Raaka-aineesta asiakkaan annokseksi (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB17-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.07.2013 - 03.10.2013
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.10.2013 - 31.12.2013
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 20
- Koulutus
- Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- valita eri ruokalajeihin raaka-aineet, oikeat menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi
- tehdä vakioidun ruokaohjeen
- toteuttaa tarjoilun liikeidean mukaisesti
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ osaamista tarvitaan, jotta voi tuottaa ruokapalveluja?
MIKSI ja millaista tuotetuntemusta ja menetelmien hallintaa tarvitaan ruokapalvelun tuottamisessa?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
12.12.2013 kirjatentti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Kirjatentti 30 %
- Blueprinting 50 %
- Ammatillinen vuoropuhelu 20 %
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Virtuaalipohjainen toteutus
- Johdettu tiimityöskentely
- Ohjauskeskustelut
- Raportointi
Lähiopetus
- Luennot
- Seminaarit
- Työpajat
- Ohjauskeskustelut
- Yritysvierailut
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutuksen alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10opx27h, 270h
- Kontaktiopetus 33h
- Itsenäinen työskentely 237h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssitehtävän integrointi työelämään.
Lisätietoja opiskelijoille
Lähiopetuksessa opiskelija velvollinen olemaan läsnä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta luovasti aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.