Skip to main content

Bioproduct B2B Marketing (4 cr)

Code: 5P00EU58-3001

General information


Enrolment period
30.07.2022 - 11.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bioproduct Engineering
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct Engineering
Teachers
Atte Rättyä
Mari Stenvall
Person in charge
Atte Rättyä
Course
5P00EU58

Objectives (course unit)

This course is conducted in Finnish.

Content (course unit)

This course is conducted in Finnish.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Tietäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä B2B markkinoinnin keskeisimpiä teorioita sekä osaa nimetä markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä sekä hakea toimialan markkinatietoa.

Tekeminen: Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna.

Oleminen. Opiskelija tunnistaa vientikaupan ja asiakastyön tärkeitä toimintatapoja. Osallistuu ryhmän toimintaan ja tunnistaa omat vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Tietäminen: Opiskelija osaa soveltaa B2B markkinoinnin keskeisiä teorioita käytäntöön, osaa vertailla erilaisia markkinoinnin ratkaisuja sekä osaa selittää markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä. Opiskelija osaa hakea ja käyttää tietoa, joka liittyy omaan toimialaan.

Tekeminen: Opiskelija osaa jakaa omaa osaamistaan sekä osaa ratkaista annetut tehtävät kattavasti ja tunnistaa pitkäjänteisen prosessimaisen työskentelyn annetun aikataulun mukaan. Opiskelija osaa vertailla ja valita teorioita ja tietoa tehtävien ratkaisemisessa.

Oleminen: Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vuorovaikutteisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida asioita omasta ja lähiyhteisön näkökulmasta. Opiskelija osaa antaa aktiivisesti rakentavaa palautetta

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Tietäminen: Opiskelija osaa ymmärtää ja käyttää monipuolisesti B2B-markkinoinnin kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita bioutuotteiden toimialoilla. Opiskelija osaa monipuolisesti hakea ja yhdistää tietoa sekä analysoida oman alansa nykypäivää ja tulevaisuutta.

Tekeminen: Opiskelija osaa etsiä vaihtoehtoisia teorioita ja tietoa sekä osaa perustellusti ratkaista tehtäviä toimialan tulevaisuus ja kehittyminen huomioiden.

Oleminen: Opiskelija osaa toimia ammatillisesti yhteistyössä vuorovaikutteisesti, vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti ja on valmis kehittämään sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Location and time

Kurssin lähi-ja etätunnit on merkitty lukujärjestykseen. Kurssin tehtävät edellyttävät ajankäyttöä myös omalla ajalla.

Exam schedules

Kurssista ei ole tenttiä vaan kaksi harjoitustyötä, jotka kumpikin tulee suorittaa hyväksytysti.

Assessment methods and criteria

Kurssin arviointi perustuu:
Business Model Canvas (BMC) -tehtävä 60%
Yritystehtävä 40%
Opiskelijan aktiivisuus ja osallistumiseen verkossa ja lähitunneilla voi vaikuttaa kokonaisarvosanaan +/- 1 arvosanan verran.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssilla on kaksi opettajaa. Liiketalouden osuudesta vastaa Mari Stenvall, substanssista Atte Rättyä.

Kurssilla työskennellään yhdessä ja yksin. Lähtökohta on keskusteleva ja opiskelijakeskeinen.

Learning by doing ohjatusti.

Learning materials

Kurssin oppimateriaalia on Moodlessa.

Completion alternatives

Kurssin voi hyväksilukea, jos vastaavat opinnot on aiemmin suoritettuna. Osaamisen hyväksilukeminen on myös mahdollista.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustyöt edellyttävät oman alan toimijoiden liiketoimintaan tutustumista.
Haastattelutyö tehdään oman alan yritykseen.
Kurssin pääharjoitustyönä on Business Model Canvas itse valittuun oman alan tuotteeseen.
Harjoitustyöt tehdään parityönä, prosessin lopussa on töiden purut pienryhmissä.

Go back to top of page