MobiilipelikehitysLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 4A00HB43
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen mobiilipelin toteuttamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä
- osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin
- osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen
- ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia
- pystyy julkaisemaan pelin
- kykenee toimimaan peliprojektissa tiimin jäsenenä omassa roolissaan
Sisältö
- Pelimoottorin käyttö peliprojektin toteuttamiseen
- Versionhallinnan käyttö peliprojektissa
- Resurssitiedostojen tuominen peliprojektiin
- Peliobjektien määrittely ja käyttö peliprojektissa
- Peliobjektien toiminnallisuuden laajentaminen itse määritettyjä komponentteja käyttäen
- Peligrafiikan piirtäminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Audion toistaminen pelimoottorin valmiita työkaluja käyttäen
- Pelin julkaiseminen sovelluskaupassa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
- osaa määrittää peliobjekteja pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
- osaa käyttää valmiita komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
- osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliobjektien toiminnallisuuden laajentamiseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
- kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa tai ohjelmakoodia.
- hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
- pystyy julkaisemaan valmiin pelin sovelluskaupassa.