Modernin myynnin tulevaisuusLaajuus (5 op)
Tunnus: 3Y00GO78
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on kehittää tulevaisuusosaamista osana myynnin strategista suunnittelua.
Opintojakso antaa valmiudet johtaa myyntistrategian suunnittelua strategista ennakointia hyödyntämällä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää strategisen ennakoinnin roolin myynnin strategisessa suunnittelussa
• tunnistaa ja ymmärtää tulevaisuustiedon erilaisia tyyppejä
• tunnistaa ja ymmärtää myyntiä muovaavia ilmiöitä ja muutosvoimia
• osaa analysoida, tuottaa ja käyttää tulevaisuustietoa myynnin strategisessa suunnittelussa
Sisältö
Strateginen ennakointi osana myynnin strategista suunnittelua
Tulevaisuustiedon tyyppejä
Myyntiä muovaavia ilmiöitä ja muutosvoimia
Tulevaisuustiedon analysointi, tuottaminen ja käyttäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa strategisen ennakoinnin roolin osana myyntistrategian suunnittelua. Opiskelija osaa nimetä tulevaisuustiedon erilaisia tyyppejä. Opiskelija osaa määritellä myyntiä muovaavia ilmiöitä ja muutosvoimia. Opiskelija suoriutuu tulevaisuustiedon hyödyntämisestä osana myynnin strategista suunnittelua.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija jäsentää strategisen ennakoinnin roolin osana myyntistrategisen suunnittelua. Opiskelija osaa vertailla ja soveltaa tulevaisuustiedon erilaisia tyyppejä valituissa liiketoimintayhteyksissä. Opiskelija osaa selittää ja arvioida myyntiä muovaavia ilmiöitä ja suunnittelua. Opiskelija osaa laatia ja toteuttaa suunnitelman tulevaisuustiedon analysoinnista, tuottamisesta ja käyttämisestä osana myyntistrategian suunnittelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää myyntistrategian suunnittelun ja strategisen ennakoinnin väliset yhteydet sekä niiden muodostaman kokonaisuuden. Opiskelija osaa perustellen suositella valittujen tulevaisuustietotyyppien hyödyntämistä erilaisissa liiketoimintayhteyksissä. Opiskelija kokeilee luovasti erilaisia tapoja hankkia tietoa myyntiä muovaavista ilmiöistä ja muutosvoimista sekä soveltaa niitä systemaattisesti osana myyntistrategian suunnittelua.