Bioproduct B2B Marketing (4 cr)
Code: 5P00EU58-3001
General information
- Enrolment period
- 30.07.2022 - 11.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.09.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bioproduct Engineering
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Bioproduct Engineering
Objectives (course unit)
This course is conducted in Finnish.
Content (course unit)
This course is conducted in Finnish.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Tietäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä B2B markkinoinnin keskeisimpiä teorioita sekä osaa nimetä markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä sekä hakea toimialan markkinatietoa.
Tekeminen: Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna.
Oleminen. Opiskelija tunnistaa vientikaupan ja asiakastyön tärkeitä toimintatapoja. Osallistuu ryhmän toimintaan ja tunnistaa omat vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Tietäminen: Opiskelija osaa soveltaa B2B markkinoinnin keskeisiä teorioita käytäntöön, osaa vertailla erilaisia markkinoinnin ratkaisuja sekä osaa selittää markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä. Opiskelija osaa hakea ja käyttää tietoa, joka liittyy omaan toimialaan.
Tekeminen: Opiskelija osaa jakaa omaa osaamistaan sekä osaa ratkaista annetut tehtävät kattavasti ja tunnistaa pitkäjänteisen prosessimaisen työskentelyn annetun aikataulun mukaan. Opiskelija osaa vertailla ja valita teorioita ja tietoa tehtävien ratkaisemisessa.
Oleminen: Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vuorovaikutteisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida asioita omasta ja lähiyhteisön näkökulmasta. Opiskelija osaa antaa aktiivisesti rakentavaa palautetta
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Tietäminen: Opiskelija osaa ymmärtää ja käyttää monipuolisesti B2B-markkinoinnin kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita bioutuotteiden toimialoilla. Opiskelija osaa monipuolisesti hakea ja yhdistää tietoa sekä analysoida oman alansa nykypäivää ja tulevaisuutta.
Tekeminen: Opiskelija osaa etsiä vaihtoehtoisia teorioita ja tietoa sekä osaa perustellusti ratkaista tehtäviä toimialan tulevaisuus ja kehittyminen huomioiden.
Oleminen: Opiskelija osaa toimia ammatillisesti yhteistyössä vuorovaikutteisesti, vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti ja on valmis kehittämään sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Location and time
Kurssin lähi-ja etätunnit on merkitty lukujärjestykseen. Kurssin tehtävät edellyttävät ajankäyttöä myös omalla ajalla.
Exam schedules
Kurssista ei ole tenttiä vaan kaksi harjoitustyötä, jotka kumpikin tulee suorittaa hyväksytysti.
Assessment methods and criteria
Kurssin arviointi perustuu:
Business Model Canvas (BMC) -tehtävä 60%
Yritystehtävä 40%
Opiskelijan aktiivisuus ja osallistumiseen verkossa ja lähitunneilla voi vaikuttaa kokonaisarvosanaan +/- 1 arvosanan verran.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssilla on kaksi opettajaa. Liiketalouden osuudesta vastaa Mari Stenvall, substanssista Atte Rättyä.
Kurssilla työskennellään yhdessä ja yksin. Lähtökohta on keskusteleva ja opiskelijakeskeinen.
Learning by doing ohjatusti.
Learning materials
Kurssin oppimateriaalia on Moodlessa.
Completion alternatives
Kurssin voi hyväksilukea, jos vastaavat opinnot on aiemmin suoritettuna. Osaamisen hyväksilukeminen on myös mahdollista.
Practical training and working life cooperation
Harjoitustyöt edellyttävät oman alan toimijoiden liiketoimintaan tutustumista.
Haastattelutyö tehdään oman alan yritykseen.
Kurssin pääharjoitustyönä on Business Model Canvas itse valittuun oman alan tuotteeseen.
Harjoitustyöt tehdään parityönä, prosessin lopussa on töiden purut pienryhmissä.