Siirry suoraan sisältöön

Teknologia ja data myynnin johtamisessa​Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3Y00GO75

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Sini Jokiniemi
Markus Jähi

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää teknologian ja datan johtamisosaamista B2B-myyntitoiminnassa. Opintojakso antaa valmiudet teknologian hyödyntämiseen osana myynnin onnistumisen tukemista (Sales Enablement).​

​Opintojakson suoritettuaan opiskelija:​
• ymmärtää teknologiastrategian roolin osana myyntitoimintaa​
• johtaa myyntiä datapohjaisesti​
• ymmärtää integroitujen myynnin järjestelmävalintojen merkityksen​
• yhdistää dataa, järjestelmätyökaluja ja tekoälyn tuomia mahdollisuuksia myynnin onnistumisen tukemisessa​

Sisältö

Teknologiajohtaminen ja –strategia​
Datapohjainen myynnin johtaminen​
Myynnin järjestelmätyökalut​
Myynnin onnistumisen tukeminen (Sales Enablement)​
Tekoäly myynnin johtamisessa​

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa teknologiajohtamisen ja -strategian roolin osana myyntitoimintaa. Opiskelija ymmärtää myynnin järjestelmävalinnat osana myyntitoimintaa. Opiskelija osaa nimetä datapohjaisen myynnin johtamisen erityispiirteitä. Opiskelija tunnistaa myynnin onnistumisen tukemisen merkityksen myyntitoiminnalle ja osaa nimetä tekoälypohjaisia mahdollisuuksia.​

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa selittää teknologiajohtamisen ja –strategian vaikutukset osana myyntitoimintaa. Opiskelija osaa arvioida ja valita myynnin kokonaisuutta tukevat järjestelmätyökalut. Opiskelija osaa jäsentää datapohjaisessa myynnin johtamisessa tarvittavan osaamisen. Opiskelija osaa laatia suunnitelman myynnin onnistumisen järjestelmäpohjaiseksi tukemiseksi sekä integroida siihen valitut tekoälypohjaiset mahdollisuudet.​

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää teknologiastrategian ja myyntitoiminnan väliset suhteet ja osaa suositella kokonaisuutta tukevia datapohjaisia myynnin johtamismalleja. Opiskelija osaa analysoida ja perustella keskenään integroituvien järjestelmätyökalujen valintaa osaksi myynnin onnistumista tukevaa toimintatapaa. Opiskelija kokeilee ja arvioi luomiaan toimintamalleja tekoälypohjaisten ratkaisujen hyödyntämiseen myynnin onnistumisen tukena.​

Siirry alkuun