Physiotherapy for Children and Adolescents, Practical Lessons (6 cr)
Code: 7F00BA32-3001
General information
- Enrolment period
- 15.05.2015 - 30.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.08.2015 - 21.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 38
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Liisa Sittig
- Hannu Järvinen
- Terttu Roivas
- Marja Tuorila-Rinne
- Raija Jaakkola
- Small groups
- Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä C (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Tutorryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Tutorryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Tutorryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Ryhmä A
- Ryhmä B
- Ryhmä C
- Tutorryhmä 1
- Tutorryhmä 2
- Tutorryhmä 3
- Course
- 7F00BA32
Objectives (course unit)
Students
- can guide the use and justify the choices for movement aids
- are able to evaluate and make conclusions of motor development of child as part of the development of the whole individual
- are able to support children and adolescent in different physical training and physiotherapy situations
- are able to select and put into practice effective physiotherapy for children and adolescents
- are able to plan and instruct different kinds of group physiotherapy for children and adolescents
Content (course unit)
- movement equipment of children and adolescent
- physiotherapy groups for children and adolescents
- physiotherapeutic assessment and guiding in child centred way
Exam schedules
Practical test ought to be passed before Clinical Practice
Assessment methods and criteria
Practical tests
Physical exercise guidings
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Prctical exercises
Tasks
Learning materials
Pääasialliset lähteet - täydentyy jakson kuluessa
Beckung, E. ym 2014. Fysioterapi för barn och ungdom. Teori och tillämpning. Denmark: Eurographic Danmark A/S
Tecklin, J. 2015 (5.painos), 2008(4. painos): Cardiopulmonary physical therapy. Lippincott Williams& Wilkins
Neuro- Tule-ft, hengitys ja psyfymateriaali täydentyy jakson aikana
Gerhardt, S. 2008. Rakkaus ratkaisee. Varhaisen vuorovaikutuksen merkitys aivojen kehittymiselle. Helsinki: Edita Prima Oy
Sajaniemi, n ym 2015: Stressin säätely - kehityksen, vuorovaikutuksen ja oppimisen ydin
Sinkkonen, J 2010: Nuoruusaika
Burns, Y. 1996: Physiotherapy and the growing child
Completion alternatives
Valinnaisena yksi näistä: MALIKE/Terapeuttinen uinti/Urheiluseuraohjaus
Practical training and working life cooperation
Guidings at schools...
Activities in ...4.-7.11.2015 ( Saturday including)
Further information
Decription of course is completed in 15th June 2015
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla tunneilla/ ohjaustilanteissa. Opiskelijalla on runsaasti poissaoloa harjoitustunneilta. Perustiedot ja -taidot puutteelliset.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna. Tiedot ja taidot harjoitusten toteutuksessa ovat niukat, toiminta ulkokohtaista ja kaavamaista, perustelut puuteellisia.Ohjauksessa epätarkoituksenmukaisuutta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti, perustelee toimintaansa pääosin hyvin. Tiedot ja taidot hyvät, valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti, harjoittelee aktiivisesti ja hyödyntää ohjausta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa olla hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa erityiskouluohjauksissa ja toimii aktiivisesti avustajan roolissa. Valitsee tarkoituksenmukaisen lapsiryhmän voimavaroihin pohjautuvan sisällön/liikkeet ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja "roolit" tarkasti.
Muut liikunnan ohjaukset vastaavalla tavalla.
Osaa valita ja toteuttaa perustellusti lasten ja nuorten erilaisiin liikkumisen ja toiminnan ongelmiin (tule-ja neurologisista ongelmista hengitys- syömishäiriöihin tai ahdistuneisuusongelmiin) sopivaa fysioterapeuttista tutkimista ja fysioterapian menetelmiä huomioiden lapsen kyvyt ja voimavarat sekä lapsen ikäkauden.