Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä​Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3Y00GO73

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Sini Jokiniemi
Mika Jokinen

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää näkemyksellistä asiantuntijamyyntityön osaamista yritysten välisessä kaupankäynnissä moderneissa liiketoimintaympäristöissä.​ Opintojakso antaa valmiudet monikanavaisen myynnin kehittämiseen asiakkaiden arvonluonti- ja päätöksentekoprosessit huomioiden. ​
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:​
• jäsentää asiakaskäyttäytymisen muutoksen vaikutukset B2B-myyntiin​
• vertailee strategisen arvomyynnin ja tuotemyynnin keskeisiä eroja ja vaikutuksia myyntitoimintaan​
• ymmärtää markkinoinnin ja myynnin älykkään yhteistoiminnan merkityksen​
• soveltaa myynnin transformaation mahdollisuuksia osana monikanavaista myynnin kehittämistä​
• analysoi asiakkaan arvonluonti- ja ostopäätöksentekoprosessien vaikutusta myyntiprosesseihin​

Sisältö

Asiakaskäyttäytymisen muutos ja kompleksiset asiakastarpeet​
Tuotemyynnistä strategiseen arvomyyntiin​
Myynnin transformaatio ja monikanavaisuus​
Asiakkaan arvonluonti- ja ostopäätöksentekoprosessit​

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksen vaikutuksia B2B-myyntiin. Opiskelija ymmärtää strategisen arvomyynnin ja tuotemyynnin keskeisiä eroja. Opiskelija osaa nimetä myynnin transformaation ja monikanavaisuuden keskeisiä elementtejä. Opiskelija osaa määritellä asiakkaan arvonluonti- ja ostopäätöksentekoprosessien keskeisiä vaiheita osana myyntiprosessia.​

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa selittää asiakaskäyttäytymisen muutoksen ja kompleksisten asiakastarpeiden vaikutuksia B2B-myyntiin. Opiskelija osaa vertailla strategisen arvomyynnin ja tuotemyynnin eroja liike-elämän yhteyksissä. Opiskelija osaa soveltaa myynnin transformaation ja monikanavaisuuden tarjoamia mahdollisuuksia käytännön tilanteissa. Opiskelija osaa jäsentää asiakkaan arvonluonti- ja ostopäätöksentekoprosessien keskeiset vaiheet osana myyntiprosessia.​

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kriittisesti analysoida asiakaskäyttäytymisen muutoksen ja kompleksisten asiakastarpeiden vaikutuksia B2B-myyntiin. Opiskelija osaa perustellen vertailla strategisen arvomyynnin ja tuotemyynnin eroja liike-elämän yhteyksissä ja suositella tilanteeseen sopivia vaihtoehtoja. Opiskelija ymmärtää myynnin transformaation ja monikanavaisuuden muodostaman kokonaisuuden ja osaa suunnitella toimintaympäristöön uusia toimintamalleja. Opiskelija osaa ennakoida ja suunnitella asiakkaan arvonluonti- ja ostopäätöksentekoprosessien vaikutusta myyntiprosessiin.​

Siirry alkuun