Raaka-aineesta asiakkaan annokseksi (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB17-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2015 - 25.09.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.10.2015 - 05.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- valita eri ruokalajeihin raaka-aineet, oikeat menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi
- tehdä vakioidun ruokaohjeen
- toteuttaa tarjoilun liikeidean mukaisesti
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ osaamista tarvitaan, jotta voi tuottaa ruokapalveluja?
MIKSI ja millaista tuotetuntemusta ja menetelmien hallintaa tarvitaan ruokapalvelun tuottamisessa?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
5.12.2015
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin muodostuminen
- Kirjatentti 50 %
- Oppimistehtävä 50 %
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luento-opetusta, tiimityöskentelyä, hang out tapaamisia, itsenäistä työskentelyä.
Oppimateriaalit
Sovitaan kurssin alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetusta 32h, itsenäistä työskentelyä 238h.
Sisällön jaksotus
Kontatiopetusta 5.11. klo 16.30-20.00, 6.11. klo 8-16.00, 7.11. klo 8.30-14.30, 4.12. klo 8-16.00 ja 5.12. klo 8.30-14.30.
Ennakkotehtävän anto 2.10.2015.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-suoritus erillisen ohjeistuksen mukaisesti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tiimi rakentaa itselleen työelämälähtöisen oppimistehtävän, johon
Sisältyy myös kirjallinen raportointi ja opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras.
Lisätietoja opiskelijoille
Ennakkotehtävän anto pe 2.10. Ala tutuksi-opintojakson yhteydessä.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei tunnista ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita riittävästi. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita puutteellisesti, eikä kykene valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija ei osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisältöä yksittäisenkään näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa jää puuttumaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.