Siirry suoraan sisältöön

Game Programming 3 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00FA09-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Sami Kojo
  • Gareth Noyce

Vastuuhenkilö

Sami Kojo

Ryhmät

  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.

Sisältö (OJ)

Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.

Esitietovaatimukset (OJ)

Season 1

Lisätiedot (OJ)

For Games Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student can justify the use of PhysX system.

Arviointiasteikko

0-5