Vieraanvaraisesti asiakkaalle (10 cr)
Code: 8T00BB19-3001
General information
- Enrolment period
- 29.07.2013 - 03.03.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.03.2014 - 31.07.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 70
- Degree programmes
- Degree Programme in Service Management, students who began in 2013 or earlier
- Degree Programme in Hotel and Restaurant Management, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Kaarina Järveläinen
- Jaana Sahlsten
- Riitta Brännare
- Mikael Lindell
- Taija Karhe
- Person in charge
- Taija Karhe
- Course
- 8T00BB19
Objectives (course unit)
Students are able
- to plan and realise customer service situations to various customers
- to evaluate the realisation from the viewpoints of product and nutrition quality, sales margin, waste, time management, and customer experience
- to use the machines and equipment
Content (course unit)
WHAT does nutrition quality mean in food services?
WHY are marketing and personal sales so important in producing customer service?
HOW can economy be measured and evaluated without forgetting the customer?
Prerequisites (course unit)
Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
Teaching methods
-luennot
-ryhmätehtävät
-itsenäinen työskentely
-case toteutus
Learning materials
-sovitaan opintojakson alkaessa
Further information
Vieraanvaraisesti asiakkaalle (nuoret)
Aikataulu klo 8 - 17
10.3 Yhteinen aloitus, Laskenta ja markkinointi (MiLi)
12.3 Tapahtuman järjestäminen, brief, jako tiimeihin (MiLi, RiBr,TaKa)
- Marko Kahelin
- Heli Huhtala
- Kristiina Lähteenmäki-Hein
13.3 Matkailubisnes 8-10.30 (RiBr), Laskenta ja markkinointi klo 11.15-13.45 (MiLi) 3+3 h ryhmien suunnittelua 2h
17.3 Matkailubisnes+elämys 8-10.30 (RiBr) , Ideasta tapahtumaksi (Mikael, Lauha, Proakatemia) 2+6 h, ryhmien suunnittelua 2h
19.3 Stailaus 8-10.30 (TaKa), Matkailubisnes 11.15-13.45 (RiBr), 3+ 3 h, ryhmien suunnittelua 2 h
20.3 Laskenta ja markkinointi (MiLi) 6 h, mitattavissa oleva ravitsemuslaatu, Aromi (JaSa) 2 h
21.3 Matka Gastro messuille Helsinkiin, koko päivä
24.3 Väliarviointi (MiLi, RiBr, TaKa, JaSa)
Ruokapalvelucaset, majoituscaset klo 11 asti
(Tilauslistat tehtynä)
Ryhmän työskentelyä klo 17 asti
26.3 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus RiBr
27.3 Tentti RiBr, ryhmän työskentelyä/ ohjaus RiBr
31.3 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus, Laskenta ja markkinointi
klo 11-14, MiLi
2.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus/ keittiö
3.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus/keittiö
7.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus/ keittiö
9.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus
10.4 Ruokapalvelucase 1 purku, TaKa
14.4 Ruokapalvelucase 1 purku TaKa
16.4 Ruokapalvelucase 1 purku TaKa
12.4 Kiirastorstai
21.4 Pääsiäinen
23.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus, Laskenta ja markkinointi ohjausta
klo 12-15 MiLi
24.4 Väliarviointi (MiLi, RiBr, TaKa, JaSa)
(Tilauslistat tehtynä)
28.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus
30.4 Ryhmän työskentelyä/ ohjaus
1.5 vappu
5.5 Majoituscase 2 purku
7.5 Majoituscase 2 purku
8.5 Majoituscase 2 purku
12.5 Ruokapalvelucase 2 purku
14.5 Ruokapalvelucase 2 purku, kahden ryhmän toteutus
15,5 Loppuseminaari, kevätjuhla, koonti koko vuodesta
Paikka: H-käytävä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Ryhmä toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitellusti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla. Ryhmä on toiminut kiitettävästi