Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Theory (8 cr)

Code: 7F00BA31-3001

General information


Enrolment period
15.05.2015 - 30.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.08.2015 - 21.12.2015
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 38
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Jussi Savolainen
Tarja Tittonen
Anne-Marja Hammar
Sosionomi Virtuaalihenkilö
Hannu Järvinen
Liisa Sittig
Jarmo Perttunen
Gitte Taulo
Terttu Roivas
FYSIO Luennoitsija
Vesa Joutsen
Marja Tuorila-Rinne
Raija Jaakkola
Liisa Mannisenmäki
Small groups
Tutorryhmä t1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä t2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä t3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Proakatemia-ryhmä RC (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä RA (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä RB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Tutorryhmä t1
Tutorryhmä t2
Tutorryhmä t3
Proakatemia-ryhmä RC
Harjoitusryhmä RA
Harjoitusryhmä RB
Course
7F00BA31

Objectives (course unit)

Students
- know changes of society and how they affect a family
- are aware of the effects of an illness on children and family
- know the effects of illnesses on movement and functional ability of a child or an adolescent and on the whole development of an individual
- are able to find evidence based knowledge and to use it in physiotherapy
- are able to select appropriate and effective assessment strategies for movement abilities and the functions of a child or an adolescent and are able to use clinical reasoning and to plan treatment strategies
- know the effects of the most common medication for children’s’ diseases

Content (course unit)

- motor development of a child as part of the whole development of an individual
- delayed development of a child
- reflexes in child’s development
- attachment theory and early interaction
- socioemotional disorders and mental disorders of children and adolescents and physiotherapy
- autism disorders and physiotherapy
- children with learning difficulties
- respiratory physiotherapy with children and adolescents
- musculo-skeletal problems of children and adolescents
- neurological problems and physiotherapy with children and adolescents
- physiotherapy in mental health problems of children and adolescents
- required medication

Exam schedules

Tests and dates later

Assessment methods and criteria

Tests, written products and presentions
Tutorials are evaluated

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lectures, discussions in groups and group work
PBL tutorials
Seminars

Learning materials

Materials given in June - and comleted during autumn

Content scheduling

10.8.-29.9. and 16.11.-20.12.2015
Orientation and beginning at school 17.8.2015 at 8.30 o´clock ( During week 33 there is independent task - everyone doing her/himself - and date to return the task is 14.8.2015)
Between course dates there is Clinical Practice 5 weeks and Week 46 is "Own independet study week"

Practical training and working life cooperation

Children´s Daycare centers
Schools

Further information

Description of the course 7F00BA31-3001 will be completed later - at 15th June 2015.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Perustiedoissa on puutteita, irrallisuuksia ja virheellisyyksiä. Tietojen käyttäminen on yksipuolista ja kritiikitöntä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa valita joitakin tutkimisen ja fysioterapian menetelmiä sekä perustella valinnat. Osaa ohjattuna suunnitella ja soveltaa osin fysioterapiaa lapsen ja nuoren elinpiirissä huomioiden eri yhteistyötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne. Tietää apuvälineistä ja niiden käytöstä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa valita tutkimisen ja fysioterapian menetelmät sekä perustella valinnat. Osaa suunnitella fysioterapiaa lapsen ja nuoren elinpiiriin sopivasti huomioiden eri yhteistyötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne. Tietää apuvälineistä ja niiden valinnasta sekä käytöstä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa valita tarkoituksenmukaiset ja kattavat tutkimisen ja fysioterapian toteutuksen menetelmät sekä perustelee valinnat monipuolisesti. Osaa suunnitella monipuolisesti ja luovasti fysiorapiaa lapsen ja nuoren elinpiiriin sopivasti huomioiden ohjauksessaan eri yhteityötahot kuten perhe, päiväkoti, koulu, harrastukset jne.
Tietää miten valitaan, hankitaan ja ohjataan apuvälineitä ja niiden käyttöä yksilöllisesti.

Go back to top of page