Siirry suoraan sisältöön

Go to Market (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DZ91-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2025 - 17.08.2025

Ajoitus

28.08.2025 - 19.12.2025

Laajuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Jokinen
  • Miina Kivelä

Vastuuhenkilö

Mika Jokinen

Ryhmät

  • 23ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan myyntiprojektin.

Opiskelija osaa
- itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa myyntiprojektin
- asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit
- dokumentoida myyntiprojektin ja esitellä sen tulokset.

Sisältö (OJ)

Miten suunnitellaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten toteutetaan onnistunut myyntiprojekti?
Miten myyntiprojektin tuloksia mitataan?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija pystyy soveltamaan perustasolla oppimaansa käytäntöön. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit ja ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät ja myyntiprojektin. Opiskelija osaa asettaa myyntiprojektille tavoitteet ja mittarit sekä analysoida saatuja tuloksia. Opiskelija osaa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Aika ja paikka

28.08.2025 12.00 - 14.30 B3-27
25.09.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
31.10.2025 08.00 - 16.00 C4-09a ja C4-09b
27.11.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
16.12.2025 09.00 - 11.00 C1-05

Lisäksi zoom-videotapaamisia tarvittaessa (sovitaan erikseen valmentajien kanssa)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojaksolla toteutetaan ryhmätehtävä ja sille ei ole uusintamahdollisuutta

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kampanjasuunnitelma ja esitys arvioidaan 0-5 asteikolla

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Tiimioppiminen
Luennot ja jaettava oppimateriaali
Ohjaajien palaute & sparraukset
Työpaja(t)
HubSpot markkinoinnin- ja myynnin automaatiojärjestelmä + HubSpot Academy
Itse- ja vertaispalaute

Oppimateriaalit

HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op laajuus
10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä

Sisällön jaksotus

Tarkentuu ensimmäisellä kontaktikerralla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksiluku (aiempaan osaamiseen perustuva) arvioitavalla näytöllä. Hakemus on jätettävä 27.8. Pakin Hyvähot toiminon kautta. Ota ennen hakemuksen jättämistä yhteyttä opettajiin ja varmista täten että hakemuksen jättäminen on mahdollista. 27.8.2025 jälkeen hakemuksia ei oteta enää tälle opintojaksolle vastaan.

Tarkemmat lisätiedot näytöstä annetaan hakemusten käsittelyn jälkeen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssin aikana suunnitellaan markkinointi- ja myyntikampanja toimeksiantajalle. Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista englanniksi.