Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuudentila - tehdään yhdessäLaajuus (10 op)

Tunnus: 8T00DQ76

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 02.03.2025

Ajoitus

07.03.2025 - 10.05.2025

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

8 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Eija Reunanen
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Eija Reunanen

Ryhmät
  • 22MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa/ Zoom.
Ensimmäinen opetuskerta on LÄHIOPETUKSENA TAMK:lla.
Ajankohdat löydät myös lukujärjestyksestä.

Toteutuspäivät:

Perjantai 7.3. klo 9-16 Lähikerta TAMK
Perjantai 21.3. klo 9-16 Etäkontakti
Lauantai 22.3. klo 8.30-14.30 Etäkontakti
Torstai 24.4. klo 16.30-20 Etäkontakti
Perjantai 9.5. klo 9-16 Lähi/etä
Lauantai 10.5. klo 8.30-14.30 Lähi/etä

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät:

1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash/ RestoBrand 2025 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.

Oppimateriaalit

Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.

Sisällön jaksotus

Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT, täytä hakemus HyväHot -järjestelmässä 14.2. mennessä. Osoita hakemus Taija Karhelle.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson aloituskerta on lauantaina 7.3.2023 klo 9-16 TAMKin tiloissa.
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.

Ilmoittautumisaika

17.01.2024 - 25.02.2024

Ajoitus

09.03.2024 - 04.05.2024

Laajuus

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

25 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sami Salonen
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Sami Salonen

Ryhmät
  • 21MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa/ Zoom ja ohjauskeskusteluina, ajankohdat löydät myös lukujärjestyksestä.

9.3.2024 8.30 - 14.30 TAMK, aloituskerralla läsnäolopakko, Luokka H1-25

22.3.2024 9.00 - 16.00 ETÄ
23.3.2024 8.30 - 14.30 ETÄ

18.4.2024 16.30 - 20.00 ETÄ

2.5.2024 16.30 - 20.00 ETÄ/TAMK
3.5.2024 9.00 - 16.00
4.5.2024 8.30 - 14.30

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät:

1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash 2022 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.

Oppimateriaalit

Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.

Sisällön jaksotus

Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT, täytä hakemus HyväHot -järjestelmässä 14.2. mennessä. Osoita hakemus Taija Karhelle.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson aloituskerta on lauantaina 9.3.2023 klo 8.30-14.30 TAMKin tiloissa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.

Ilmoittautumisaika

11.12.2023 - 21.02.2024

Ajoitus

04.03.2024 - 30.04.2024

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Riitta Brännare
  • Pilvi Torvinen
Vastuuhenkilö

Riitta Brännare

Ryhmät
  • 21RESTO
    Palveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Aika ja paikka

Periodi 4: 4.3.-24.4.24 TAMK ja etä

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-lopputentti kurssin lopussa (tarkempi ajankohta myöhemmin) liittyen tapahtuman tuottamiseen, markkinointiin (sis. brändäys), budjetointiin, seurantaan, johtamiseen liittyen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

-osallistuminen tapahtumiin (Sprinti Innovation Festival) tai Resto2024 -kilpailuihin ja tapahtumasta yhteenveto ja oppimisen reflektointi - Suoritus
-osallistuminen Resto Smash -tapahtuman suunnitteluun, toteutukseen ja loppuraportointiin - Suoritus ja arvio 0-5
-tentin suorittaminen (sisältää tapahtuman järjestämiseen liittyvän kokonaisuuden) - arvio 0-5
-harjoitukset esim. vapaavalintaisen teoksen käsittely
-loppukeskustelu ja itsearvio, oman osaamisen analysointi ja kehittäminen- arvio

tarkentuu alkukevään aikana

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset ja tiimityöt
-tapahtuman järjestäminen
-osallistuminen Sprint Innovation -tapahtumaan tai Resto2024 tietotaitokilpailuihin (erillinen suoritus 3 op, Tulevaisuuden tila 7 op)

Oppimateriaalit

-määritellään moodlessa
-valinnainen teos liittyen brändäykseen, tapahtumatuotantoon tms. kurssin tavoitteisiin nähden

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

-1 op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä
-koostuu kontaktiopiskelusta ja itsenäisestä työstä yksin ja erilaisissa kokoonpanoissa
-riippuu myös opiskelijan omista tavoitteista ja panoksesta sekä aiemmasta osaamisesta

Sisällön jaksotus

-kurssin toteutuspäivät periodin 4 (4.3.-24.4.24) sisällä ovat maanantait (pl. pääsiäismaanantai 1.4.) ja tiistait klo 9-14/15 sekä keskiviikko klo 12.30-15. Lisäksi viikoilla 10-11 on poikkeava ohjelma, koska silloin on kurssiin sisältyvät tapahtumat Sprint Innovation Festival / Resto2024 -tietotaitokilpailut.
Resto Smash -tapahtuma on viikolla 16 torstaina ja/tai perjantaina 18.-19.4.24 ja toteutetaan yhdessä 23restojen kanssa
Kurssin tarkempi aikataulu on nähtävissä moodlessa kurssin alkamisen aikoihin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-projekteja tehdään työelämän toimeksiantoina (Sprint ja Resto24 -kilpailut) sekä lopputapahtuma tutkinto-ohjelman toimeksiantona

Kansainvälisyys

-Sprint Innovation -tapahtuma on monialainen ja kansainvälinen ja tapahtuu englanninkielellä.
-muissakin tapahtumissa voi olla kans.välisyyttä osallistujien ja kielen suhteen

Lisätietoja opiskelijoille

-kurssiin sisältyy Sprint Innovation Festival -tapahtuma, joka toteutuu viikoilla 10-11 (työskentelykieli on englanti ja työskentely tapahtuu monialaisissa tiimeissä), infotilaisuus Sprintistä on 6.2. klo 14.
tai
Resto2024 tietotaitokilpailut, jotka pidetään Porissa viikolla 11 tiistaista perjantaihin. Nämä molemmat tapahtumat ovat 3 op:n suorituksia ja sisältyvät Tulevaisuuden tila -kurssiin.

Tulevaisuuden tila tehdään yhdessä -kurssin aloitus on yhteisesti maanantaina 4.3.24 klo 9.00 TAMKilla.
Kurssiin kuuluu tapahtuma Resto Smash, joka toteutetaan viikolla 16 to ja/tai pe ja mukana on 23restot.

Ilmoittautumisaika

16.01.2023 - 03.03.2023

Ajoitus

06.03.2023 - 28.04.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 60

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Arja Luiro
  • Jaana Sahlsten
Vastuuhenkilö

Jaana Sahlsten

Ryhmät
  • 20RESTO
    Restonomi 2020, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tentti 12.4.2023
Uusintatentti 26.4.2023

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tiimitehtävät 0-5, 60 %
Itse- ja vertaisarviointi (yksilö) 0-5, 20 %
Tentti (yksilö) 0-5, 20 %
Restonomiprofiili S

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot
Tiimitehtävät
Yksilötehtävä
Tentti
RESTOSMASH RETHINK GASTRO -tapahtuma

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 10 op, joka tarkoittaa 270 tuntia opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson lähiopetus toteutetaan lukujärjestyksen mukaan periodissa 4 ajanjaksolla 7.3.-27.4. seuraavasti.

Tiistait klo 9-15
Keskiviikot klo 12.30-16 (poikkeuksena ke 19.4. klo 8-16)
Torstait klo 9-15 (poikkeuksena to 20.4. klo 8-16)

Opintojakson aloitus tiistaina 7.3.2023 klo 9.00.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toimeksiannot yhteistyöyrityksiltä.

Ilmoittautumisaika

20.01.2023 - 04.03.2023

Ajoitus

05.03.2023 - 20.05.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

9 op

Toteutustapa

10 % Lähiopetus, 90 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Eija Reunanen
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Eija Reunanen

Ryhmät
  • 20MRESTO
    Restonomi, monimuotototeutus, syksy 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan ainakin osin verkossa Zoom-webinaareina ja ohjauskeskusteluina, ajankohdat löydät lukujärjestyksestä.

La 11.3. klo 9-14.30. aloituskerta lähiopetuksena TAMKilla.

pe 24.3. etäkerta
la 25.3.etäkerta

to 20.4. etäkerta

to 4.5. etä/lähi?
pe 5.5. etä/lähi?
la 6.5. etä/lähi?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät:

1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash 2022 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen työskentely ja yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.

Oppimateriaalit

Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa. Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.

Sisällön jaksotus

Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson aloituskerta on lauantaina 11.3.2023 klo 9-14.30 TAMKin tiloissa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.

Toteutussuunnitelmaan saattaa tulla muutoksia.

Ilmoittautumisaika

06.12.2021 - 28.02.2022

Ajoitus

11.03.2022 - 07.05.2022

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuija Heikkilä
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Tuija Heikkilä

Ryhmät
  • 19MRESTO
    Restonomi, monimuotototeutus, syksy 2019

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan ainakin osin verkossa Zoom-webinaareina ja ohjauskeskusteluina, ajankohdat löydät lukujärjestyksestä.

Aloituskerta 11.3. klo 9.00-16.00 on TAMKissa luokassa H1-23.
Muista käytänteistä soivtaan aloituskerralla.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät:

1. Minä restonomina ja työelämän kehittäjänä -urapolkukeskustelu / yksilötehtävä, arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
2. RestoSmash 2022 -tapahtuma / tiimitehtävä, arvioidaan 0-5

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu 100 % tiimitehtävän perusteella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen työskentely ja yhteisöllinen tiimityöskentely verkossa.
Oppimiskeskustelut, projektityöskentely.

Oppimateriaalit

Vapaavalintainen kirjallisuus liittyen omaan urapolkuun ja verkostoitumiseen. Kirjallisuustehtävä alustetaan opintojakson alkaessa. Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 10 op., joka vastaa n. 270 h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.

Sisällön jaksotus

Minä restonomina keskustelu ja kirjallisuus 2 op
Projekti 8 op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Verkostoituminen ja yritysyhteistyö.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson aloituskerta on perjantaina 11.3.2021 klo 9-16 TAMKin tiloissa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää läsnäoloa aloituskerralla.

Toteutussuunnitelmaan saattaa tulla muutoksia.

Ilmoittautumisaika

05.02.2022 - 07.03.2022

Ajoitus

07.03.2022 - 06.05.2022

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sami Salonen
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Taija Karhe

Ryhmät
  • 19RESTO
    Restonomi 2019, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.

Sisältö (OJ)

MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

RestoSmash on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. RestoSmashin sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. RestoSmashin näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut RestoSmashin suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. RestoSmash saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen RestoSmashsissä. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

RestoSmash on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. RestoSmash tuo toimialalle uusia näkökulmia. RestoSmash saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Ei ole osallistunut RestoSmash suunnitteluun ja toteutukseen. Suorituksia puuttuu.

Aika ja paikka

Opintojakson aloitus on tiistaina 8.3 2022. klo 9 luokassa H4-26.
Muut tarkemmat tiedot opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

0-5