Siirry suoraan sisältöön

Raaka-aineesta asiakkaan annokseksi (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB17-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.07.2014 - 16.10.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2014 - 13.12.2014
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Satu Honkanen
Vastuuhenkilö
Jaana Sahlsten
Opintojakso
8T00BB17

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- valita eri ruokalajeihin raaka-aineet, oikeat menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi
- tehdä vakioidun ruokaohjeen
- toteuttaa tarjoilun liikeidean mukaisesti

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ osaamista tarvitaan, jotta voi tuottaa ruokapalveluja?
MIKSI ja millaista tuotetuntemusta ja menetelmien hallintaa tarvitaan ruokapalvelun tuottamisessa?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Sovitaan kurssin alussa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin muodostuminen
- Kirjatentti 30 %
- Oppimistehtävä (Kirjallinen raportti, sisältää Blueprinting, vierailu/asiantuntijaluento, osaamisen näyttö) 50 %
- Ammatillinen vuoropuhelu 20 %
Tiimi rakentaa itselleen OPPIMISTEHTÄVÄN
Sisältyy
- kirjallinen raportointi (sisältyy blueprinting)
- opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras
- osaamisen näyttö havainnoiden
- tiivistys, blogikirjoitus (WordPress)

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luento-opetusta, tiimityöskentelyä, hang out tapaamisia, itsenäistä työskentelyä

Oppimateriaalit

Sovitaan kurssin alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetusta 32h, itsenäistä työskentelyä 238h.

Sisällön jaksotus

Kontatiopetusta 6.11 16.30-20.00, 7.11 8-16, 8.11 8.30-14.30, 12.12 8-16 ja 13.12 8.30-14.30

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT erillisen ohjeistuksen mukaisesti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tiimi rakentaa itselleen työelämälähtöisen OPPIMISTEHTÄVÄN, johon
Sisältyy
- kirjallinen raportointi (sisältyy blueprinting)
- opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras
- osaamisen näyttö havainnoiden
- tiivistys, blogikirjoitus (WordPress)

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyl Opiskelija ei tunnista ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita riittävästi. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita puutteellisesti, eikä kykene valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija ei osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisältöä yksittäisenkään näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa jää puuttumaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

T Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

H Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

K Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.

Siirry alkuun