Siirry suoraan sisältöön

ICT-palvelun kehittämisprojekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4-ALT4-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2015 - 31.08.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Toni Männistö
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Opintojakso
4-ALT4

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa tuotteistaa osaamisensa.
Opiskelijatiimi tuottaa liiketoimintasuunnitelman.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta myytävän palvelun?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.?
-Läsnäolo?
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa?
-Projektin lopputuotoksen esittely + loppuraportti?
-Vertaisarvionti?
-Asiakkaan antama arvio projektiryhmän/yksittäisen opiskelijan työskentelystä?
-Muut tehtävät opintojakson aikana?

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset, asiakkaan kanssa kokoustaminen ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen.

Oppimateriaalit

Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin tehtävien perusteella.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso jakautuu kahdelle jaksolle ja opiskelijan oletetaan tekevän opintojaksolla asiakkaan projektin hyväksi n. 9 tuntia per viikko.

Sisällön jaksotus

Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille 14-16 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin mukaan.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tavoitteena opintojaksolla on aina tehdä aito projekti oikealle asiakkaalle. Tänä vuonna (2015) tehdään neljä aitoa projektia TAMKin tietohallintoon.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen (a-ALT1, 5 op) kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti joka tehdään tänä vuonna (2015) TAMKin tietohallintoon.?
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 10 op:n eli 270 tunnin edestä.

Opintojakson tavoitteet
Opiskelija ?
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin?
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena?
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan?
?

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas ja projektitiimin tapaamisissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan arvosanan 1-2 arvoiseksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan keskitason tai merkittävän 3-4 arvoiseksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi (5).
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Siirry alkuun