Siirry suoraan sisältöön

Asiakasviestintä ja markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7F00EC26-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Fysioterapeutti

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tarja Tittonen
  • Ilkka Piiroinen

Vastuuhenkilö

Ilkka Piiroinen

Ryhmät

  • 21FY
    Fysioterapeutit syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- käyttää markkinointiviestinnän keinoja
- suunnittelee ja toteuttaa viestintää kohderyhmälle soveltuvin keinoin
- osaa viestiä digitaalisissa toimintaympäristöissä
- suunnittelee ja toteuttaa kampanjaviestintää, tapahtumamarkkinointia ja sidosryhmäviestintää

Sisältö (OJ)

- viestinnän eri keinot ja menetelmät
- viestinnällä vaikuttaminen
- viestintäsuunnitelman laadinta
- markkinointi- ja kampanjaviestintä
- sosiaalinen media viestinnässä
- lainsäädäntö ja tekijänoikeudet

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan

Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.

Aika ja paikka

Tiimiyrityksen ja projektitoiminnan yhteydessä suoritettavia yllämainituin opetusmenetelmin suoritettavia opintoja voi tehdä koko opintosuunnan aikana.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä ja osallistumalla aihetta tukevaan tiimitoimintaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, seminaarit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely, kirjaesseet.

Oppimateriaalit

Alustukset ja aiheeseen liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alkaessa ja aikana. Suositeltavaa on myös, että opiskelija hakee itse ajantaisaista aihetta tukevaa materiaalia.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.

Sisällön jaksotus

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaisesta suorituksesta sovitaan erikseen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyötä tehdään käynnissä oleviin projekteihin ja toimeksiantoihin liittyen opintojakson aikana.

Kansainvälisyys

Mahdollisia kv-yhteistyöprojektit.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- jäsentää sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyvien markkinoinnin ja viestinnän välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- tunnistaa ja kehittää sisäistä ja ulkoista viestintää ja markkinointia
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti
- tarkastelee ja arvioi asioita sekä asiakkaan / tiimin / työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan

Hylätty:
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.