Siirry suoraan sisältöön

Game Programming 3Laajuus (5 op)

Tunnus: 4A00FA09

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.

Sisältö

Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.

Esitietovaatimukset

Season 1

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student can justify the use of PhysX system.

Lisätiedot

For Games Academy students.

Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sami Kojo
  • Gareth Noyce
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.

Sisältö (OJ)

Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.

Esitietovaatimukset (OJ)

Season 1

Lisätiedot (OJ)

For Games Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can justify the use of PhysX system.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 04.02.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Gareth Noyce
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.

Sisältö (OJ)

Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.

Esitietovaatimukset (OJ)

Season 1

Lisätiedot (OJ)

For Games Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can justify the use of PhysX system.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla kurssin aikana julkaistut harjoitustehtävät. Lisää tietoa kurssin Moodle sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus etänä
Harjoitustehtävät

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.

Sisällön jaksotus

Opetus sijoittuu 3. periodiin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Harjoituksia ei ole palautettu.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.02.2023

Ajoitus

02.01.2023 - 19.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sami Kojo
  • Gareth Noyce
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.

Sisältö (OJ)

Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.

Esitietovaatimukset (OJ)

Season 1

Lisätiedot (OJ)

For Games Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can justify the use of PhysX system.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla kurssin aikana julkaistut harjoitustehtävät. Lisää tietoa kurssin Moodle sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus etänä
Harjoitustehtävät

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.

Sisällön jaksotus

Opetus sijoittuu 3. periodiin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Harjoituksia ei ole palautettu.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 23.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 13.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tietojenkäsittely Virtuaalihenkilö
  • Sami Kojo
Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät
  • 20TIKOGAME
    20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.

Sisältö (OJ)

Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.

Esitietovaatimukset (OJ)

Season 1

Lisätiedot (OJ)

For Games Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can justify the use of PhysX system.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Opintojakso suoritetaan harjoitustöiden perusteella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan palauttamalla kurssin aikana julkaistut harjoitustehtävät. Lisää tietoa kurssin Moodle sivulta.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus etänä
Harjoitustehtävät

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, kaikki materiaali julkaistaan opintojakson Moodle-sivulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks. Games Academy:n Google-kalenteri.

Sisällön jaksotus

Opetus sijoittuu 3. periodiin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Harjoituksia ei ole palautettu.