Siirry suoraan sisältöön

Vieraanvaraisesti asiakkaalle (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB19-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.07.2013 - 03.03.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.03.2014 - 31.07.2014
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 70
Koulutus
Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Hotelli- ja ravintola-alan koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Kaarina Järveläinen
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Mikael Lindell
Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Opintojakso
8T00BB19

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakkaille
- arvioida toteutunutta tuotelaadun, ravitsemuslaadun, myyntikatteen, raaka-ainehävikin, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta
- käyttää koneita ja laitteita.

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myynti ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-case toteutus

Oppimateriaalit

-sovitaan opintojakson alkaessa

Lisätietoja opiskelijoille

Vieraanvaraisesti asiakkaalle (nuoret)

Aikataulu klo 8 - 17
10.3 Yhteinen aloitus, Laskenta ja markkinointi (MiLi)
12.3 Tapahtuman järjestäminen, brief, jako tiimeihin (MiLi, RiBr,TaKa)
- Marko Kahelin
- Heli Huhtala
- Kristiina Lähteenmäki-Hein
13.3 Matkailubisnes 8-10.30 (RiBr), Laskenta ja markkinointi klo 11.15-13.45 (MiLi) 3+3 h ryhmien suunnittelua 2h
17.3 Matkailubisnes+elämys 8-10.30 (RiBr) , Ideasta tapahtumaksi (Mikael, Lauha, Proakatemia) 2+6 h, ryhmien suunnittelua 2h
19.3 Stailaus 8-10.30 (TaKa), Matkailubisnes 11.15-13.45 (RiBr), 3+ 3 h, ryhmien suunnittelua 2 h
20.3 Laskenta ja markkinointi (MiLi) 6 h, mitattavissa oleva ravitsemuslaatu, Aromi (JaSa) 2 h
21.3 Matka Gastro messuille Helsinkiin, koko päivä
24.3 Väliarviointi (MiLi, RiBr, TaKa, JaSa)
Ruokapalvelucaset, majoituscaset klo 11 asti
(Tilauslistat tehtynä)
Ryhmän työskentelyä klo 17 asti
26.3 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus RiBr
27.3 Tentti RiBr, ryhmän työskentelyä/ ohjaus RiBr
31.3 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus, Laskenta ja markkinointi
klo 11-14, MiLi
2.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus/ keittiö
3.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus/keittiö
7.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus/ keittiö
9.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus
10.4 Ruokapalvelucase 1 purku, TaKa
14.4 Ruokapalvelucase 1 purku TaKa
16.4 Ruokapalvelucase 1 purku TaKa
12.4 Kiirastorstai
21.4 Pääsiäinen
23.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus, Laskenta ja markkinointi ohjausta
klo 12-15 MiLi
24.4 Väliarviointi (MiLi, RiBr, TaKa, JaSa)
(Tilauslistat tehtynä)
28.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus
30.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus

1.5 vappu
5.5 Majoituscase 2 purku
7.5 Majoituscase 2 purku
8.5 Majoituscase 2 purku
12.5 Ruokapalvelucase 2 purku
14.5 Ruokapalvelucase 2 purku, kahden ryhmän toteutus
15,5 Loppuseminaari, kevätjuhla, koonti koko vuodesta
Paikka: H-käytävä

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Ryhmä toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitellusti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla. Ryhmä on toiminut kiitettävästi

Siirry alkuun