Siirry suoraan sisältöön

Visuaalinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: HA122-10-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2015 - 28.08.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2015 - 16.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
TAMK Virrat
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 26
Koulutus
Liiketalouden koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Heli Antila
Pirkko Varis
Pienryhmät
Avoin amk (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Pienryhmät
Avoin amk
Opintojakso
HA122-10

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson tyyppi
Pakollinen

Opintojakson taso
Ammattiopinnot

Opintojakson tavoite
Tavoitteena on, että opiskelija hallitsee visuaalisen markkinoinnin keinoineen ja pystyy valitsemaan sopivat keinot erilaisiin markkinointitarkoituksiin. Opiskelija perehtyy mainonnan eri muotoihin ja keinoihin ja osaa laatia mainosgrafiikan periaatteiden mukaisesti esitteitä ja muuta mainos- ja markkinointiaineistoa yrityksille eri medioita hyödyntäen ottaen huomioon markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kohteet, tavoitteet ja vaatimukset sekä tuotteet/palvelut.

Opintojakson sisältö
- visuaalisen markkinoinnin ratkaisut
- esite, mainos ja/tai muu markkinointijulkaisu
- visuaaliset ja graafiset ratkaisut

Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektit.

Arviointimenetelmät
Esseet, harjoitusten tulokset ja tuotetut aineistot arvioidaan. Projektien arviointi.

Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Opintojakso HA121-8 Visuaalinen ilmaisu ja mainosgrafiikka suoritettu

Kirjallisuus
Sovitaan opintojakson alussa

Opettajan nimi
Pirkko Varis ja tuntiopettaja

Opetusvuosi
3. opintovuosi

Kevät- vai syyskaudella/ Periodit joissa opintojakso menee
Syksy ja kevät

Opetuskieli
Suomi ja englanti

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Kaikki työt arvioidaan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Esseet, harjoitusten tulokset ja tuotetut aineistot arvioidaan. Projektien arviointi.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, projektit.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kussin laajuus on 5 opintopistettä, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työmäärää kokonaisuudessaan. Kontaktiopetuksen ajankohdat esitellään työnjako-kohdassa ja kontaktiopetusta on yhteensä 5 iltana. Muu aika käytetään töiden tekemiseen.

Sisällön jaksotus

Periodit 1-4.
Pe 4.9.2015 ja pe 2.10.2015 Pirkko Varis aiheena visuaalisen markkinoinnin keinot
To 11.2.2016, to 10.3.2016 ja pe 22.4.2016 Heli Antila aiheena mm. esite, mainos ja/tai muu markkinointijulkaisu sekä visuaaliset ja graafiset ratkaisut jne.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Esittet ja aineistot mahdollisia yrityksille.

Kansainvälisyys

Mahdollista tehdä työt kansainvälisille yrityksille.

Lisätietoja opiskelijoille

Sijainti Virrat, ei Tampere. Liiketalouden koulutusohjelma, Virrat. Opintojakson toteuttavat Pirkko Varis ja Heli Antila.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole saavuttanut kurssin tavoitteita hyväksytysti. Opiskelija ei pysty tunnistamaan, määrittelemään eikä käyttämään hyväksi visuaalisen markkinoinnin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ei onnistu tuottamaan vaadittuja töitä ja materiaaleja.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tunnistaa, pystyy määrittelemään ja käyttämään hyväksi visuaalisen markkinoinnin käsitteitä ja malleja. Tuotetut työt ja materiaalit ovat tasolla 1-2.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa hyödyntää opintojakson sisältöä hyvällä tasolla, kuitenkin taidot ja kompetenssit vaativat lisää kehittämistä. Opiskelija osaa määritellä ja soveltaa visuaalisen markkinoinnin käsitteitä ja malleja hyvin sekä pystyy soveltamaan niitä käytäntöön useimmissa tehtävissä. Tuotetut työt ja materiaalit ovat tasolla 3-4.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson aihealueen tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee visuaalisen markkinoinnin käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa. Tuotetut työt ja materiaalit ovat saavutttaneet erinomaisen tason.

Siirry alkuun