Go to MarketLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00DZ91
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö
Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?
Esitietovaatimukset
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 26.08.2024
Ajoitus
29.08.2024 - 30.11.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Vesa Vuorinen
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
22ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (OJ)
Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
29.08.2024 09.00 - 11.00 B6-25
29.08.2024 12.00 - 14.00 Juhlatalo Tapiola (Karhunkatu 71, Tampere)
19.09.2024 09.00 - 12.00 E1-06
08.10.2024 17.00 - 19.00 Zoom
24.10.2024 08.00 - 11.00 B5-31
12.11.2024 17.00 - 18.00 Zoom
21.11.2024 09.00 - 12.00 E1-06
ZOOM:
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/62558596187?pwd=wrPrCzGRlDsJpqc1Hp21Lvwyo4OyHu.1
Meeting ID: 625 5859 6187
Passcode: 408177
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole tenttiä. Tehtävien palautusajankohdat on ilmoitettu Moodlessa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Ryhmätehtävät:
Go-to-market suunnitelma (arvioidaan 1-5, 40% painotus)
GTM esitys (arvioidaan 1-5, 60% painotus)
Vertaisarviointi vaikuttaa kokonaisarvosanaan (yksilö)
Yksilötehtävät:
Oppimispäiväkirja (S), voi olla korottava tai laskeva vaikutus kokonaisarvosanaan.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähi- ja etäopetusta
Tiimioppiminen
Työpajat
Oppimateriaalit
Julkaistaan Moodlessa kurssin alettua
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h
Sisällön jaksotus
Aikataulu tarkentuu elokuussa 2024. Toteutus alkaa elokuun lopulla kestää marraskuun loppuun.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 25.8.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana tehdään työelämäyhteistyötä toimeksiantona.
Lisäksi kurssilla on yhteistyökumppani joka tukee HubSpot-järjestelmän käytössä.
Kansainvälisyys
Osa materiaaleista on englanniksi.
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
31.08.2023 - 18.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Sini Jokiniemi
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
21ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (OJ)
Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
AIKA TILA
31.08.2023 09.00 - 12.00 B3-27
21.09.2023 09.00 - 12.00 B3-27
27.10.2023 13.00 - 16.00 B3-27
24.11.2023 09.00 - 11.00 B3-27
15.12.2023 09.00 - 12.00 B3-27
Lisäksi zoom-videotapaamisia tarvittaessa (sovitaan erikseen valmentajien kanssa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojaksolla toteutetaan ryhmätehtävä ja sille ei ole uusintamahdollisuutta
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan 0-5 asteikolla
tarkempi arviointimatriisi julkaistaan ensimmäisellä kontaktikerralla.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Projektisuunnitelman laatiminen tiimin hankkimalle toimeksiantajalle
Ohjaajien palaute
Vierailijat
Sparraukset
HubSpot markkinoinnin- ja myynnin automaatiojärjestelmä
Itse- ja vertaispalaute
Oppimateriaalit
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op laajuus
10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
Sisällön jaksotus
Tarkentuu ensimmäisellä kontaktikerralla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksiluku (aiempaan osaamiseen perustuva) arvioitavalla näytöllä. Hakemus on jätettävä 17.8. Pakin Hyvähot toiminon kautta. Ota ennen hakemuksen jättämistä yhteyttä opettajiin ja varmista täten että hakemuksen jättäminen on mahdollista. 17.8.2023 jälkeen hakemuksia ei oteta enää tälle opintojaksolle vastaan.
Arvioitava näyttö annetaan viimeistään 30.8. Tarkemmat lisätiedot näytöstä annetaan hakemusten käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin aikana suunnitellaan markkinointi- ja myyntikampanja toimeksiantajalle. Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista englanniksi.
Ilmoittautumisaika
04.06.2022 - 22.08.2022
Ajoitus
19.08.2022 - 13.12.2022
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Minna Heikinheimo
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
20ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (OJ)
Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Aika ja paikka
25.08.2022 10.00 - 13.00 B3-27
15.09.2022 17.00 - 19.00 ZOOM
22.09.2022 13.00 - 14.00 B3-27
23.09.2022 14.00 - 16.00 B3-27
06.10.2022 17.00 - 19.00 ZOOM
27.10.2022 12.00 - 14.00 ZOOM
17.11.2022 17.00 - 19.00 ZOOM
13.12.2022 09.00 - 12.00 ZOOM
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Opintojaksolla toteutetaan ryhmätehtävä ja sille ei ole uusintamahdollisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan 0-5 asteikolla
Arvioinnin osa-alueett:
Myyntiprojektin suunnittelu
Myyntihakkerointi & aktiivisuus ja tiimissä toimiminen
Myyntiprojektin tulokset ja toimeksiantajan palaute
Myyntiprojektin tulosten esittäminen
Reflektointi
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan kurssialustalla moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Projektisuunnitelma (tiimi)
Tekemällä – suunnitellaan, toteutetaan, mitataan, opitaan
Ohjaajien palaute
Vierailijat
Sparraukset
Oppimateriaalit
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op laajuus
10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
Sisällön jaksotus
VAIHEET:
1. SUUNNITTELU JA VALMISTAUTUMINEN
Projektisuunnitelma ja toimeksiantajan hankinta
HubSpot järjestelmään tutustuminen
2. MYYNNINHAKKEROINTI
Digitaalisen markkinointi- ja myyntiprojektin toteuttaminen ja seuranta
3. TULOKSIEN ESITTÄMINEN JA RAPORTOINTI
loppuraportti ja pitchaus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksiluku (aiempaan osaamiseen perustuva) arvioitavalla näytöllä. Hakemus on jätettävä 11.8. Pakin Hyvähot toiminon kautta. Ota ennen hakemuksen jättämistä yhteyttä mika.jokinen@tuni.fi ja varmista täten että hakemuksen jättäminen on mahdollista. 11.8.2022 jälkeen hakemuksia ei oteta enää tälle opintojaksolle vastaan.
Arvioitava näyttö toteutetaan KE 17.8. klo 17:00-19:00. Tarkemmat lisätiedot näytöstä annetaan hakemusten käsittelyn jälkeen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin aikana toteutetaan myyntiprojekti toimeksiantajalle (yritys). Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista englanniksi.