Professional Communication (4 cr)
Code: 7K00BC54-3012
General information
- Enrolment period
- 28.07.2014 - 19.10.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.10.2014 - 31.01.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Heleena Laitinen
- Heidi Valtatie
- Gitte Taulo
- Heimo Outinen
- Anne Silvan
- Person in charge
- Heimo Outinen
- Small groups
- Ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Ryhmä 1
- Ryhmä 2
- Ryhmä 3
- Course
- 7K00BC54
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual
Prerequisites (course unit)
None
Exam schedules
Osa2 Muistisairaan kohtaaminen
-Tenttiajankohta täsmentyy myöhemmin
-uusintapäivät täsmentyvät myöhemmin
Assessment methods and criteria
Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
- Kirjallinen tehtävä: numeerinen arviointi 0-5
- painokerroin 3
.
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1
.
Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-hyväksytty / hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
- Oppimispäiväkirja
Learning materials
-ajankohtaiset artikkelit
-kirjallisuus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
• Voutilainen P. & Tiikkainen P. (toim. ) Gerontologinen hoitotyö. WSOYpro oy. 2010 ss. 219-246
Further information
Pienryhmätyöskentelyssä läsnäolovelvoite.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Tietää mitä vuorovaikutus on
- Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
- Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
.
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet ja harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa. Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä.
.
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti, sekä käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
- Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
- Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
- Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät