Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisesti kehittyvät sosiaali- ja terveyspalvelutLaajuus (5 op)

Tunnus: 7K00GH57

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdyt monialaisesti sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmään sekä kehittyvään, tulevaisuudentoimintaympäristöön, digitaalisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä asiakastiedon tuottamiseen ja tietoturvan perusteisiin. Pääset myös tutustumaan palvelumuotoiluun ja sen merkitykseen sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän ja kehittyvän toimintaympäristön
• tunnistaa asiakaslähtöisyyden merkityksen digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja osaa arvioida digitaalisia palveluita asiakkaan näkökulmasta
• tunnistaa palvelumuotoilun sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämismenetelmänä
• ymmärtää asiakastiedon tuottamisen merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluissa, sekä tietää tietoturvan ja tietosuojan merkityksen.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja kehittyvä toimintaympäristö
• Asiakaslähtöiset digitaaliset sosiaali- ja terveyspalvelut
• Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä
• Asiakastiedon tuottaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa, tietoturva ja tietosuoja

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:

Opiskelija
• Osaa kuvata sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän rakenteita.
• Ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä.
• Osaa kuvata kehittämisen menetelmiä ja oman roolinsa kehittämisprosesseissa.
• Suorittaa opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.
• Osaa soveltaa tietosuojan ja tietoturvan periaatteita ja tietää tiedon tuottamisen periaatteita.

Hylätty:

Opiskelija
• Ei osaa kuvata sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän rakenteita.
• Ei ymmärrä moniammatillisen yhteistyön merkitystä asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä.
• Ei osaa kuvata kehittämisen menetelmiä ja oman roolinsa kehittämisprosesseissa.
• Ei suorita opintojakson tehtäviä hyväksytysti eikä osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.
• Ei osaa soveltaa tietosuojan ja tietoturvan periaatteita eikä tiedä tiedon tuottamisen periaatteita.