Seminar 1 (1cr)
Code: 1L00BZ85-3036
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 14.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
Seminaarin tavoitteet
Opettajaopiskelija
- analysoi oppimaansa ja integroi sitä aiempaan tietämiseensä ja osaamiseensa
- arvioi oman ja pienryhmätoiminnan onnistumista ja tunnistaa toimintansa vahvuuksia ja haasteita
- vertaa ja arvioi oppimistaan suhteessa henkilökohtaisen opintosuunnitelman (hops) ja opetussuunnitelman (ops) tavoitteisiin
- kuvaa alustavasti omaa käyttötietoaan kuviona, kaaviona tai tekstinä
- esittää päivitetyn hopsin.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten tietoni ja osaamiseni on muuttunut tai lisääntynyt tämän opintokokonaisuuden aikana?
- Mitkä kokemukset ja minkälainen toiminta olivat oman oppimiseni kannalta tärkeimpiä?
- Miten oppimani asiat liittyvät aiempaan tietämiseeni ja toimintaani?
- Miten voin käyttää oppimaani opettajana toimimisessa ja opiskelussa?
Exam schedules
Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan Tabulassa.
Assessment methods and criteria
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22).
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Seminaarissa pienryhmät valmistelevat esityksen/synteesiin/koosteen ryhmän jäsenten yksilöllistä oppimiskokemuksista ja arvioinneista. Seminaari rapportoidaan Opettajuuden käsikirjaan.
Learning materials
Opintojaksoon liittyvä kirjallisuus, 2015 OPS s. 23.
Oma aktiivinen tiedonhaku ja -jakaminen.
Student workload
Esityksen laatiminen ja tuottaminen pienryhmässä. Opettajuuden käsikirjan rakentaminen.
Content scheduling
Opintokonaisuuden 1 opinnot päättyvät loppuseminaariin (seminaari 1). Seminaarissa opiskelija tarkastelee opintokokonaisuudessa oppimaansa seuraavista näkökulmista: arviointi-, kulttuuri-, ohjaamis-, kumppanuus- ja hyvinvointiosaaminen.
Seminaarin tarkoituksena on, että opettajaopiskelija kohdistaa huomion
omaan toimintaansa ja oppimiseensa opintokokonaisuuden ”Kohti monialaista
yhteistoimintaa” aikana. Seminaarissa pohditaan teoreettisten
opintojen, käytännön kokemusten ja tehtävien perusteella omaa toimintaa
ja oppimista. Mikä on ollut opintokokonaisuuden anti oman arviointi-,
ohjaamis-, kulttuuri-, kumppanuus- ja hyvinvointiosaamisen syvenemiselle
ja laajenemiselle?
Further information
Opintojakson tiedottamisen ja tehtävien antamisen ja palauttamisen keskeinen työkalu on TAMKin virtuaalinen oppimisympäristö Tabula. Muiden verkkotyökalujen/ sosiaalisen median käytöstä sovitaan erikseen.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointi tapahtuu 2015 opinto-oppaan Opintokokonaisuus 1 arviointitaulukon mukaan (s. 22) Seminari 1 -jakson yhteydessä.