Myyntijohtaja kasvun moottorinaLaajuus (5 op)
Tunnus: 3Y00GO74
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on kehittää strategisen myynnin osaamista osana arvoa ja kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opintojakso antaa valmiudet myyntistrategian ja -mallien soveltamiselle sekä niiden käytäntöönviennille myyntiorganisaatiossa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää, miten myyntistrategia rakennetaan
• ymmärtää myyntimallien merkityksen osana myyntistrategiaa
• jäsentää myyntijohtajan roolin erityisesti kasvun johtamisessa sekä strategisten muutosten läpiviennissä
• johtaa ja kehittää myyntiä strategisesta näkökulmasta käsin
Sisältö
Myynnin ja kasvun johtaminen moderneissa liiketoimintaympäristöissä
Myyntistrategia ja –mallit
Strategisen myynnin johtajan rooli arvoa tuottavassa myynnissä
Muutosten läpivienti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa myynnin ja kasvun johtamisen keskeisiä piirteitä sekä ymmärtää myyntijohtajan roolin näiden edistäjänä. Opiskelija ymmärtää strategisen myynnin roolin osana kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa määritellä myyntistrategian ja –mallien olennaiset elementit. Opiskelija osaa nimetä muutosjohtamisen osa-alueita ja tunnistaa muutosjohtamisen merkityksen osana uudistusten läpivientiä myyntiorganisaatiossa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija jäsentää myynnin ja kasvun johtamisen muodostaman kokonaisuuden sekä myyntijohtajan roolin näiden edistämisessä. Opiskelija osaa selittää strategisen myynnin roolia osana kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa laatia myyntistrategian ja valita sitä tukevat myyntimallit. Opiskelija jäsentää muutosjohtamisen osa-alueet ja osaa selittää muutosjohtamisen vaikutuksia uudistusten läpivientiin myyntiorganisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida myynnin ja kasvun johtamista sekä suositella sopivia toimintatapoja näistä vastaavalle myyntijohtajalle. Opiskelija osaa monipuolisesti perustella strategisen myynnin vaikutusta liiketoiminnan kasvuun. Opiskelija osaa laatia myyntistrategian ja valita sitä tukevat myyntimallit ennakoiden mahdollisia muutostekijöitä. Opiskelija ymmärtää muutosjohtamisen ja uudistusten läpiviennin väliset yhteydet kokonaisvaltaisesti ja osaa mallintaa erilaisia toimintatapoja muutostilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 03.09.2025
Ajoitus
25.08.2025 - 19.10.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Myynnin johtaminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Sini Jokiniemi
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
25YMYYJMyynnin johtaminen 2025, ylempi AMK
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on kehittää strategisen myynnin osaamista osana arvoa ja kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opintojakso antaa valmiudet myyntistrategian ja -mallien soveltamiselle sekä niiden käytäntöönviennille myyntiorganisaatiossa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää, miten myyntistrategia rakennetaan
• ymmärtää myyntimallien merkityksen osana myyntistrategiaa
• jäsentää myyntijohtajan roolin erityisesti kasvun johtamisessa sekä strategisten muutosten läpiviennissä
• johtaa ja kehittää myyntiä strategisesta näkökulmasta käsin
Sisältö (OJ)
Myynnin ja kasvun johtaminen moderneissa liiketoimintaympäristöissä
Myyntistrategia ja –mallit
Strategisen myynnin johtajan rooli arvoa tuottavassa myynnissä
Muutosten läpivienti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa myynnin ja kasvun johtamisen keskeisiä piirteitä sekä ymmärtää myyntijohtajan roolin näiden edistäjänä. Opiskelija ymmärtää strategisen myynnin roolin osana kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa määritellä myyntistrategian ja –mallien olennaiset elementit. Opiskelija osaa nimetä muutosjohtamisen osa-alueita ja tunnistaa muutosjohtamisen merkityksen osana uudistusten läpivientiä myyntiorganisaatiossa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija jäsentää myynnin ja kasvun johtamisen muodostaman kokonaisuuden sekä myyntijohtajan roolin näiden edistämisessä. Opiskelija osaa selittää strategisen myynnin roolia osana kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa laatia myyntistrategian ja valita sitä tukevat myyntimallit. Opiskelija jäsentää muutosjohtamisen osa-alueet ja osaa selittää muutosjohtamisen vaikutuksia uudistusten läpivientiin myyntiorganisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa analysoida myynnin ja kasvun johtamista sekä suositella sopivia toimintatapoja näistä vastaavalle myyntijohtajalle. Opiskelija osaa monipuolisesti perustella strategisen myynnin vaikutusta liiketoiminnan kasvuun. Opiskelija osaa laatia myyntistrategian ja valita sitä tukevat myyntimallit ennakoiden mahdollisia muutostekijöitä. Opiskelija ymmärtää muutosjohtamisen ja uudistusten läpiviennin väliset yhteydet kokonaisvaltaisesti ja osaa mallintaa erilaisia toimintatapoja muutostilanteisiin.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena ajalla 25.8.25 - 19.10.25. Pakollista osallistumista edellyttävät etäopetuspäivät (klo 9.00 - 16.30) ovat perjantaina 5.9.25 sekä perjantaina 10.10.25.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksoon ei liity tenttejä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot valmentajien ja vierailijaluennoitsijoiden toimesta
Yksilö- ja tiimityöskentely
Hyväksytyn kurssisuorituksen edellytyksenä on:
- kaikki oppimistehtävät on palautettu. Mikäli tehtävän palautus myöhästyy, se laskee tehtävän/kurssin arvosanaa 0,25 arvosanan verran jokaista alkavaa myöhästymisviikkoa kohden
- etäopetuspäiviin osallistuminen tai poissaolon korvaaminen erikseen sovittavalla tavalla. Poissaolo tulee korvata kahden viikon kuluessa kurssin päättymisestä. Sen jälkeen tulevat palautukset laskevat kurssin kokonaisarvosanaa 0,5 arvosanan verran jokaista alkavaa myöhästymisviikkoa kohden
Oppimateriaalit
Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus ja verkkomateriaalit opintojakson Moodle-työtilassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op, joka tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä. Opintojakson kuormittavuus voi kuitenkin vaihdella, esimerkiksi ennakko-osaamisesta riippuen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan eAHOT-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä hakemus viimeistään 25.8.25 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Vastuuopettaja ilmoittaa eAHOT-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot ennen opintojakson alkamista.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Vastuuopettaja ilmoittaa eAHOT-päätöksestään ennen opintojakson alkamista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Kansainvälisyys
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Ilmoittautumisaika
10.06.2024 - 28.08.2024
Ajoitus
23.08.2024 - 20.10.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Myynnin johtaminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
- Myynnin johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Sini Jokiniemi
Vastuuhenkilö
Sini Jokiniemi
Ryhmät
-
24YMYYJMyynnin johtaminen 2024, ylempi AMK
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on kehittää strategisen myynnin osaamista osana arvoa ja kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opintojakso antaa valmiudet myyntistrategian ja -mallien soveltamiselle sekä niiden käytäntöönviennille myyntiorganisaatiossa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää, miten myyntistrategia rakennetaan
• ymmärtää myyntimallien merkityksen osana myyntistrategiaa
• jäsentää myyntijohtajan roolin erityisesti kasvun johtamisessa sekä strategisten muutosten läpiviennissä
• johtaa ja kehittää myyntiä strategisesta näkökulmasta käsin
Sisältö (OJ)
Myynnin ja kasvun johtaminen moderneissa liiketoimintaympäristöissä
Myyntistrategia ja –mallit
Strategisen myynnin johtajan rooli arvoa tuottavassa myynnissä
Muutosten läpivienti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa myynnin ja kasvun johtamisen keskeisiä piirteitä sekä ymmärtää myyntijohtajan roolin näiden edistäjänä. Opiskelija ymmärtää strategisen myynnin roolin osana kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa määritellä myyntistrategian ja –mallien olennaiset elementit. Opiskelija osaa nimetä muutosjohtamisen osa-alueita ja tunnistaa muutosjohtamisen merkityksen osana uudistusten läpivientiä myyntiorganisaatiossa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija jäsentää myynnin ja kasvun johtamisen muodostaman kokonaisuuden sekä myyntijohtajan roolin näiden edistämisessä. Opiskelija osaa selittää strategisen myynnin roolia osana kasvua tuottavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa laatia myyntistrategian ja valita sitä tukevat myyntimallit. Opiskelija jäsentää muutosjohtamisen osa-alueet ja osaa selittää muutosjohtamisen vaikutuksia uudistusten läpivientiin myyntiorganisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa analysoida myynnin ja kasvun johtamista sekä suositella sopivia toimintatapoja näistä vastaavalle myyntijohtajalle. Opiskelija osaa monipuolisesti perustella strategisen myynnin vaikutusta liiketoiminnan kasvuun. Opiskelija osaa laatia myyntistrategian ja valita sitä tukevat myyntimallit ennakoiden mahdollisia muutostekijöitä. Opiskelija ymmärtää muutosjohtamisen ja uudistusten läpiviennin väliset yhteydet kokonaisvaltaisesti ja osaa mallintaa erilaisia toimintatapoja muutostilanteisiin.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena TAMK Pääkampuksella ja mahdollisesti verkko-opetuksena ajalla 23.8. - 20.10.2024. Pakollista läsnäoloa edellyttävät lähipäivät (klo 9.30 - 16.30) ovat perjantaina 6.9.24. sekä perjantaina 11.10.24.
Mahdolliset verkko-opetuksen ajankohdat (arki-illat, zoom) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot valmentajien ja vierailijaluennoitsijoiden toimesta
Yksilö- ja tiimityöskentely
Oppimateriaalit
Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus ja verkkomateriaalit opintojakson Moodle-työtilassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op, joka tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä. Opintojakson kuormittavuus voi kuitenkin vaihdella, esimerkiksi ennakko-osaamisesta riippuen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 30.8.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksestään ennen opintojakson alkamista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Kansainvälisyys
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.