From Ingredients to Portions (10 cr)
Code: 8T00BB17-3005
General information
- Enrolment period
- 01.08.2015 - 25.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.10.2015 - 05.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to choose the right ingredients, methods, and equipment to produce high-quality products
- to work out standard recipes
- to implement customer service according to the business idea
Content (course unit)
WHAT know-how is needed to produce catering services?
WHY and what kind of product expertise and method management are needed to produce catering services?
Exam schedules
5.12.2015
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin muodostuminen
- Kirjatentti 50 %
- Oppimistehtävä 50 %
Teaching methods
Luento-opetusta, tiimityöskentelyä, hang out tapaamisia, itsenäistä työskentelyä.
Learning materials
Sovitaan kurssin alussa.
Student workload
Kontaktiopetusta 32h, itsenäistä työskentelyä 238h.
Content scheduling
Kontatiopetusta 5.11. klo 16.30-20.00, 6.11. klo 8-16.00, 7.11. klo 8.30-14.30, 4.12. klo 8-16.00 ja 5.12. klo 8.30-14.30.
Ennakkotehtävän anto 2.10.2015.
Completion alternatives
AHOT-suoritus erillisen ohjeistuksen mukaisesti.
Practical training and working life cooperation
Tiimi rakentaa itselleen työelämälähtöisen oppimistehtävän, johon
Sisältyy myös kirjallinen raportointi ja opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras.
Further information
Ennakkotehtävän anto pe 2.10. Ala tutuksi-opintojakson yhteydessä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita riittävästi. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita puutteellisesti, eikä kykene valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija ei osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisältöä yksittäisenkään näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa jää puuttumaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.