Asiakasverkoston rakentaminenLaajuus (6 op)
Opintojakson tunnus: 3H00EO79
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana opiskelijat rakentavat toimivan asiakasverkoston tiimiyritykseensä.
Tavoite
- Opiskelija tunnistaa oikeat asiakasryhmät.
- Opiskelija osaa hankkia uusia asiakkaita tiimiyritykseensä ja pitää säännöllisesti yhteyttä vanhoihin asiakkaisiin.
- Opiskelija löytää sopivia tilaisuuksia verkostoitumiseen ja osaa hyödyntää niitä tiimiyrityksen kehittämisessä.
- Opiskelija osaa hyödyntää asiakashallintaohjelmaa ja käyttää sitä kehittäessään liiketoimintaansa.
- Opiskelija käyttää erilaisia innovointimenetelmiä, joiden avulla tiimiyritystä kehitetään.
- Opiskelija kehittää projektinhallintataitojaan.
Sisältö
Miten otan yhteyttä asiakkaaseen?
Mitä tekijöitä pitää huomioida, jotta pystyy rakentamaan toimivan asiakasverkoston?
Miten asiakassuhde muuttuu asiakkuudeksi?
Mitkä ovat tehokkaan projektinhallinnan edellytykset?
Esitietovaatimukset
1. vuoden opinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
hyväksytty/hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin (ns. pajoihin/treeneihin) rakentaen tiimiyritystä käytännössä, teoriatietoon perustuen.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija on toiminnallaan rikkonut tiimiyrityksen luottamuksen.