Myynnin kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00DP06-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.01.2021 - 24.02.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.03.2021 - 16.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 160
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sami Kalliokoski
- Pietro Albanese
- Niina Syrjälä
- Anu Kallionpää
- Vastuuhenkilö
- Anu Kallionpää
- Opintojakso
- 3H00DP06
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.
MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.
LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.
Sisältö (Opintojakso)
MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?
LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.
LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.
LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.
KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Markkinointi: Moodle-verkkotentti viikko 17
LOGISTIIKKA. Moodle-verkkotentti viikko 17
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
MARKKINOINTI
Luennot ja luentotehtävät 20%
Tentti/kirjaessee 80%
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
MARKKINOINTI
Lähiopetus, case-työskentely
LOGISTIIKKA
Etäopetus, tuntitehtävät
Oppimateriaalit
MARKKINOINTI
Luennoilla jaettava materiaali ja kurssikirja "Yrityksen asiakasmarkkinointi"
LOGISTIIKKA
Luennolla jaettava materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
MARKKINOINTI
Luennot ja luentotehtävät 50%
Tentti/kirjaessee 50%
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
MARKKINOINTI
Moodle-verkkotentin sijaan voi suorittaa kirjaesseen.