Skip to main content

From Ingredients to Portions (10 cr)

Code: 8T00BB17-3004

General information


Enrolment period
27.07.2014 - 16.10.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2014 - 13.12.2014
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
8 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Jaana Sahlsten
Sami Salonen
Satu Honkanen
Person in charge
Jaana Sahlsten
Course
8T00BB17

Objectives (course unit)

Students are able
- to choose the right ingredients, methods, and equipment to produce high-quality products
- to work out standard recipes
- to implement customer service according to the business idea

Content (course unit)

WHAT know-how is needed to produce catering services?
WHY and what kind of product expertise and method management are needed to produce catering services?

Exam schedules

Sovitaan kurssin alussa

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin muodostuminen
- Kirjatentti 30 %
- Oppimistehtävä (Kirjallinen raportti, sisältää Blueprinting, vierailu/asiantuntijaluento, osaamisen näyttö) 50 %
- Ammatillinen vuoropuhelu 20 %
Tiimi rakentaa itselleen OPPIMISTEHTÄVÄN
Sisältyy
- kirjallinen raportointi (sisältyy blueprinting)
- opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras
- osaamisen näyttö havainnoiden
- tiivistys, blogikirjoitus (WordPress)

Teaching methods

Luento-opetusta, tiimityöskentelyä, hang out tapaamisia, itsenäistä työskentelyä

Learning materials

Sovitaan kurssin alussa

Student workload

Kontaktiopetusta 32h, itsenäistä työskentelyä 238h.

Content scheduling

Kontatiopetusta 6.11 16.30-20.00, 7.11 8-16, 8.11 8.30-14.30, 12.12 8-16 ja 13.12 8.30-14.30

Completion alternatives

AHOT erillisen ohjeistuksen mukaisesti

Practical training and working life cooperation

Tiimi rakentaa itselleen työelämälähtöisen OPPIMISTEHTÄVÄN, johon
Sisältyy
- kirjallinen raportointi (sisältyy blueprinting)
- opintokäynti ja/tai asiantuntijavieras
- osaamisen näyttö havainnoiden
- tiivistys, blogikirjoitus (WordPress)

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyl Opiskelija ei tunnista ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita riittävästi. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita puutteellisesti, eikä kykene valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija ei osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisältöä yksittäisenkään näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa jää puuttumaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

T Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

H Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

K Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.

Go back to top of page