Siirry suoraan sisältöön

Arvoa luovat myyntikohtaamisetLaajuus (5 op)

Tunnus: 3Y00GO77

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää tavoitteellista ja arvoa luovaa vuorovaikutusta sekä osana yrityksen sisäisiä kohtaamisia että ulkoisia myyntiprosesseja. Opintojakso antaa valmiudet vuorovaikutuksen hyödyntämiseen arvoa luovana kilpailuetuna B2B-toimintaympäristössä.​

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:​
• Ymmärtää vuorovaikutuksen eri ulottuvuudet osana asiakkaan arvonluontia​
• Ymmärtää tunnetilojen vaikutuksen myynnissä​
• Soveltaa tunneälykkyyttä osana sisäisiä ja ulkoisia kohtaamisia​
• Tietää, miten vuorovaikutustilanteisiin luodaan myönteinen ja rakentava ilmapiiri​
• Kehittää omaa identiteettiään myynnin vuorovaikuttajana ja johtajana​

Sisältö

Vuorovaikutuksen ulottuvuudet​
Arvonluonti​
Tunneälykkyys ja tunnetilat​
Myönteinen ja rakentava ilmapiiri​
Ammatillisen identiteetin kehittäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa vuorovaikutuksen ulottuvuuksia sekä osaa nimetä asiakkaan arvonluonnin osatekijöitä. Opiskelija osaa määritellä tunneälykkyyteen ja tunnetiloihin liittyviä osa-alueita. Opiskelija ymmärtää, miten tunneälykkyys vaikuttaa erilaisissa kohtaamisissa. Opiskelija osaa nimetä myönteisen ilmapiirin rakentamiseen vaikuttavia keskeisiä elementtejä. Opiskelija tunnistaa tapoja, jolla voi kehittää omaa toimintaansa myynnin vuorovaikuttajana ja johtajana.​

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija jäsentää vuorovaikutuksen eri ulottuvuudet ja osaa arvioida niiden vaikutusta asiakkaan arvonluontiin. Opiskelija osaa selittää ja vertailla tunnetilojen merkitystä osana myyntikohtaamisia. Opiskelija osaa arvioida tunneälykkyyden soveltamista osana yrityksen sisäisiä ja ulkoisia kohtaamisia. Opiskelija osaa soveltaa myönteisen ilmapiirin rakentamisen periaatteita ja kehittää aktiivisesti omaa vuorovaikutus- ja johtajuusosaamistaan.​

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida vuorovaikutuksen eri ulottuvuuksien sekä asiakkaan arvonluonnin välisiä suhteita ja ennakoida niihin liittyviä mahdollisuuksia ja haasteita. Opiskelija pystyy kriittisesti analysoimaan tunnetilojen vaikutusta yrityksen sisäisten ja ulkoisten kohtaamisten etenemiseen. Opiskelija osaa tilannekohtaisesti suositella keinoja myönteisen ilmapiirin rakentamiseen. Opiskelija kehittää sitoutuneesti omaa vuorovaikutus- ja johtajuusosaamistaan ja on halukas myös tukemaan muita opiskelijoita.​