Myynnin kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00DP06
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Ilmoittautumisaika
17.01.2024 - 21.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
23LIKO1Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Markkinointi: Ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Markkinointi: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Markkinointi: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
17.01.2024 - 21.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
23LIKO2Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
17.01.2024 - 21.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
23LIKO3Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
17.01.2024 - 21.02.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
23LIKO4Liiketalous 2023, päivätoteutus ryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
15.01.2023 - 23.02.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
22LIKO1Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
15.01.2023 - 23.02.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
22LIKO2Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
15.01.2023 - 23.02.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
22LIKO3Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
15.01.2023 - 23.02.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
22LIKO4Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset
Oppimateriaalit
Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle
Ilmoittautumisaika
16.01.2022 - 23.02.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Salla Nieminen
- Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
21LIKO5aLiiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5a
-
21LIKO1Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Aika ja paikka
KANSAINVÄLISTYMINEN: Katso lukkarista
MARKKINOINTI: Ensimmäinen luento kaikille yhteinen (online). Tämän jälkeen 3 opetuskertaa kampuksella maalis- ja huhtikuun aikana ryhmien aikataulujen mukaisesti.
LOGISTIIKKA: Katso lukkarista
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennon viimeisellä kerralla (vain 1,5 tuntia) annettujen aikataulujen perusteella
MARKKINOINTI: Lopputyön palautus 29.4. mennessä (lisäinfoa kurssilla). Muiden tehtävien palautuspäivämääristä tiedotetaan kurssin aikana.
LOGISTIIKKA: Harjoitustöiden aikatauluinfo ensimmäisellä luentokerralla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
KANSAINVÄLISTYMINEN: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä moodletentin suorittamista hyväksytysti
MARKKINOINTI: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä annettujen tehtävien suorittamista hyväksytysti ja ajallaan. Arviointi perustuu ryhmätehtävään sekä lopputyöhön.
LOGISTIIKKA: Arviointi käydään läpi ensimmäisellä luennolla
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennot, casen analyysit
MARKKINOINTI: Luennot, dialogi, tiimioppiminen, harjoitukset ja tehtävät.
LOGISTIIKKA: Luennot, harjoitus- ja tuntitehtävät ja ryhmätyö
Oppimateriaalit
KANSAINVÄLISTYMINEN: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
MARKKINOINTI: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
LOGISTIIKKA: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
KANSAINVÄLISTYMINEN: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja suorittanut moodletentin hyväksytysti
MARKKINOINTI: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut lopputyön, kurssin ryhmätehtävän sekä muut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä.
LOGISTIIKKA:1 op. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Ilmoittautumisaika
16.01.2022 - 23.02.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Salla Nieminen
- Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
21LIKO5bLiiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5b
-
21LIKO2Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Aika ja paikka
KANSAINVÄLISTYMINEN: Katso lukkarista
MARKKINOINTI: Ensimmäinen luento kaikille yhteinen (online). Tämän jälkeen 3 opetuskertaa kampuksella maalis- ja huhtikuun aikana ryhmien aikataulujen mukaisesti.
LOGISTIIKKA: Katso lukkarista
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennon viimeisellä kerralla (vain 1,5 tuntia) annettujen aikataulujen perusteella
MARKKINOINTI: Lopputyön palautus 29.4. mennessä (lisäinfoa kurssilla). Muiden tehtävien palautuspäivämääristä tiedotetaan kurssin aikana.
LOGISTIIKKA: Harjoitustöiden aikatauluinfo ensimmäisellä luentokerralla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
KANSAINVÄLISTYMINEN: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä moodletentin suorittamista hyväksytysti
MARKKINOINTI: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä annettujen tehtävien suorittamista hyväksytysti ja ajallaan. Arviointi perustuu ryhmätehtävään sekä lopputyöhön.
LOGISTIIKKA: Arviointi käydään läpi ensimmäisellä luennolla
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennot, casen analyysit
MARKKINOINTI: Luennot, dialogi, tiimioppiminen, harjoitukset ja tehtävät.
LOGISTIIKKA: Luennot, harjoitus- ja tuntitehtävät ja ryhmätyö
Oppimateriaalit
KANSAINVÄLISTYMINEN: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
MARKKINOINTI: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
LOGISTIIKKA: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
KANSAINVÄLISTYMINEN: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja suorittanut moodletentin hyväksytysti
MARKKINOINTI: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut lopputyön, kurssin ryhmätehtävän sekä muut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä.
LOGISTIIKKA:1 op. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Ilmoittautumisaika
16.01.2022 - 23.02.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Salla Nieminen
- Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
21LIKO5cLiiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5c
-
21LIKO3Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Aika ja paikka
KANSAINVÄLISTYMINEN: Katso lukkarista
MARKKINOINTI: Ensimmäinen luento kaikille yhteinen (online). Tämän jälkeen 3 opetuskertaa kampuksella maalis- ja huhtikuun aikana ryhmien aikataulujen mukaisesti.
LOGISTIIKKA: Katso lukkarista
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennon viimeisellä kerralla (vain 1,5 tuntia) annettujen aikataulujen perusteella
MARKKINOINTI: Lopputyön palautus 29.4. mennessä (lisäinfoa kurssilla). Muiden tehtävien palautuspäivämääristä tiedotetaan kurssin aikana.
LOGISTIIKKA: Harjoitustöiden aikatauluinfo ensimmäisellä luentokerralla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
KANSAINVÄLISTYMINEN: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä moodletentin suorittamista hyväksytysti
MARKKINOINTI: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä annettujen tehtävien suorittamista hyväksytysti ja ajallaan. Arviointi perustuu ryhmätehtävään sekä lopputyöhön.
LOGISTIIKKA: Arviointi käydään läpi ensimmäisellä luennolla
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennot, casen analyysit
MARKKINOINTI: Luennot, dialogi, tiimioppiminen, harjoitukset ja tehtävät.
LOGISTIIKKA: Luennot, harjoitus- ja tuntitehtävät ja ryhmätyö
Oppimateriaalit
KANSAINVÄLISTYMINEN: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
MARKKINOINTI: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
LOGISTIIKKA: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
KANSAINVÄLISTYMINEN: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja suorittanut moodletentin hyväksytysti
MARKKINOINTI: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut lopputyön, kurssin ryhmätehtävän sekä muut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä.
LOGISTIIKKA:1 op. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Ilmoittautumisaika
16.01.2022 - 23.02.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Salla Nieminen
- Anu Kallionpää
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
21LIKO5dLiiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 5d
-
21LIKO4Liiketalous 2021, nuoret valmennusryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (OJ)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Aika ja paikka
KANSAINVÄLISTYMINEN: Kasto lukkarista
MARKKINOINTI: Ensimmäinen luento kaikille yhteinen (online). Tämän jälkeen 3 opetuskertaa kampuksella maalis- ja huhtikuun aikana ryhmien aikataulujen mukaisesti.
LOGISTIIKKA: Katso lukkarista
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennon viimeisellä kerralla (vain 1,5 tuntia) annettujen aikataulujen perusteella
MARKKINOINTI: Lopputyön palautus 29.4. mennessä (lisäinfoa kurssilla). Muiden tehtävien palautuspäivämääristä tiedotetaan kurssin aikana.
LOGISTIIKKA: Harjoitustöiden aikatauluinfo ensimmäisellä luentokerralla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
KANSAINVÄLISTYMINEN: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä moodletentin suorittamista hyväksytysti
MARKKINOINTI: Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen sekä annettujen tehtävien suorittamista hyväksytysti ja ajallaan. Arviointi perustuu ryhmätehtävään sekä lopputyöhön.
LOGISTIIKKA: Arviointi käydään läpi ensimmäisellä luennolla
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
KANSAINVÄLISTYMINEN: Luennot, casen analyysit
MARKKINOINTI: Luennot, dialogi, tiimioppiminen, harjoitukset ja tehtävät.
LOGISTIIKKA: Luennot, harjoitus- ja tuntitehtävät ja ryhmätyö
Oppimateriaalit
KANSAINVÄLISTYMINEN: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
MARKKINOINTI: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
LOGISTIIKKA: Opiskelumateriaalia jaetaan kurssin Moodle-sivulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
KANSAINVÄLISTYMINEN: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja suorittanut moodletentin hyväksytysti
MARKKINOINTI: 2 op = n. 53 h opiskelijan työtä. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut lopputyön, kurssin ryhmätehtävän sekä muut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä.
LOGISTIIKKA:1 op. Kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää, että opiskelija on osallistunut opetukseen ja palauttanut annetut tehtävät hyväksytysti annettuihin päivämääriin mennessä
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.