Skip to main content

From Ingredients to Portions (10 cr)

Code: 8T00BB17-3005

General information


Enrolment period
01.08.2015 - 25.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.10.2015 - 05.12.2015
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Person in charge
Sami Salonen
Course
8T00BB17

Objectives (course unit)

Students are able
- to choose the right ingredients, methods, and equipment to produce high-quality products
- to work out standard recipes
- to implement customer service according to the business idea

Content (course unit)

WHAT know-how is needed to produce catering services?
WHY and what kind of product expertise and method management are needed to produce catering services?

Exam schedules

5.12.2015

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin muodostuminen
- Kirjatentti 50 %
- Oppimistehtävä 50 %

Teaching methods

Luento-opetusta, tiimityöskentelyä, hang out tapaamisia, itsenäistä työskentelyä.

Learning materials

Sovitaan kurssin alussa.

Student workload

Kontaktiopetusta 32h, itsenäistä työskentelyä 238h.

Content scheduling

Kontatiopetusta 5.11. klo 16.30-20.00, 6.11. klo 8-16.00, 7.11. klo 8.30-14.30, 4.12. klo 8-16.00 ja 5.12. klo 8.30-14.30.
Ennakkotehtävän anto 2.10.2015.

Completion alternatives

AHOT-suoritus erillisen ohjeistuksen mukaisesti.

Practical training and working life cooperation

Tiimi rakentaa itselleen työelämälähtöisen oppimistehtävän, johon
Sisältyy myös kirjallinen raportointi ja opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras.

Further information

Ennakkotehtävän anto pe 2.10. Ala tutuksi-opintojakson yhteydessä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita riittävästi. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita puutteellisesti, eikä kykene valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija ei osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisältöä yksittäisenkään näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa jää puuttumaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.

Go back to top of page