Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaat palvelujen kehittäjinä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8U00CO27-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2015 - 25.09.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.10.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuija Ylä-Viteli
Vastuuhenkilö
Tuija Ylä-Viteli
Opintojakso
8U00CO27

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- asiantuntijana kehittää yrityksen palveluprosesseja
- huomioida asiakkaiden ja sidosryhmien tärkeyden palvelujen kehittämisessä
- sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Millainen on palvelun kehittämisprosessi?
Miksi palveluja kehitetään yhteistyössä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa?
Miten integroida asiakkaita ja muita sidosryhmiä palvelun kehittämisprosessiin?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

harjoitustehtävän palautus 17.1.2016 mennessä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävä käytännön työelämään toteutettuna.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

luennot
harjoitustehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op = 5 x 27 h= 135 h
kontaktiopetusta 2x lauantai + yksi ilta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-käytänne

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson kontaktikerrat ovat lauantai 3.10 klo 8.30-14.30, lauantai 7.11 klo 8.30-14.30 ja torstai 7.1.2016 klo 16.30-20.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei tunnista käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja niiden käyttoä palvelujen kehittämisessä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-desgn lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Siirry alkuun