Siirry suoraan sisältöön

Tradenomi (YAMK) myynnin johtaminen: 24ymyy

Tunnus: 24YMYYJ

Tutkinto:
Liiketalouden ylempi ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Tradenomi (ylempi AMK)

Laajuus:
90 op

Kesto:
1.5 vuotta (90 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2024

Kuvaus

Tutkintonimike: Tradenomi (ylempi AMK)
Koulutuksen laajuus: 90 op

KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN
Ylemmästä myynnin johtamisen tutkinto-ohjelmasta valmistut yritysten välisen myynnin johtamisen ja kehittämisen osaajaksi. Syvennät tietojasi ja taitojasi myynnin strategisesta johtamisesta ja kehittämisestä osana ekosysteemistä liiketoimintaympäristöä. Osaat kriittisesti tarkastella ja kehittää myynnin johtamisen eri osa-alueita ja edistät tutkimuksellista otettasi kehittämistehtävissä.

Opiskeltavia aihealueita ovat mm. asiantuntijamyyntityö moderneissa liiketoimintaympäristöissä, myynnin ja kasvun johtaminen teknologiaa ja dataa hyödyntämällä, myyntitiimin johtaminen valmentavalla ja tunneälykkäällä otteella, arvon rakentaminen myyntikohtaamisissa sekä myynnin tulevaisuuden skenaariotyöskentely. Kaikkia aihealueita läpileikkaavia teemoja ovat digitaalisuus, kansainvälisyys ja kestävyys. Lisäksi myyntitoimintaa tarkastellaan tiiviisti ostopolun, asiakaskokemuksen sekä arvonluonnin näkökulmista. Ylemmässä tutkinto-ohjelmassa hyödynnetään erilaisia opetusmenetelmiä soveltaen myös tiimioppimista. Yhteisöllinen tiedon tuottaminen ja jakaminen ovat osa oppimistasi.

VALMISTUVIEN TYÖELÄMÄÄN SIJOITTUMINEN
Valmistuttuasi olet yritysten välisen myynnin asiantuntija, muutosagentti, myynnin johtaja ja kehittämisosaaja. Saat valmiudet työskennellä organisaatioiden johdossa, keskijohdossa tai vaativissa myynnin ja kasvun asiantuntijatehtävissä.

KOULUTUKSEN RAKENNE
Syventävät ammattiopinnot 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 30 op
Opinnäytetyö 30 op
Yhteensä 90 op

KESKEISET OPISKELTAVAT AIHEET
Asiantuntijamyyntityö moderneissa liiketoimintaympäristöissä
Myynnin ja kasvun straginen johtaminen teknologiaa ja dataa hyödyntämällä
Myyntitiimin johtaminen valmentavalla ja tunneälykkäällä otteella
Arvon rakentaminen myyntikohtaamisissa sekä myynnin tulevaisuuden skenaariotyöskentely

OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN
Opetusta järjestetään 1,5 vuoden ajan ja pedagogiikka sisältää erilaisia opetusmenetelmiä soveltaen myös tiimioppimista. Se mahdollistaa sinulle tutkinto-ohjelman aihealueiden syvällisemmän tarkastelun yhdessä opiskelijakollegoidesi, opettajien ja muiden asiantuntijoiden kanssa.

Opintosi koostuvat tutkinto-ohjelman kaikille yhteisistä, pakollisista syventävistä ammattiopinnoista (30 op), vapaasti valittavista opinnoista (30 op) sekä opinnäytetyöstä (30 op). Syventävissä ammattiopinnoissa osaamisesi vahvistuu erityisesti myynnin johtamisen (management) sekä myynnin johtajuuden (leadership) näkökulmista. Vapaasti valittavien opintojen avulla täydennät osaamistasi ammatillisen kehittymissuuntasi mukaisesti.

Opinnäytetyö (30 op) on työelämälähtöinen ja tutkimuksellinen kehittämistehtävä, joka palvelee myynnin johtamiseen liittyviä työelämän tarpeita. Opinnäytetyön voi tehdä omalle työnantajalle, muulle toimeksiantajalle, omalle yritykselle tai muusta työelämän tutkimisen ja kehittämisen tarpeesta lähtien.

Tutkinto-ohjelman pakollisten syventävien ammattiopintojen (30 op) ja opinnäytetyön osalta opetusta järjestetään etä- ja lähiopetuksena hyödyntäen loppuviikon (pääsääntöisesti torstai, perjantai, lauantai) päivä- ja iltaopetusaikoja noin kahtena peräkkäisenä päivänä kuukaudessa. Muiden vapaasti valittavien opintojen (30 op) suorittaminen määräytyy opiskelijan opintojaksovalintojen mukaan.

Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö

Opetussuunnitelmaa kehitetään opiskelija- ja opettajapalautteen pohjalta sekä työelämän tarpeet huomioon ottaen. Myös opiskelijat itse ovat merkittävä osa työelämän asiantuntemusta.
Opiskelijoiden opinnäytetyöt ovat työelämän toimeksiantoja ja opiskelijat toimivat opiskeluidensa aikana kriittisinä työelämän uudistajina.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2024-2025 2025-2026 Syksy 2024 Kevät 2025 Syksy 2025 1. / 2024 2. / 2024 3. / 2025 4. / 2025 1. / 2025 2. / 2025
24YMYYJ-1001
Syventävät ammattiopinnot

(Valitaan kaikki )

30
3Y00GO73 Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä​ 5 5 5 2.5 2.5
3Y00GO74 Myyntijohtaja kasvun moottorina​ 5 5 5 2.5 2.5
3Y00GO75 Teknologia ja data myynnin johtamisessa​ 5 5 5 2.5 2.5
3Y00GO76 Myyntijohtaja valmentajana​ 5 5 5 2.5 2.5
3Y00GO77 Arvoa luovat myyntikohtaamiset 5 5 5 2.5 2.5
3Y00GO78 Modernin myynnin tulevaisuus 5 5 5 2.5 2.5
24YMYYJ-1003
Vapaasti valittavat opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 30)

30 20 10 10 10 10 5 5 5 5 5 5
24YMYYJ-1004
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki )

30
NY00FJ81 Opinnäytetyön suunnittelu 5 5 5 2.5 2.5
NY00FJ82 Opinnäytetyön toteuttaminen 20 20 20 10 10
NY00FJ83 Opinnäytetyön raportointi ja arviointi 5 5 5 2.5 2.5
Yhteensä 90 50 10 20 30 10 10 10 15 15 5 5

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Todistusjäsentely - YAMK (EQF 7)

Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen amk-asetuksen mukaisesti.

Opinnäytetyö
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteuttaminen
Opinnäytetyön raportointi ja arviointi
Syventävät ammattiopinnot
Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä​
Myyntijohtaja kasvun moottorina​
Teknologia ja data myynnin johtamisessa​
Myyntijohtaja valmentajana​
Arvoa luovat myyntikohtaamiset
Modernin myynnin tulevaisuus
Vapaasti valittavat opinnot

Ei liitettyjä opintojaksoja

Luokittelemattomat

Kestävyys ja vastuullisuus -jäsentely

Kestävä tulevaisuus on yksi TAMKin pedagogisista periaatteista. Kestävän tulevaisuuden tärkeitä osatekijöitä ovat ekologinen, sosiaalinen, kulttuurinen ja taloudellinen kestävyys sekä tulevaisuusorientaatio. Kaikkia näkökulmia voidaan tarkastella yksilön, toimialan, yhteiskunnan tai globaalin näkökulman mittakaavoissa.

Ekologinen kestävyys

Ekologinen kestävyys voi liittyä luonnon monimuotoisuuteen ja ekosysteemien toimivuuteen, luonnonvarojen kestävään ja oikeudenmukaiseen käyttöön (mm. kiertotalous) ja ihmisen toiminnan sopeuttamiseen luonnon sietokykyyn (esim. ilmastonmuutos).

Myyntijohtaja kasvun moottorina​
Teknologia ja data myynnin johtamisessa​
Modernin myynnin tulevaisuus
Kulttuurinen kestävyys

Kulttuurinen kestävyys voi liittyä kulttuurin tuntemukseen, moniarvoisuuteen, suvaitsevaisuuteen, kulttuurien monimuotoisuuden arvostamiseen sekä kulttuurien keskinäisen vuorovaikutuksen edistämiseen.

Myyntijohtaja valmentajana​
Arvoa luovat myyntikohtaamiset
Sosiaalinen kestävyys

Sosiaalinen kestävyys voi liittyä hyvinvoinnin tasapuoliseen jakautumiseen, perusoikeuksien toteutumiseen, osallistumiseen yhteiskunnalliseen toimintaan ja päätöksentekoon sekä elämänhallintaan, vastuunottoon ja kestävien elämäntapojen tavoitteluun.

Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä​
Myyntijohtaja kasvun moottorina​
Myyntijohtaja valmentajana​
Arvoa luovat myyntikohtaamiset
Taloudellinen kestävyys

Taloudellinen kestävyys voi ilmetä ympäristön ja talouden näkökulmien yhdistämisenä vaihtoehtojen punninnassa, vastuullisen kuluttamisen tai vastuullisen liiketoiminnan käsittelynä tai velkaantumisen (taloudellinen, luonnonvaroihin liittyvä) eri muotojen käsittelynä.

Myyntijohtaja kasvun moottorina​
Arvoa luovat myyntikohtaamiset
Modernin myynnin tulevaisuus
Tulevaisuusorientaatio

Tulevaisuusorientaatio voi ilmetä esimerkiksi megatrendien tai omaan alaan liittyvien muutosvoimien ja alan tulevaisuusskenaarioiden tarkastelemisena tai rakentamisena tai opiskelijan työuraan liittyvänä valmentamisena.

Teknologia ja data myynnin johtamisessa​
Myyntijohtaja valmentajana​
Modernin myynnin tulevaisuus
Luokittelemattomat
Opinnäytetyön suunnittelu
Opinnäytetyön toteuttaminen
Opinnäytetyön raportointi ja arviointi

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
24YMYYJ-1001
Syventävät ammattiopinnot

(Valitaan kaikki)

30
3Y00GO73 Asiantuntijamyynti moderneissa liiketoimintaympäristöissä​ 5
3Y00GO74 Myyntijohtaja kasvun moottorina​ 5
3Y00GO75 Teknologia ja data myynnin johtamisessa​ 5
3Y00GO76 Myyntijohtaja valmentajana​ 5
3Y00GO77 Arvoa luovat myyntikohtaamiset 5
3Y00GO78 Modernin myynnin tulevaisuus 5
24YMYYJ-1003
Vapaasti valittavat opinnot

(Valitaan opintopisteitä: 30)

30
24YMYYJ-1004
Opinnäytetyö

(Valitaan kaikki)

30
NY00FJ81 Opinnäytetyön suunnittelu 5
NY00FJ82 Opinnäytetyön toteuttaminen 20
NY00FJ83 Opinnäytetyön raportointi ja arviointi 5