Siirry suoraan sisältöön

Suomen kieli ja viestintäLaajuus (3 op)

Tunnus: 5N00GS15

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa valmistella ja pitää asiantuntijaesityksen tilanteen ja vastaanottajat huomioiden.
Opiskelija osaa toimia ryhmätilanteissa vuorovaikutteisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija kehittää kirjoitus-, esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan osana ammattitaitoaan.

Sisältö

Opiskelussa ja työelämässä tarpeellisten tekstilajien piirteet (esim. muistio ja tiedote)
Puheviestinnän perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.

Hän kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti tarvittaessa asiakirjastandardia jäljitellen. Opiskelija hyödyntää tarvittaessa lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Opiskelija kykenee pitämään esittelevän puheensa visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja sovitun aikataulun mukaisesti. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.

Esitetyt näkemykset on perusteltuja, lähdetiedot on referoitu tarkoituksenmukaisesti ja niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun esitykseen. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja esitys on melko virheetön ja ohjeistuksia noudatteleva.

Opiskelija ottaa esityksissään vastaanottajat ja tilanteen huomioon. Rakenteeltaan toimivan puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen sekä osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.

Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennustekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Johanna Granlund
Vastuuhenkilö

Johanna Granlund

Ryhmät
  • 24RTA
    Rakennustekniikka

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa valmistella ja pitää asiantuntijaesityksen tilanteen ja vastaanottajat huomioiden.
Opiskelija osaa toimia ryhmätilanteissa vuorovaikutteisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija kehittää kirjoitus-, esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan osana ammattitaitoaan.

Sisältö (OJ)

Opiskelussa ja työelämässä tarpeellisten tekstilajien piirteet (esim. muistio ja tiedote)
Puheviestinnän perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.

Hän kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti tarvittaessa asiakirjastandardia jäljitellen. Opiskelija hyödyntää tarvittaessa lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Opiskelija kykenee pitämään esittelevän puheensa visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja sovitun aikataulun mukaisesti. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.

Esitetyt näkemykset on perusteltuja, lähdetiedot on referoitu tarkoituksenmukaisesti ja niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun esitykseen. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja esitys on melko virheetön ja ohjeistuksia noudatteleva.

Opiskelija ottaa esityksissään vastaanottajat ja tilanteen huomioon. Rakenteeltaan toimivan puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen sekä osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toteutuksella ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu palautettaviin tehtäviin.

Hyväksytty suoritus
Opiskelija viestii vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Esitys ja tekstit ovat johdonmukaisesti jäsenneltyjä ja tiivistettyjä. Viestintä on asiatyylistä. Esitys ja tekstit noudattelevat annettuja ohjeita. Opiskelija osaa esiintyä asiallisesti, vakuuttavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija onnistuu ylläpitämään yleisön mielenkiinnon esityksen loppuun saakka.

Hylätty suoritus
Opiskelija ei ole suorittanut opintojaksolla vaadittuja tehtäviä. Suoritus voi olla hylätty myös silloin, jos esityksen tai tekstin rakentaminen on hapuilevaa, kielen muoto- ja tyyliseikoissa on paljon huomautettavaa ja väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksen ja havainnollistamaan sitä, mutta sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa on merkittävästi huomautettavaa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, etäopetus tarpeen mukaan
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset sekä itsenäisesti että pienryhmissä
Itsenäinen tiedonhankinta ja tehtävien teko ja valmistelu
Aktiivinen tuntityöskentely

Oppimateriaalit

Opettajan laatima materiaali Moodlessa
Itsenäinen materiaalien haku erilaisia tehtäviä varten

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osallistuminen kontaktitunneille, tuntityöskentely sekä tehtävien tekeminen tuntien ulkopuolella.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Rakennustekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Johanna Granlund
Vastuuhenkilö

Johanna Granlund

Ryhmät
  • 24RTC
    Rakennustekniikka

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa valmistella ja pitää asiantuntijaesityksen tilanteen ja vastaanottajat huomioiden.
Opiskelija osaa toimia ryhmätilanteissa vuorovaikutteisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija kehittää kirjoitus-, esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan osana ammattitaitoaan.

Sisältö (OJ)

Opiskelussa ja työelämässä tarpeellisten tekstilajien piirteet (esim. muistio ja tiedote)
Puheviestinnän perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.

Hän kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti tarvittaessa asiakirjastandardia jäljitellen. Opiskelija hyödyntää tarvittaessa lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Opiskelija kykenee pitämään esittelevän puheensa visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja sovitun aikataulun mukaisesti. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.

Esitetyt näkemykset on perusteltuja, lähdetiedot on referoitu tarkoituksenmukaisesti ja niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun esitykseen. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja esitys on melko virheetön ja ohjeistuksia noudatteleva.

Opiskelija ottaa esityksissään vastaanottajat ja tilanteen huomioon. Rakenteeltaan toimivan puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen sekä osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toteutuksella ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu palautettaviin tehtäviin.

Hyväksytty suoritus
Opiskelija viestii vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Esitys ja tekstit ovat johdonmukaisesti jäsenneltyjä ja tiivistettyjä. Viestintä on asiatyylistä. Esitys ja tekstit noudattelevat annettuja ohjeita. Opiskelija osaa esiintyä asiallisesti, vakuuttavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija onnistuu ylläpitämään yleisön mielenkiinnon esityksen loppuun saakka.

Hylätty suoritus
Opiskelija ei ole suorittanut opintojaksolla vaadittuja tehtäviä. Suoritus voi olla hylätty myös silloin, jos esityksen tai tekstin rakentaminen on hapuilevaa, kielen muoto- ja tyyliseikoissa on paljon huomautettavaa ja väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksen ja havainnollistamaan sitä, mutta sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa on merkittävästi huomautettavaa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, etäopetus tarpeen mukaan
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset sekä itsenäisesti että pienryhmissä
Itsenäinen tiedonhankinta ja tehtävien teko ja valmistelu
Aktiivinen tuntityöskentely

Oppimateriaalit

Opettajan laatima materiaali Moodlessa
Itsenäinen materiaalien haku erilaisia tehtäviä varten

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osallistuminen kontaktitunneille, tuntityöskentely sekä tehtävien tekeminen tuntien ulkopuolella.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 29.11.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Annina Korpela
Vastuuhenkilö

Annina Korpela

Ryhmät
  • 24I800
    Rakennusarkkitehti

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa valmistella ja pitää asiantuntijaesityksen tilanteen ja vastaanottajat huomioiden.
Opiskelija osaa toimia ryhmätilanteissa vuorovaikutteisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija kehittää kirjoitus-, esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan osana ammattitaitoaan.

Sisältö (OJ)

Opiskelussa ja työelämässä tarpeellisten tekstilajien piirteet (esim. muistio ja tiedote)
Puheviestinnän perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.

Hän kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti tarvittaessa asiakirjastandardia jäljitellen. Opiskelija hyödyntää tarvittaessa lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Opiskelija kykenee pitämään esittelevän puheensa visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja sovitun aikataulun mukaisesti. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.

Esitetyt näkemykset on perusteltuja, lähdetiedot on referoitu tarkoituksenmukaisesti ja niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun esitykseen. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja esitys on melko virheetön ja ohjeistuksia noudatteleva.

Opiskelija ottaa esityksissään vastaanottajat ja tilanteen huomioon. Rakenteeltaan toimivan puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen sekä osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.

Aika ja paikka

TAMK, syksy 2024

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toteutuksella ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu sekä opiskelijan tekemiin tehtäviin että yleiseen aktiivisuuteen ja osallistumiseen tuntityöskentelyssä. Myös vertaisarviointia hyödynnetään.

Hyväksytty suoritus = Opiskelija viestii kirjoittaen vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on hyvin tai erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä tai lähes virheetöntä ja tyyli hallittua. Teksti noudattelee asetteluiltaan TAMKin raportointiohjeistuksia. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon. Hän osaa hyödyntää äänen tehokeinoja.

Hylätty suoritus = Opiskelija ei ole pitänyt suullista esitystä, on ollut pois tunneilta enemmän kuin 20 % tai ei ole tehnyt kurssin kirjallisia tehtäviä. Lisäksi suoritus voi olla hylätty, jos tekstin rakentaminen on hapuilevaa ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on paljon huomautettavaa ja väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera, mutta sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljon huomautettavaa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena (monimuoto- ja etäopetus mahdollista tilanteesta riippuen). Opiskelijat tekevät suullisia ja kirjallisia harjoituksia itsenäisesti ja pienryhmissä kontaktitunneilla. Lisäksi opiskelijat hankkivat tietoa ja valmistelevat tehtäviä itsenäisesti kontaktituntien ulkopuolella. Lähiopetuksessa ja -ohjauksessa opiskelijoita osallistetaan aktiiviseen tuntityöskentelyyn.

Oppimateriaalit

Opettajan laatima materiaali, jaetaan Moodlen kautta. Tekniikan viestintä -opas.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osallistuminen kontaktitunneille, tuntityöskentely sekä tehtävien tekeminen tuntien ulkopuolella. Työskentelyä 3 x 27 h.

Sisällön jaksotus

Luennot ja harjoitukset (2 h) noin kerran viikossa syyslukukauden ajan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Ilmoittautumisaika

13.08.2024 - 23.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 08.12.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Lotta Markkula
Vastuuhenkilö

Hannu Kauranen

Ryhmät
  • 24RM
    Rakennusalan työnjohto

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa valmistella ja pitää asiantuntijaesityksen tilanteen ja vastaanottajat huomioiden.
Opiskelija osaa toimia ryhmätilanteissa vuorovaikutteisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija kehittää kirjoitus-, esiintymis- ja ryhmäviestintätaitojaan osana ammattitaitoaan.

Sisältö (OJ)

Opiskelussa ja työelämässä tarpeellisten tekstilajien piirteet (esim. muistio ja tiedote)
Puheviestinnän perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja osallistunut opetukseen vaaditun määrän.

Hän kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti tarvittaessa asiakirjastandardia jäljitellen. Opiskelija hyödyntää tarvittaessa lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Opiskelija kykenee pitämään esittelevän puheensa visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät hyväksytysti ja sovitun aikataulun mukaisesti. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja perustelee näkemyksensä. Hänen suorituksensa ovat annettujen ohjeiden mukaan tilanteen ja vastaanottajan huomioivia ja rakenteeltaan toimivia.

Esitetyt näkemykset on perusteltuja, lähdetiedot on referoitu tarkoituksenmukaisesti ja niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun esitykseen. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja esitys on melko virheetön ja ohjeistuksia noudatteleva.

Opiskelija ottaa esityksissään vastaanottajat ja tilanteen huomioon. Rakenteeltaan toimivan puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät erinomaisesti sovittuja aikatauluja noudattaen sekä osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti sekä perustelee mielipiteensä monipuolisesti. Hänen käyttämänsä kieli on miltei virheetöntä ja tyyliltään moitteetonta.

Aika ja paikka

TAMK, syksy 2024

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toteutuksella ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu palautettaviin tehtäviin.

Hyväksytty suoritus
Opiskelija viestii vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Esitys ja tekstit ovat johdonmukaisesti jäsenneltyjä ja tiivistettyjä. Viestintä on asiatyylistä. Esitys ja tekstit noudattelevat annettuja ohjeita. Opiskelija osaa esiintyä asiallisesti, vakuuttavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija onnistuu ylläpitämään yleisön mielenkiinnon esityksen loppuun saakka.

Hylätty suoritus
Opiskelija ei ole suorittanut opintojaksolla vaadittuja tehtäviä. Suoritus voi olla hylätty myös silloin, jos esityksen tai tekstin rakentaminen on hapuilevaa, kielen muoto- ja tyyliseikoissa on paljon huomautettavaa ja väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksen ja havainnollistamaan sitä, mutta sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa on merkittävästi huomautettavaa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset sekä itsenäisesti että pienryhmissä
Itsenäinen tiedonhankinta ja tehtävien teko ja valmistelu
Aktiivinen tuntityöskentely

Oppimateriaalit

Opettajan laatima materiaali Moodlessa
Itsenäinen materiaalien haku erilaisia tehtäviä varten

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osallistuminen kontaktitunneille, tuntityöskentely sekä tehtävien tekeminen tuntien ulkopuolella. Työskentelyä 3 x 27 h.

Sisällön jaksotus

Luennot ja harjoitukset (2 h) noin kerran viikossa syyslukukauden ajan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.