Tulevaisuudentila - tehdään yhdessäLaajuus (10 op)
Tunnus: 8T00DQ76
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 02.03.2025
Ajoitus
07.03.2025 - 10.05.2025
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
8 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Eija Reunanen
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Eija Reunanen
Ryhmät
-
22MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa/ Zoom.
Ensimmäinen opetuskerta on LÄHIOPETUKSENA TAMK:lla.
Ajankohdat löydät myös lukujärjestyksestä.
Toteutuspäivät:
Perjantai 7.3. klo 9-16 Lähikerta TAMK
Perjantai 21.3. klo 9-16 Etäkontakti
Lauantai 22.3. klo 8.30-14.30 Etäkontakti
Torstai 24.4. klo 16.30-20 Etäkontakti
Perjantai 9.5. klo 9-16 Lähi/etä
Lauantai 10.5. klo 8.30-14.30 Lähi/etä
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät:
1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash/ RestoBrand 2025 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.
Oppimateriaalit
Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.
Sisällön jaksotus
Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT, täytä hakemus HyväHot -järjestelmässä 14.2. mennessä. Osoita hakemus Taija Karhelle.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson aloituskerta on lauantaina 7.3.2023 klo 9-16 TAMKin tiloissa.
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.
Ilmoittautumisaika
17.01.2024 - 25.02.2024
Ajoitus
09.03.2024 - 04.05.2024
Laajuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Salonen
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Sami Salonen
Ryhmät
-
21MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa/ Zoom ja ohjauskeskusteluina, ajankohdat löydät myös lukujärjestyksestä.
9.3.2024 8.30 - 14.30 TAMK, aloituskerralla läsnäolopakko, Luokka H1-25
22.3.2024 9.00 - 16.00 ETÄ
23.3.2024 8.30 - 14.30 ETÄ
18.4.2024 16.30 - 20.00 ETÄ
2.5.2024 16.30 - 20.00 ETÄ/TAMK
3.5.2024 9.00 - 16.00
4.5.2024 8.30 - 14.30
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät:
1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash 2022 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.
Oppimateriaalit
Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.
Sisällön jaksotus
Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT, täytä hakemus HyväHot -järjestelmässä 14.2. mennessä. Osoita hakemus Taija Karhelle.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson aloituskerta on lauantaina 9.3.2023 klo 8.30-14.30 TAMKin tiloissa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.
Ilmoittautumisaika
11.12.2023 - 21.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 30.04.2024
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Riitta Brännare
- Pilvi Torvinen
Vastuuhenkilö
Riitta Brännare
Ryhmät
-
21RESTOPalveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Aika ja paikka
Periodi 4: 4.3.-24.4.24 TAMK ja etä
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-lopputentti kurssin lopussa (tarkempi ajankohta myöhemmin) liittyen tapahtuman tuottamiseen, markkinointiin (sis. brändäys), budjetointiin, seurantaan, johtamiseen liittyen
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-osallistuminen tapahtumiin (Sprinti Innovation Festival) tai Resto2024 -kilpailuihin ja tapahtumasta yhteenveto ja oppimisen reflektointi - Suoritus
-osallistuminen Resto Smash -tapahtuman suunnitteluun, toteutukseen ja loppuraportointiin - Suoritus ja arvio 0-5
-tentin suorittaminen (sisältää tapahtuman järjestämiseen liittyvän kokonaisuuden) - arvio 0-5
-harjoitukset esim. vapaavalintaisen teoksen käsittely
-loppukeskustelu ja itsearvio, oman osaamisen analysointi ja kehittäminen- arvio
tarkentuu alkukevään aikana
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-harjoitukset ja tiimityöt
-tapahtuman järjestäminen
-osallistuminen Sprint Innovation -tapahtumaan tai Resto2024 tietotaitokilpailuihin (erillinen suoritus 3 op, Tulevaisuuden tila 7 op)
Oppimateriaalit
-määritellään moodlessa
-valinnainen teos liittyen brändäykseen, tapahtumatuotantoon tms. kurssin tavoitteisiin nähden
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-1 op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä
-koostuu kontaktiopiskelusta ja itsenäisestä työstä yksin ja erilaisissa kokoonpanoissa
-riippuu myös opiskelijan omista tavoitteista ja panoksesta sekä aiemmasta osaamisesta
Sisällön jaksotus
-kurssin toteutuspäivät periodin 4 (4.3.-24.4.24) sisällä ovat maanantait (pl. pääsiäismaanantai 1.4.) ja tiistait klo 9-14/15 sekä keskiviikko klo 12.30-15. Lisäksi viikoilla 10-11 on poikkeava ohjelma, koska silloin on kurssiin sisältyvät tapahtumat Sprint Innovation Festival / Resto2024 -tietotaitokilpailut.
Resto Smash -tapahtuma on viikolla 16 torstaina ja/tai perjantaina 18.-19.4.24 ja toteutetaan yhdessä 23restojen kanssa
Kurssin tarkempi aikataulu on nähtävissä moodlessa kurssin alkamisen aikoihin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-projekteja tehdään työelämän toimeksiantoina (Sprint ja Resto24 -kilpailut) sekä lopputapahtuma tutkinto-ohjelman toimeksiantona
Kansainvälisyys
-Sprint Innovation -tapahtuma on monialainen ja kansainvälinen ja tapahtuu englanninkielellä.
-muissakin tapahtumissa voi olla kans.välisyyttä osallistujien ja kielen suhteen
Lisätietoja opiskelijoille
-kurssiin sisältyy Sprint Innovation Festival -tapahtuma, joka toteutuu viikoilla 10-11 (työskentelykieli on englanti ja työskentely tapahtuu monialaisissa tiimeissä), infotilaisuus Sprintistä on 6.2. klo 14.
tai
Resto2024 tietotaitokilpailut, jotka pidetään Porissa viikolla 11 tiistaista perjantaihin. Nämä molemmat tapahtumat ovat 3 op:n suorituksia ja sisältyvät Tulevaisuuden tila -kurssiin.
Tulevaisuuden tila tehdään yhdessä -kurssin aloitus on yhteisesti maanantaina 4.3.24 klo 9.00 TAMKilla.
Kurssiin kuuluu tapahtuma Resto Smash, joka toteutetaan viikolla 16 to ja/tai pe ja mukana on 23restot.
Ilmoittautumisaika
16.01.2023 - 03.03.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 28.04.2023
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 60
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Arja Luiro
- Jaana Sahlsten
Vastuuhenkilö
Jaana Sahlsten
Ryhmät
-
20RESTORestonomi 2020, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti 12.4.2023
Uusintatentti 26.4.2023
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tiimitehtävät 0-5, 60 %
Itse- ja vertaisarviointi (yksilö) 0-5, 20 %
Tentti (yksilö) 0-5, 20 %
Restonomiprofiili S
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Tiimitehtävät
Yksilötehtävä
Tentti
RESTOSMASH RETHINK GASTRO -tapahtuma
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 op, joka tarkoittaa 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson lähiopetus toteutetaan lukujärjestyksen mukaan periodissa 4 ajanjaksolla 7.3.-27.4. seuraavasti.
Tiistait klo 9-15
Keskiviikot klo 12.30-16 (poikkeuksena ke 19.4. klo 8-16)
Torstait klo 9-15 (poikkeuksena to 20.4. klo 8-16)
Opintojakson aloitus tiistaina 7.3.2023 klo 9.00.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toimeksiannot yhteistyöyrityksiltä.
Ilmoittautumisaika
20.01.2023 - 04.03.2023
Ajoitus
05.03.2023 - 20.05.2023
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
9 op
Toteutustapa
10 % Lähiopetus, 90 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Eija Reunanen
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Eija Reunanen
Ryhmät
-
20MRESTORestonomi, monimuotototeutus, syksy 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan ainakin osin verkossa Zoom-webinaareina ja ohjauskeskusteluina, ajankohdat löydät lukujärjestyksestä.
La 11.3. klo 9-14.30. aloituskerta lähiopetuksena TAMKilla.
pe 24.3. etäkerta
la 25.3.etäkerta
to 20.4. etäkerta
to 4.5. etä/lähi?
pe 5.5. etä/lähi?
la 6.5. etä/lähi?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät:
1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash 2022 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely ja yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.
Oppimateriaalit
Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa. Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.
Sisällön jaksotus
Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson aloituskerta on lauantaina 11.3.2023 klo 9-14.30 TAMKin tiloissa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.
Toteutussuunnitelmaan saattaa tulla muutoksia.
Ilmoittautumisaika
06.12.2021 - 28.02.2022
Ajoitus
11.03.2022 - 07.05.2022
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuija Heikkilä
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Tuija Heikkilä
Ryhmät
-
19MRESTORestonomi, monimuotototeutus, syksy 2019
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan ainakin osin verkossa Zoom-webinaareina ja ohjauskeskusteluina, ajankohdat löydät lukujärjestyksestä.
Aloituskerta 11.3. klo 9.00-16.00 on TAMKissa luokassa H1-23.
Muista käytänteistä soivtaan aloituskerralla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät:
1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash 2022 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely ja yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.
Oppimateriaalit
Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa. Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.
Sisällön jaksotus
Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson aloituskerta on perjantaina 11.3.2021 klo 9-16 TAMKin tiloissa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.
Toteutussuunnitelmaan saattaa tulla muutoksia.
Ilmoittautumisaika
05.02.2022 - 07.03.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 06.05.2022
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Salonen
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Ryhmät
-
19RESTORestonomi 2019, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (OJ)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.
Aika ja paikka
Opintojakson aloitus on tiistaina 8.3 2022. klo 9 luokassa H4-26.
Muut tarkemmat tiedot opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
0-5