Skip to main content

Professional Communication (4 cr)

Code: 7K00BC54-3012

General information


Enrolment period
28.07.2014 - 19.10.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.10.2014 - 31.01.2015
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Heleena Laitinen
Heidi Valtatie
Gitte Taulo
Heimo Outinen
Anne Silvan
Person in charge
Heimo Outinen
Small groups
Ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ryhmä 1
Ryhmä 2
Ryhmä 3
Course
7K00BC54

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

-professional communication in collaboration with individuals and families
-professional performance in work community
-identification and evaluation of personal communication skills
-multicultural nursing
-interaction with an individual with memory disorders
-interaction with an aggressive individual

Prerequisites (course unit)

None

Exam schedules

Osa2 Muistisairaan kohtaaminen
-Tenttiajankohta täsmentyy myöhemmin
-uusintapäivät täsmentyvät myöhemmin

Assessment methods and criteria

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
- Kirjallinen tehtävä: numeerinen arviointi 0-5
- painokerroin 3
.
Osa 2 Muistisairaan ihmisen kohtaaminen 1op
-tentti: numeerinen arviointi 0-5
-painokerroin 1
.
Osa 3 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen
-hyväksytty / hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
- Oppimispäiväkirja

Learning materials

-ajankohtaiset artikkelit
-kirjallisuus:
• Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
• Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
• Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
• Voutilainen P. & Tiikkainen P. (toim. ) Gerontologinen hoitotyö. WSOYpro oy. 2010 ss. 219-246

Further information

Pienryhmätyöskentelyssä läsnäolovelvoite.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa, työelämätaidoissa ja muistisairaan potilaan kohtaamisessa.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Tietää mitä vuorovaikutus on
- Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
- Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
.
Osaa muistisairaan kohtaamisen perusperiaatteet ja harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa. Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä.
.
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti, sekä käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
- Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
- Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
- Osaa kuvata ja perustella muistisairaan ihmisen hyvän kohtaamisen osatekijät

Go back to top of page