusteella omaa toimintaa
ja oppimista. Mikä on ollut opintokokonaisuuden anti oman arviointi-,
ohjaamis-, kulttuuri-, kumppanuus- ja hyvinvointiosaamisen syvenemiselle
ja laajenemiselle?

Further information

Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.

Go back to top of page