Asiakkaat palvelujen kehittäjinä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8U00CO27-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2015 - 25.09.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.10.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- asiantuntijana kehittää yrityksen palveluprosesseja
- huomioida asiakkaiden ja sidosryhmien tärkeyden palvelujen kehittämisessä
- sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan
Sisältö (Opintojakso)
Millainen on palvelun kehittämisprosessi?
Miksi palveluja kehitetään yhteistyössä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa?
Miten integroida asiakkaita ja muita sidosryhmiä palvelun kehittämisprosessiin?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
harjoitustehtävän palautus 17.1.2016 mennessä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustehtävä käytännön työelämään toteutettuna.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
harjoitustehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 5 x 27 h= 135 h
kontaktiopetusta 2x lauantai + yksi ilta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-käytänne
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson kontaktikerrat ovat lauantai 3.10 klo 8.30-14.30, lauantai 7.11 klo 8.30-14.30 ja torstai 7.1.2016 klo 16.30-20.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei tunnista käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja niiden käyttoä palvelujen kehittämisessä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-desgn lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.