ICT-palvelun kehittämisprojekti (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4-ALT4-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2015 - 31.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa tuotteistaa osaamisensa.
Opiskelijatiimi tuottaa liiketoimintasuunnitelman.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta myytävän palvelun?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.?
-Läsnäolo?
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa?
-Projektin lopputuotoksen esittely + loppuraportti?
-Vertaisarvionti?
-Asiakkaan antama arvio projektiryhmän/yksittäisen opiskelijan työskentelystä?
-Muut tehtävät opintojakson aikana?
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset, asiakkaan kanssa kokoustaminen ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen.
Oppimateriaalit
Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin tehtävien perusteella.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso jakautuu kahdelle jaksolle ja opiskelijan oletetaan tekevän opintojaksolla asiakkaan projektin hyväksi n. 9 tuntia per viikko.
Sisällön jaksotus
Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille 14-16 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin mukaan.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tavoitteena opintojaksolla on aina tehdä aito projekti oikealle asiakkaalle. Tänä vuonna (2015) tehdään neljä aitoa projektia TAMKin tietohallintoon.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen (a-ALT1, 5 op) kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti joka tehdään tänä vuonna (2015) TAMKin tietohallintoon.?
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 10 op:n eli 270 tunnin edestä.
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija ?
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin?
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena?
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan?
?
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas ja projektitiimin tapaamisissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan arvosanan 1-2 arvoiseksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan keskitason tai merkittävän 3-4 arvoiseksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi (5).
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.