Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Practical Lessons (6 cr)

Code: 7F00BA32-3001

General information


Enrolment period
15.05.2015 - 30.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.08.2015 - 21.12.2015
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 38
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Liisa Sittig
Hannu Järvinen
Terttu Roivas
Marja Tuorila-Rinne
Raija Jaakkola
Small groups
Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä C (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ryhmä A
Ryhmä B
Ryhmä C
Tutorryhmä 1
Tutorryhmä 2
Tutorryhmä 3
Course
7F00BA32

Objectives (course unit)

Students
- can guide the use and justify the choices for movement aids
- are able to evaluate and make conclusions of motor development of child as part of the development of the whole individual
- are able to support children and adolescent in different physical training and physiotherapy situations
- are able to select and put into practice effective physiotherapy for children and adolescents
- are able to plan and instruct different kinds of group physiotherapy for children and adolescents

Content (course unit)

- movement equipment of children and adolescent
- physiotherapy groups for children and adolescents
- physiotherapeutic assessment and guiding in child centred way

Exam schedules

Practical test ought to be passed before Clinical Practice

Assessment methods and criteria

Practical tests
Physical exercise guidings

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Prctical exercises
Tasks

Learning materials

Pääasialliset lähteet - täydentyy jakson kuluessa
Beckung, E. ym 2014. Fysioterapi för barn och ungdom. Teori och tillämpning. Denmark: Eurographic Danmark A/S
Tecklin, J. 2015 (5.painos), 2008(4. painos): Cardiopulmonary physical therapy. Lippincott Williams& Wilkins
Neuro- Tule-ft, hengitys ja psyfymateriaali täydentyy jakson aikana
Gerhardt, S. 2008. Rakkaus ratkaisee. Varhaisen vuorovaikutuksen merkitys aivojen kehittymiselle. Helsinki: Edita Prima Oy
Sajaniemi, n ym 2015: Stressin säätely - kehityksen, vuorovaikutuksen ja oppimisen ydin
Sinkkonen, J 2010: Nuoruusaika
Burns, Y. 1996: Physiotherapy and the growing child

Completion alternatives

Valinnaisena yksi näistä: MALIKE/Terapeuttinen uinti/Urheiluseuraohjaus

Practical training and working life cooperation

Guidings at schools...
Activities in ...4.-7.11.2015 ( Saturday including)

Further information

Decription of course is completed in 15th June 2015

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija vetäytyy, valikoi tai laiminlyö tehtäviään ja harjoittelua tunneilla tunneilla/ ohjaustilanteissa. Opiskelijalla on runsaasti poissaoloa harjoitustunneilta. Perustiedot ja -taidot puutteelliset.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suoriutuu harjoituksista ja tehtävistä osittain tuettuna ja ohjattuna. Tiedot ja taidot harjoitusten toteutuksessa ovat niukat, toiminta ulkokohtaista ja kaavamaista, perustelut puuteellisia.Ohjauksessa epätarkoituksenmukaisuutta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tilanteen mukaan tarkoituksenmukaisesti, perustelee toimintaansa pääosin hyvin. Tiedot ja taidot hyvät, valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti, harjoittelee aktiivisesti ja hyödyntää ohjausta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa olla hyvässä vuorovaikutuksessa ohjattavan/ryhmän kanssa erityiskouluohjauksissa ja toimii aktiivisesti avustajan roolissa. Valitsee tarkoituksenmukaisen lapsiryhmän voimavaroihin pohjautuvan sisällön/liikkeet ja suunnittelee toteutuksen etenemisen ja "roolit" tarkasti.
Muut liikunnan ohjaukset vastaavalla tavalla.
Osaa valita ja toteuttaa perustellusti lasten ja nuorten erilaisiin liikkumisen ja toiminnan ongelmiin (tule-ja neurologisista ongelmista hengitys- syömishäiriöihin tai ahdistuneisuusongelmiin) sopivaa fysioterapeuttista tutkimista ja fysioterapian menetelmiä huomioiden lapsen kyvyt ja voimavarat sekä lapsen ikäkauden.

Go back to top of page