Siirry suoraan sisältöön

Biotuotteiden B2B -markkinointiLaajuus (4 op)

Opintojakson tunnus: 5P00EU58

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa business to business (B2B-markkinointi) markkinoinnin keskeiset teoriat ja tunnuspiirteet. Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin teoriaa käytäntöön. Opiskelija osaa vientikaupan keskeiset käsitteet ja dokumentit. Opiskelija osaa hakea oman alansa markkinatietoa.

Sisältö

Asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteet ja toteuttaminen.

Markkinoinnin osaamisalueet: markkinoinnin suunnittelu, asiakasosaaminen, toimintaympäristö, kilpailu, tuote-, hinnoittelu-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän osaaminen.

4 P:n ja 7 P:n markkinoinnin kilpailukeinojen mallit.

Asiakkuuksien johtaminen.

Vientikauppaan liittyvät keskeiset näkökulmat: toimitusehtolausekkeet, valuuttakurssit, dokumentit.

Valitun biotuotteen markkinatiedon hakeminen ja esittäminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tietäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä B2B markkinoinnin keskeisimpiä teorioita sekä osaa nimetä markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä sekä hakea toimialan markkinatietoa.

Tekeminen: Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna.

Oleminen. Opiskelija tunnistaa vientikaupan ja asiakastyön tärkeitä toimintatapoja. Osallistuu ryhmän toimintaan ja tunnistaa omat vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tietäminen: Opiskelija osaa soveltaa B2B markkinoinnin keskeisiä teorioita käytäntöön, osaa vertailla erilaisia markkinoinnin ratkaisuja sekä osaa selittää markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä. Opiskelija osaa hakea ja käyttää tietoa, joka liittyy omaan toimialaan.

Tekeminen: Opiskelija osaa jakaa omaa osaamistaan sekä osaa ratkaista annetut tehtävät kattavasti ja tunnistaa pitkäjänteisen prosessimaisen työskentelyn annetun aikataulun mukaan. Opiskelija osaa vertailla ja valita teorioita ja tietoa tehtävien ratkaisemisessa.

Oleminen: Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vuorovaikutteisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida asioita omasta ja lähiyhteisön näkökulmasta. Opiskelija osaa antaa aktiivisesti rakentavaa palautetta

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tietäminen: Opiskelija osaa ymmärtää ja käyttää monipuolisesti B2B-markkinoinnin kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita bioutuotteiden toimialoilla. Opiskelija osaa monipuolisesti hakea ja yhdistää tietoa sekä analysoida oman alansa nykypäivää ja tulevaisuutta.

Tekeminen: Opiskelija osaa etsiä vaihtoehtoisia teorioita ja tietoa sekä osaa perustellusti ratkaista tehtäviä toimialan tulevaisuus ja kehittyminen huomioiden.

Oleminen: Opiskelija osaa toimia ammatillisesti yhteistyössä vuorovaikutteisesti, vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti ja on valmis kehittämään sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Siirry alkuun