Asiakasviestintä ja markkinointiLaajuus (3 op)
Tunnus: 7F00EC26
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- käyttää markkinointiviestinnän keinoja
- suunnittelee ja toteuttaa viestintää kohderyhmälle soveltuvin keinoin
- osaa viestiä digitaalisissa toimintaympäristöissä
- suunnittelee ja toteuttaa kampanjaviestintää, tapahtumamarkkinointia ja sidosryhmäviestintää
Sisältö
- viestinnän eri keinot ja menetelmät
- viestinnällä vaikuttaminen
- viestintäsuunnitelman laadinta
- markkinointi- ja kampanjaviestintä
- sosiaalinen media viestinnässä
- lainsäädäntö ja tekijänoikeudet
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan
Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tarja Tittonen
- Ilkka Piiroinen
Vastuuhenkilö
Ilkka Piiroinen
Ryhmät
-
21FYFysioterapeutit syksy 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- käyttää markkinointiviestinnän keinoja
- suunnittelee ja toteuttaa viestintää kohderyhmälle soveltuvin keinoin
- osaa viestiä digitaalisissa toimintaympäristöissä
- suunnittelee ja toteuttaa kampanjaviestintää, tapahtumamarkkinointia ja sidosryhmäviestintää
Sisältö (OJ)
- viestinnän eri keinot ja menetelmät
- viestinnällä vaikuttaminen
- viestintäsuunnitelman laadinta
- markkinointi- ja kampanjaviestintä
- sosiaalinen media viestinnässä
- lainsäädäntö ja tekijänoikeudet
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan
Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.
Aika ja paikka
Tiimiyrityksen ja projektitoiminnan yhteydessä suoritettavia yllämainituin opetusmenetelmin suoritettavia opintoja voi tehdä koko opintosuunnan aikana.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä ja osallistumalla aihetta tukevaan tiimitoimintaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, seminaarit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely, kirjaesseet.
Oppimateriaalit
Alustukset ja aiheeseen liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alkaessa ja aikana. Suositeltavaa on myös, että opiskelija hakee itse ajantaisaista aihetta tukevaa materiaalia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.
Sisällön jaksotus
Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Valinnaisesta suorituksesta sovitaan erikseen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyötä tehdään käynnissä oleviin projekteihin ja toimeksiantoihin liittyen opintojakson aikana.
Kansainvälisyys
Mahdollisia kv-yhteistyöprojektit.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan
Hylätty:
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Ilkka Piiroinen
Vastuuhenkilö
Ilkka Piiroinen
Ryhmät
-
20FYFysioterapeutti syksy 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- käyttää markkinointiviestinnän keinoja
- suunnittelee ja toteuttaa viestintää kohderyhmälle soveltuvin keinoin
- osaa viestiä digitaalisissa toimintaympäristöissä
- suunnittelee ja toteuttaa kampanjaviestintää, tapahtumamarkkinointia ja sidosryhmäviestintää
Sisältö (OJ)
- viestinnän eri keinot ja menetelmät
- viestinnällä vaikuttaminen
- viestintäsuunnitelman laadinta
- markkinointi- ja kampanjaviestintä
- sosiaalinen media viestinnässä
- lainsäädäntö ja tekijänoikeudet
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan
Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.
Aika ja paikka
Tiimiyrityksen ja projektitoiminnan yhteydessä suoritettavia yllämainituin opetusmenetelmin suoritettavia opintoja voi tehdä koko opintosuunnan aikana.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä ja osallistumalla aihetta tukevaan tiimitoimintaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, seminaarit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely, kirjaesseet.
Oppimateriaalit
Alustukset ja aiheeseen liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alkaessa ja aikana. Suositeltavaa on myös, että opiskelija hakee itse ajantaisaista aihetta tukevaa materiaalia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.
Sisällön jaksotus
Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Valinnaisesta suorituksesta sovitaan erikseen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyötä tehdään käynnissä oleviin projekteihin ja toimeksiantoihin liittyen opintojakson aikana.
Kansainvälisyys
Mahdollisia kv-yhteistyöprojektit.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan
Hylätty:
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.