Physiotherapy for Children and Adolescents, Theory (8 cr)
Code: 7F00BA31-3001
General information
- Enrolment period
- 15.05.2015 - 30.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.08.2015 - 21.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 38
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Jussi Savolainen
- Tarja Tittonen
- Anne-Marja Hammar
- Sosionomi Virtuaalihenkilö
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Jarmo Perttunen
- Gitte Taulo
- Terttu Roivas
- FYSIO Luennoitsija
- Vesa Joutsen
- Marja Tuorila-Rinne
- Raija Jaakkola
- Liisa Mannisenmäki
- Small groups
- Tutorryhmä t1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Tutorryhmä t2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Tutorryhmä t3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Proakatemia-ryhmä RC (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Harjoitusryhmä RA (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Harjoitusryhmä RB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Tutorryhmä t1
- Tutorryhmä t2
- Tutorryhmä t3
- Proakatemia-ryhmä RC
- Harjoitusryhmä RA
- Harjoitusryhmä RB
- Course
- 7F00BA31
Objectives (course unit)
Students
- know changes of society and how they affect a family
- are aware of the effects of an illness on children and family
- know the effects of illnesses on movement and functional ability of a child or an adolescent and on the whole development of an individual
- are able to find evidence based knowledge and to use it in physiotherapy
- are able to select appropriate and effective assessment strategies for movement abilities and the functions of a child or an adolescent and are able to use clinical reasoning and to plan treatment strategies
- know the effects of the most common medication for children’s’ diseases
Content (course unit)
- motor development of a child as part of the whole development of an individual
- delayed development of a child
- reflexes in child’s development
- attachment theory and early interaction
- socioemotional disorders and mental disorders of children and adolescents and physiotherapy
- autism disorders and physiotherapy
- children with learning difficulties
- respiratory physiotherapy with children and adolescents
- musculo-skeletal problems of children and adolescents
- neurological problems and physiotherapy with children and adolescents
- physiotherapy in mental health problems of children and adolescents
- required medication
Exam schedules
Tests and dates later
Assessment methods and criteria
Tests, written products and presentions
Tutorials are evaluated
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lectures, discussions in groups and group work
PBL tutorials
Seminars
Learning materials
Materials given in June - and comleted during autumn
Content scheduling
10.8.-29.9. and 16.11.-20.12.2015
Orientation and beginning at school 17.8.2015 at 8.30 o´clock ( During week 33 there is independent task - everyone doing her/himself - and date to return the task is 14.8.2015)
Between course dates there is Clinical Practice 5 weeks and Week 46 is "Own independet study week"
Practical training and working life cooperation
Children´s Daycare centers
Schools
Further information
Description of the course 7F00BA31-3001 will be completed later - at 15th June 2015.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä. Tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa valita joitakin tutkimisen ja fysioterapian menetelmiä sekä perustella valinnat. Osaa ohjattuna suunnitella ja soveltaa osin fysioterapiaa lapsen ja nuoren elinpiirissä huomioiden eri yhteistyötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne. Tietää apuvälineistä ja niiden käytöstä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa valita tutkimisen ja fysioterapian menetelmät sekä perustella valinnat. Osaa suunnitella fysioterapiaa lapsen ja nuoren elinpiiriin sopivasti huomioiden eri yhteistyötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne. Tietää apuvälineistä ja niiden valinnasta sekä käytöstä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa valita tarkoituksenmukaiset ja kattavat tutkimisen ja fysioterapian toteutuksen menetelmät sekä perustelee valinnat monipuolisesti. Osaa suunnitella monipuolisesti ja luovasti fysiorapiaa lapsen ja nuoren elinpiiriin sopivasti huomioiden ohjauksessaan eri yhteityötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne.
Tietää miten valitaan, hankitaan ja ohjataan apuvälineitä ja niiden käyttöä yksilöllisesti.