Modernin myynnin tulevaisuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3Y00GO78-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 14.08.2025
Ajoitus
15.08.2025 - 16.11.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Myynnin johtaminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Markus Jähi
- Mika Boedeker
Vastuuhenkilö
Markus Jähi
Ryhmät
-
24YMYYJMyynnin johtaminen 2024, ylempi AMK
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on kehittää tulevaisuusosaamista osana myynnin strategista suunnittelua.
Opintojakso antaa valmiudet johtaa myyntistrategian suunnittelua strategista ennakointia hyödyntämällä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää strategisen ennakoinnin roolin myynnin strategisessa suunnittelussa
• tunnistaa ja ymmärtää tulevaisuustiedon erilaisia tyyppejä
• tunnistaa ja ymmärtää myyntiä muovaavia ilmiöitä ja muutosvoimia
• osaa analysoida, tuottaa ja käyttää tulevaisuustietoa myynnin strategisessa suunnittelussa
Sisältö (OJ)
Strateginen ennakointi osana myynnin strategista suunnittelua
Tulevaisuustiedon tyyppejä
Myyntiä muovaavia ilmiöitä ja muutosvoimia
Tulevaisuustiedon analysointi, tuottaminen ja käyttäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa strategisen ennakoinnin roolin osana myyntistrategian suunnittelua. Opiskelija osaa nimetä tulevaisuustiedon erilaisia tyyppejä. Opiskelija osaa määritellä myyntiä muovaavia ilmiöitä ja muutosvoimia. Opiskelija suoriutuu tulevaisuustiedon hyödyntämisestä osana myynnin strategista suunnittelua.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija jäsentää strategisen ennakoinnin roolin osana myyntistrategisen suunnittelua. Opiskelija osaa vertailla ja soveltaa tulevaisuustiedon erilaisia tyyppejä valituissa liiketoimintayhteyksissä. Opiskelija osaa selittää ja arvioida myyntiä muovaavia ilmiöitä ja suunnittelua. Opiskelija osaa laatia ja toteuttaa suunnitelman tulevaisuustiedon analysoinnista, tuottamisesta ja käyttämisestä osana myyntistrategian suunnittelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää myyntistrategian suunnittelun ja strategisen ennakoinnin väliset yhteydet sekä niiden muodostaman kokonaisuuden. Opiskelija osaa perustellen suositella valittujen tulevaisuustietotyyppien hyödyntämistä erilaisissa liiketoimintayhteyksissä. Opiskelija kokeilee luovasti erilaisia tapoja hankkia tietoa myyntiä muovaavista ilmiöistä ja muutosvoimista sekä soveltaa niitä systemaattisesti osana myyntistrategian suunnittelua.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan etä- ja lähiopetuksena ajalla 15.8. - 16.11.2025. Pakollista läsnäoloa edellyttävät lähipäivät (klo 9.30 - 16.00) ovat perjantaina 29.8.25 sekä perjantaina 26.9.2025 (lähiopetus TAMK Pääkampuksella).
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja tiimitehtävät. Vaatimukset ja painotukset ilmoitetaan tarkemmin opetuksen yhteydessä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Yksilö- ja tiimityöskentely.
Oppimateriaalit
Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus ja verkkomateriaalit opintojakson Moodle-työtilassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op, joka tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä. Opintojakson kuormittavuus voi kuitenkin vaihdella, esimerkiksi ennakko-osaamisestasi riippuen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 3.8.2025 ja valitse sille oikea käsittelijä.
- Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella, käsittelijä: Sirena Rainamaa.
- Hyväksiluvun hakeminen osaamisen perusteella, käsittelijä: vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.