Tradenomi (YAMK) myynnin johtaminen: 25ymyy
Tunnus: 24YMYYJ
Kuvaus
Tutkintonimike: Tradenomi (ylempi AMK)
Koulutuksen laajuus: 90 op
KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN
Ylemmästä myynnin johtamisen tutkinto-ohjelmasta valmistut yritysten välisen myynnin johtamisen ja kehittämisen osaajaksi. Syvennät tietojasi ja taitojasi myynnin strategisesta johtamisesta ja kehittämisestä osana ekosysteemistä liiketoimintaympäristöä. Osaat kriittisesti tarkastella ja kehittää myynnin johtamisen eri osa-alueita ja edistät tutkimuksellista otettasi kehittämistehtävissä.
Opiskeltavia aihealueita ovat mm. asiantuntijamyyntityö moderneissa liiketoimintaympäristöissä, myynnin ja kasvun johtaminen teknologiaa ja dataa hyödyntämällä, myyntitiimin johtaminen valmentavalla ja tunneälykkäällä otteella, arvon rakentaminen myyntikohtaamisissa sekä myynnin tulevaisuuden skenaariotyöskentely. Kaikkia aihealueita läpileikkaavia teemoja ovat digitaalisuus, kansainvälisyys ja kestävyys. Lisäksi myyntitoimintaa tarkastellaan tiiviisti ostopolun, asiakaskokemuksen sekä arvonluonnin näkökulmista. Ylemmässä tutkinto-ohjelmassa hyödynnetään erilaisia opetusmenetelmiä soveltaen myös tiimioppimista. Yhteisöllinen tiedon tuottaminen ja jakaminen ovat osa oppimistasi.
VALMISTUVIEN TYÖELÄMÄÄN SIJOITTUMINEN
Valmistuttuasi olet yritysten välisen myynnin asiantuntija, muutosagentti, myynnin johtaja ja kehittämisosaaja. Saat valmiudet työskennellä organisaatioiden johdossa, keskijohdossa tai vaativissa myynnin ja kasvun asiantuntijatehtävissä.
KOULUTUKSEN RAKENNE
Syventävät ammattiopinnot 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 30 op
Opinnäytetyö 30 op
Yhteensä 90 op
KESKEISET OPISKELTAVAT AIHEET
Asiantuntijamyyntityö moderneissa liiketoimintaympäristöissä
Myynnin ja kasvun straginen johtaminen teknologiaa ja dataa hyödyntämällä
Myyntitiimin johtaminen valmentavalla ja tunneälykkäällä otteella
Arvon rakentaminen myyntikohtaamisissa sekä myynnin tulevaisuuden skenaariotyöskentely
OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN
Opetusta järjestetään 1,5 vuoden ajan ja pedagogiikka sisältää erilaisia opetusmenetelmiä soveltaen myös tiimioppimista. Se mahdollistaa sinulle tutkinto-ohjelman aihealueiden syvällisemmän tarkastelun yhdessä opiskelijakollegoidesi, opettajien ja muiden asiantuntijoiden kanssa.
Opintosi koostuvat tutkinto-ohjelman kaikille yhteisistä, pakollisista syventävistä ammattiopinnoista (30 op), vapaasti valittavista opinnoista (30 op) sekä opinnäytetyöstä (30 op). Syventävissä ammattiopinnoissa osaamisesi vahvistuu erityisesti myynnin johtamisen (management) sekä myynnin johtajuuden (leadership) näkökulmista. Vapaasti valittavien opintojen avulla täydennät osaamistasi ammatillisen kehittymissuuntasi mukaisesti.
Opinnäytetyö (30 op) on työelämälähtöinen ja tutkimuksellinen kehittämistehtävä, joka palvelee myynnin johtamiseen liittyviä työelämän tarpeita. Opinnäytetyön voi tehdä omalle työnantajalle, muulle toimeksiantajalle, omalle yritykselle tai muusta työelämän tutkimisen ja kehittämisen tarpeesta lähtien.
Tutkinto-ohjelman pakollisten syventävien ammattiopintojen (30 op) ja opinnäytetyön osalta opetusta järjestetään etä- ja lähiopetuksena hyödyntäen loppuviikon (pääsääntöisesti torstai, perjantai, lauantai) päivä- ja iltaopetusaikoja noin kahtena peräkkäisenä päivänä kuukaudessa. Muiden vapaasti valittavien opintojen (30 op) suorittaminen määräytyy opiskelijan opintojaksovalintojen mukaan.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Opetussuunnitelmaa kehitetään opiskelija- ja opettajapalautteen pohjalta sekä työelämän tarpeet huomioon ottaen. Myös opiskelijat itse ovat merkittävä osa työelämän asiantuntemusta.
Opiskelijoiden opinnäytetyöt ovat työelämän toimeksiantoja ja opiskelijat toimivat opiskeluidensa aikana kriittisinä työelämän uudistajina.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2025-2026 | 2026-2027 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | 1. / 2025 | 2. / 2025 | 3. / 2026 | 4. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
24YMYYJ-1001 |
Syventävät ammattiopinnot
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||
3Y00GO73 | Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
3Y00GO74 | Myyntijohtaja kasvun moottorina | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
3Y00GO75 | Teknologia ja data myynnin johtamisessa | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
3Y00GO76 | Myyntijohtaja valmentajana | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
3Y00GO77 | Arvoa luovat myyntikohtaamiset | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
3Y00GO78 | Modernin myynnin tulevaisuus | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
24YMYYJ-1003 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
30 | 20 | 10 | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
24YMYYJ-1004 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||
NY00FJ81 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
NY00FJ82 | Opinnäytetyön toteuttaminen | 20 | 20 | 20 | 10 | 10 | |||||||
NY00FJ83 | Opinnäytetyön raportointi ja arviointi | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||
Yhteensä | 90 | 50 | 10 | 20 | 30 | 10 | 10 | 10 | 15 | 15 | 5 | 5 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - YAMK (EQF 7)
Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen amk-asetuksen mukaisesti.
Opinnäytetyö |
Opinnäytetyön suunnittelu |
Opinnäytetyön toteuttaminen |
Opinnäytetyön raportointi ja arviointi |
Syventävät ammattiopinnot |
Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä |
Myyntijohtaja kasvun moottorina |
Teknologia ja data myynnin johtamisessa |
Myyntijohtaja valmentajana |
Arvoa luovat myyntikohtaamiset |
Modernin myynnin tulevaisuus |
Vapaasti valittavat opinnot |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
Luokittelemattomat |
Kestävyys ja vastuullisuus -jäsentely
Kestävä tulevaisuus on yksi TAMKin pedagogisista periaatteista. Kestävän tulevaisuuden tärkeitä osatekijöitä ovat ekologinen, sosiaalinen, kulttuurinen ja taloudellinen kestävyys sekä tulevaisuusorientaatio. Kaikkia näkökulmia voidaan tarkastella yksilön, toimialan, yhteiskunnan tai globaalin näkökulman mittakaavoissa.
Ekologinen kestävyys
Ekologinen kestävyys voi liittyä luonnon monimuotoisuuteen ja ekosysteemien toimivuuteen, luonnonvarojen kestävään ja oikeudenmukaiseen käyttöön (mm. kiertotalous) ja ihmisen toiminnan sopeuttamiseen luonnon sietokykyyn (esim. ilmastonmuutos). |
Myyntijohtaja kasvun moottorina |
Teknologia ja data myynnin johtamisessa |
Modernin myynnin tulevaisuus |
Kulttuurinen kestävyys
Kulttuurinen kestävyys voi liittyä kulttuurin tuntemukseen, moniarvoisuuteen, suvaitsevaisuuteen, kulttuurien monimuotoisuuden arvostamiseen sekä kulttuurien keskinäisen vuorovaikutuksen edistämiseen. |
Myyntijohtaja valmentajana |
Arvoa luovat myyntikohtaamiset |
Sosiaalinen kestävyys
Sosiaalinen kestävyys voi liittyä hyvinvoinnin tasapuoliseen jakautumiseen, perusoikeuksien toteutumiseen, osallistumiseen yhteiskunnalliseen toimintaan ja päätöksentekoon sekä elämänhallintaan, vastuunottoon ja kestävien elämäntapojen tavoitteluun. |
Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä |
Myyntijohtaja kasvun moottorina |
Myyntijohtaja valmentajana |
Arvoa luovat myyntikohtaamiset |
Taloudellinen kestävyys
Taloudellinen kestävyys voi ilmetä ympäristön ja talouden näkökulmien yhdistämisenä vaihtoehtojen punninnassa, vastuullisen kuluttamisen tai vastuullisen liiketoiminnan käsittelynä tai velkaantumisen (taloudellinen, luonnonvaroihin liittyvä) eri muotojen käsittelynä. |
Myyntijohtaja kasvun moottorina |
Arvoa luovat myyntikohtaamiset |
Modernin myynnin tulevaisuus |
Tulevaisuusorientaatio
Tulevaisuusorientaatio voi ilmetä esimerkiksi megatrendien tai omaan alaan liittyvien muutosvoimien ja alan tulevaisuusskenaarioiden tarkastelemisena tai rakentamisena tai opiskelijan työuraan liittyvänä valmentamisena. |
Teknologia ja data myynnin johtamisessa |
Myyntijohtaja valmentajana |
Modernin myynnin tulevaisuus |
Luokittelemattomat |
Opinnäytetyön suunnittelu |
Opinnäytetyön toteuttaminen |
Opinnäytetyön raportointi ja arviointi |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
24YMYYJ-1001 |
Syventävät ammattiopinnot
(Valitaan kaikki) |
30 |
3Y00GO73 | Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä | 5 |
3Y00GO74 | Myyntijohtaja kasvun moottorina | 5 |
3Y00GO75 | Teknologia ja data myynnin johtamisessa | 5 |
3Y00GO76 | Myyntijohtaja valmentajana | 5 |
3Y00GO77 | Arvoa luovat myyntikohtaamiset | 5 |
3Y00GO78 | Modernin myynnin tulevaisuus | 5 |
24YMYYJ-1003 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 30) |
30 |
24YMYYJ-1004 |
Opinnäytetyö
(Valitaan kaikki) |
30 |
NY00FJ81 | Opinnäytetyön suunnittelu | 5 |
NY00FJ82 | Opinnäytetyön toteuttaminen | 20 |
NY00FJ83 | Opinnäytetyön raportointi ja arviointi | 5 |