Siirry suoraan sisältöön

Asiakastyön teoriat ja menetelmät ILaajuus (10 op)

Tunnus: 7S00GV43

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdytään tutkitusti vaikuttaviin asiakastyön menetelmiin. Keskiössä ovat ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus sekä taidelähtöiset menetelmät, joita harjoitellaan toiminnallisesti opintojaksolla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin, tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset sekä osaa pohtia niiden merkitystä asiakastyössä
• tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet
• tietää dialogisen kohtaamisen perusteet ja osaa hyödyntää dialogisuutta erilaisissa ohjausharjoitustilanteissa yksilöiden ja ryhmien kanssa lähi- ja verkkotapaamisissa
• tunnistaa taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä osallisuuden, yhteisöllisyyden ja arjen toimintojen edistäjän
• osaa käyttää asiakastyön menetelmiä, välineitä ja/tai työtapoja ammatillisen identiteetin kehittämisessä

Sisältö

• Tutkimukseen perustuviin sosiaalialan työmenetelmiin ja teoriaan tutustuminen
• Ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus
• Taidelähtöisiin menetelmiin (musiikki, draama, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu) tutustuminen, elämysten jakaminen ja tunnetyöskentelyn periaatteet
• Soveltavat harjoitukset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
• osaa kuvailla tavoitteisiin liittyvät ilmiöt, teorian ja määritellä peruskäsitteistön
• ei ole perustellut valintoja, ratkaisuja ja näkökulman rajauksia teoreettisesti tai teoreettinen perustelu on suoraviivaista

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
• osaa soveltaa teoriaa ja käsitteitä sekä jäsentää asioita suhteessa toisiinsa
• osaa rajata ongelmia ja tehtäviä sekä perustella ratkaisuja ja valintoja
• osaa arvioida asioita ja tarkastella niitä eri näkökulmista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
• osaa analysoida tietoa ja toimintaa sekä yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin
• osaa etsiä kehittämismahdollisuuksia ja perustella erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja
• osaa luoda uusia ratkaisutapoja tai yhdistellä jo olemassa olevia luovasti

Ilmoittautumisaika

07.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

06.01.2025 - 30.05.2025

Laajuus

10 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosionomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Minna Putous
  • Sanna Keskikuru
  • Sosionomi Virtuaalihenkilö
  • Seija Hurskainen
  • Tuija Landström
  • Hanna-Kaisa Korpikoski
Vastuuhenkilö

Tuija Landström

Ryhmät
  • 25ASO
    Sosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään tutkitusti vaikuttaviin asiakastyön menetelmiin. Keskiössä ovat ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus sekä taidelähtöiset menetelmät, joita harjoitellaan toiminnallisesti opintojaksolla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin, tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset sekä osaa pohtia niiden merkitystä asiakastyössä
• tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet
• tietää dialogisen kohtaamisen perusteet ja osaa hyödyntää dialogisuutta erilaisissa ohjausharjoitustilanteissa yksilöiden ja ryhmien kanssa lähi- ja verkkotapaamisissa
• tunnistaa taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä osallisuuden, yhteisöllisyyden ja arjen toimintojen edistäjän
• osaa käyttää asiakastyön menetelmiä, välineitä ja/tai työtapoja ammatillisen identiteetin kehittämisessä

Sisältö (OJ)

• Tutkimukseen perustuviin sosiaalialan työmenetelmiin ja teoriaan tutustuminen
• Ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus
• Taidelähtöisiin menetelmiin (musiikki, draama, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu) tutustuminen, elämysten jakaminen ja tunnetyöskentelyn periaatteet
• Soveltavat harjoitukset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
• osaa kuvailla tavoitteisiin liittyvät ilmiöt, teorian ja määritellä peruskäsitteistön
• ei ole perustellut valintoja, ratkaisuja ja näkökulman rajauksia teoreettisesti tai teoreettinen perustelu on suoraviivaista

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
• osaa soveltaa teoriaa ja käsitteitä sekä jäsentää asioita suhteessa toisiinsa
• osaa rajata ongelmia ja tehtäviä sekä perustella ratkaisuja ja valintoja
• osaa arvioida asioita ja tarkastella niitä eri näkökulmista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• osaa analysoida tietoa ja toimintaa sekä yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin
• osaa etsiä kehittämismahdollisuuksia ja perustella erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja
• osaa luoda uusia ratkaisutapoja tai yhdistellä jo olemassa olevia luovasti

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa ajalla 7.4.-17.4.2025
9.5. klo 8.15-8.45 Tenttipalaute (Pakollinen)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Läsnäolovelvoite (Poissaolosta ota yhteys kyseisen opetuskerran opettajaan)
- Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (todistus)
- Ryhmätentti (0-5)
- Lukupiiri (hyväksytty-hylätty)
- Oppimisprosessi ja pedagoginen ohjauskeskustelu (hyväksytty-hylätty)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- luennot, alustukset
- flipped learning, ennakkotehtävät
- kokemukselliset sekä luovat harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuuteen perehtyminen
- opinnollistaminen

Oppimateriaalit

RYHMÄTENTTIMATERIAALI:
- Mönkkönen Kaarina. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Tallinna: Gaudeamus. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki Pirjo & Sayed Terttu (toim.), 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla.

ARTIKKELIT, flipped learning
- Linner Matikka Johanna & Hipp Tiia (toim.). 2023. Traumainformoitu työote (löytyy Moodlesta)
- Trauma ja traumatisoituminen (Tiia Hipp)
Kuvajaisen video

LUKUPIIRI
- tarkemmat tiedot vkolla 10

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

270 tuntia:
Opetuskerrat 61 h
Yksilöllinen pedagoginen keskustelu 5h
Opinnollistaminen (tunnetaidot, keho) 50h
Itsenäiset tehtävät 20h
Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (verkkokurssi) 4h
Kirjallisuuden opiskelu 100 h (3 kirjaa)
Lukupiiri 10h
Oppimispäiväkirja 20h

Sisällön jaksotus

14.1. klo 8.30-11.45 Kaikille: Orientaatio + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija Landström ja Minna Putous)

16.1. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
16.1. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa Korpikoski)
16.1. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija Hurskainen)
16.1. klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
16.1. klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
16.1. klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)

17.1. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
17.1. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
17.1. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)

20.1. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
20.1. klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)

21.1. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
21.1. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)

22.1. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
22.1. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)

3.3. klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
3.3. klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)

5.3. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)

6.3. klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)

7.3. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
7.3. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
7.3. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)
7.3. klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
7.3. klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)

31.3. klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Draama (Seija)

2.4. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
2.4. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne Laiti)
2.4. klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Draama (Seija)

3.4. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

4.4. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

Myös vkolla 14
Opinnollistaminen (itsenäinen) : Palveluohjauksellinen työote (Tuija)

5.5. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Draama (Seija)
5.5. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna Keskikuru)
5.5. klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
5.5. klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)

6.5. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
6.5. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

8.5. klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Draama (Seija)
8.5. klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
8.5. klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)

9.5.klo 8.15-11.45 Kaikille: Tenttipalaute ja asiakastyö verkossa (Minna ja Tuija)

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 20.12.2024

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

90 % Lähiopetus, 10 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Sosionomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 100

Koulutus
  • Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Minna Putous
  • Sanna Keskikuru
  • Seija Hurskainen
  • Jaana Kokkinen
  • Marianne Laiti
  • Hanneli Sinisalo
  • Tuija Landström
  • Hanna-Kaisa Korpikoski
Vastuuhenkilö

Tuija Landström

Ryhmät
  • 24SO
    Sosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään tutkitusti vaikuttaviin asiakastyön menetelmiin. Keskiössä ovat ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus sekä taidelähtöiset menetelmät, joita harjoitellaan toiminnallisesti opintojaksolla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin, tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset sekä osaa pohtia niiden merkitystä asiakastyössä
• tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen perusteet
• tietää dialogisen kohtaamisen perusteet ja osaa hyödyntää dialogisuutta erilaisissa ohjausharjoitustilanteissa yksilöiden ja ryhmien kanssa lähi- ja verkkotapaamisissa
• tunnistaa taidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien merkityksen sosionomin työssä osallisuuden, yhteisöllisyyden ja arjen toimintojen edistäjän
• osaa käyttää asiakastyön menetelmiä, välineitä ja/tai työtapoja ammatillisen identiteetin kehittämisessä

Sisältö (OJ)

• Tutkimukseen perustuviin sosiaalialan työmenetelmiin ja teoriaan tutustuminen
• Ammatillinen vuorovaikutus ja dialogisuus
• Taidelähtöisiin menetelmiin (musiikki, draama, kuvallinen ja liikunnallinen ilmaisu) tutustuminen, elämysten jakaminen ja tunnetyöskentelyn periaatteet
• Soveltavat harjoitukset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
• osaa kuvailla tavoitteisiin liittyvät ilmiöt, teorian ja määritellä peruskäsitteistön
• ei ole perustellut valintoja, ratkaisuja ja näkökulman rajauksia teoreettisesti tai teoreettinen perustelu on suoraviivaista

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
• osaa soveltaa teoriaa ja käsitteitä sekä jäsentää asioita suhteessa toisiinsa
• osaa rajata ongelmia ja tehtäviä sekä perustella ratkaisuja ja valintoja
• osaa arvioida asioita ja tarkastella niitä eri näkökulmista

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
• osaa analysoida tietoa ja toimintaa sekä yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin
• osaa etsiä kehittämismahdollisuuksia ja perustella erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja
• osaa luoda uusia ratkaisutapoja tai yhdistellä jo olemassa olevia luovasti

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

11.10. klo 12.30-16 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirja)
12.11. klo 16.30-17.30 ETÄNÄ Tenttipalaute (Pakollinen)
27.11. klo 12.30-16 RYHMÄTENTIN 1. uusinta Moodlessa

YKSILÖTENTTI vkoilla 43-49 Examissa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Läsnäolovelvoite (Poissaolosta ota yhteys kyseisen opetuskerran opettajaan)
- Ryhmätentti (0-5)
- Yksilötentti (0-5)
- Yhteisöllisen ryhmätoiminnan suunnittelu ja toteutus (0-5)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- luennot, alustukset
- flipped learning, ennakkotehtävät
- kokemukselliset sekä luovat harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuuteen perehtyminen

Oppimateriaalit

RYHMÄTENTTIMATERIAALI:
- Mönkkönen Kaarina. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Tallinna: Gaudeamus. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)

YKSILÖTENTTI:
- Linner Matikka Johanna & Hipp Tiia (toim.). 2023. Traumainformoitu työote
Luettavaksi neljä lukua:
- Trauma ja traumatisoituminen (Tiia Hipp)
- Traumainformoitu lähestymistapa - Siirtymä oikeudenmukaisempaan toipumisen kulttuuriin (Kati Sarvela)
- Sosiaalityö tänään (Maija Jäppinen)
- Lapsuusajan haitallisten ja suojaavien kokemusten sekä toivon merkitys systeemisessä ja suhdeperustaisessa työotteessa (Saija Westerlund-Cook)

- Näkki Pirjo & Sayed Terttu (toim.), 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla.
- Luettavaksi: Luvut 1-3.

- Tölli Pekka. 2024. Minä näen sinut. Arvostuksen psykologiaa. Helsinki: Tammi.
- Luettavaksi: 1. TILANNE: Arvostus on perustarpeemme. Luvut 1-3.

YHTEISÖLLISEN RYHMÄTOIMINNAN SUUNNITTELUN JA TOTEUTUKSEN MATERIAALI:
- Karjalainen, Anna Liisa. 2019. Luovan toiminnan työtavat: käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Jyväskylä: PS-kustannus
- Karkkulainen, Marjatta. 2015. Toimii! : hoitajan opas luoviin menetelmiin. Helsinki: Edita.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

270 tuntia
Opetuskerrat 120h
Ennakkotehtävät ja -harjoitukset 10h
Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (verkkokurssi) + harjoitukset 12h
Ryhmätentti, yksilötentti ja tenttipalaute 8h
Yhteisöllisen ryhmätoiminnan digitehtävä 10h
Kirjallisuuden opiskelu 110 h

Sisällön jaksotus

22.8.
klo 8.30-11.45 KAIKKI: Orientaatio (kaikki opettajat) + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Jaana)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)

23.8.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)
klo 12.30-15.45 KAIKKI: Luovien teoria (Seija, Hanna-Kaisa, Sanna ja Marianne)

28.8.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Ryhmädynamiikka I (Tuija)

29.8.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Aktiivinen kuuntelu (Minna)

30.8.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)

3.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)

5.9.
klo 14.15-17.30 D-ryhmä: Musiikki (Seija)

6.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Motivoiva haastattelu (Minna)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)

11.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)

12.9.
klo 8.30-11.45 C-ja D-ryhmät: Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (itsenäinen verkkokurssi). Linkki löytyy Moodlesta.
klo 12.30-15.45 A-ja -ryhmät: Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi (itsenäinen verkkokurssi). Linkki löytyy Moodlesta.

13.9.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)

17.9.
ETÄNÄ KAIKILLE klo 9-12: Puheenvuoroja palvelujen ja tuen tarpeiden arvioinnista sosiaaliohjauksessa - koulutus (Sanna ja Tuija)

18.9.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)

19.9.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)

20.9.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)

24.9.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Hanneli)

25.9.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)

27.9.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)

1.10.
klo 10.15-14.00 D-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 10.15-14.00 C-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 14.15-17.30 C-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 14.15-17.30 D-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)

2.10.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Musiikki (Seija)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kriisissä olevan kohtaaminen (Tuija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Liikeilmaisu (Hanna-Kaisa)

3.10.
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Dokumentaatio (Jaana)

4.10.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)

9.10.
klo 8.30-11.45 A- ja B-ryhmät: Asiakastyö verkossa (Tuija ja Minna)
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)

10.10.
klo 8.30-11.45 C- ja D-ryhmät: Asiakastyö verkossa (Tuija ja Minna)
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)

11.10.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Luovat digivälineet (Sanna)
klo 12.30-16.00 Ryhmätentti (Hanneli ja Minna)

Vkoilla 43-49 YKSILÖTENTTI Examissa

21.10
klo 12.30-15.45 KAIKKI: Välireflektio (Kaikki opettajat)

22.10
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Draama (Seija)

23.10.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)

24.10.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä:Tunnetaidot (Minna)

28.10.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

30.10.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Draama (Seija)

31.10.
klo 8.30-11.45 A- ja B-ryhmät: Tarinallisuus (Minna ja Tuija)

1.11.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 C- ja D-ryhmät: Tarinallisuus (Minna ja Tuija)

4.11.
klo 12.30-15.45 ITSENÄISENÄ KAIKILLE PIENRYHMILLE: Ryhmätoiminnan teoreettinen perusta + suunnittelu

6.11.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)

7.11.
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)

8.11.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Huolen puheeksi ottaminen (Hanneli)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Draama (Seija)

11.11.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Draama (Seija)

12.11.
klo 16.30-17.30 ETÄ Tenttipalaute

14.11.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

18.11.
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

21.11.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

22.11.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Draama (Seija)

29.11.
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

2.12.
klo 8-16 KAIKKI Hybriditilaisuus: Taidelähtöisten menetelmien merkitys ja mahdollisuudet lastensuojelussa ja lasten ja nuorten kanssa tehtävässä auttamistyössä - Kuulluksi hankkeen seminaari. (Seija ja Hanna-Kaisa) https://projects.tuni.fi/kuulluksi/kuulluksi-seminaari/

5.12.
klo 8.30-11.45 D-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 C-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

9.12.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)
klo 12.30-15.45 B-ryhmä: Kuvailmaisu (Marianne)

10.12
klo 8.30-11.45 C-ryhmä: Draama (Seija)
klo 12.30-15.45 D-ryhmä: Draama (Seija)

11.12
klo 8.30-11.45 B-ryhmä: Draama (Seija)

12.12.
klo 8.30-11.45 A-ryhmä: Draama (Seija)