Siirry suoraan sisältöön

Strateginen markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3H00DP21

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija kykenee suunnittelemaan, johtamaan ja arvioimaan markkinointitoimintaa käyttäen hyväkseen markkinoinnin keskeisiä analyysityökaluja erilaisissa päätöksentekotilanteissa. Opiskelijalle syntyy ymmärrys siitä, miten markkinoinnin välineitä soveltaen voidaan kehittää tuote-, palvelu ja markkinointikonsepteihin sisältyvää asiakasarvoa.

Opiskelija osaa
- nimetä ja kertoa markkinoinnin johtamisen osa-alueista ja strategisen markkinoinnin tehtävistä organisaatiossa
- käyttää markkinoinnin strategisia analyysivälineitä
- tunnistaa, arvioida ja toimia erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeiden ja ongelmien ohjaamana, joita ne asettavat tuotteille, palveluille ja organisaatiolle
- perehdyttää kuulijansa valitsemansa markkinoinnin erityiseen osaamisalueeseen
- seurata markkinoinnin tehokuutta ja kannattavuutta
- soveltaa tietojaan markkinoinnin suunnitteluun ja johtamiseen liittyvässä käytännön tehtävässä.

Sisältö

Mitä kuuluu markkinoinnin johtamisen kokonaisuuteen?
Mitä on strateginen markkinointi, markkinoinnin strategiset perusprosessit?
Miten hyödyntää markkinnoinnin strategisia analyysivälineitä?
Miten nykyaikaista markkinointia voidaan suunnitella ja toteuttaa onnistuneesti?
Miten seurata markkinoinnin tehokkuutta ja kannattavuutta?

Esitietovaatimukset

2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää strategisen markkinoinnin käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia. Opiskelija on palauttanut suoritukset myöhästyneinä tai puutteellisina ja opitun soveltamisessa käytäntöön on vielä kehitettävää.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa määritellä strategisen markkinoinnin käsitteitä ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä. Opiskelija osaa hyödyntää aihealueen sisältöä hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut aihealueen tavoitteet kiitettävästi. Opiskelijan on osoittanut erinomaista strategisen markkinoinnin käsitteiden, mallien ja analyysityökalujen osaamista. Opiskelija pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesta myös käytännössä.

Siirry alkuun