Game Programming 3 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00FA09-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 19.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
23TIKOGAME23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Student is able to apply a range of 3D transforms to objects for player control, design and create the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events. Student is able to create complex Finite State Machines to manage the game flow.
Sisältö (OJ)
Game Programming,
Game Components,
Game Maths,
Game Physics,
Game Performance,
Game Prototyping.
Esitietovaatimukset (OJ)
Season 1
Lisätiedot (OJ)
For Games Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can describe performance in 3D games.
The student can describe 3D transformations in games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can create 3D game prototype.
The student can plan and create performant assets and code for chosen platform.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can justify the use of PhysX system.
Arviointiasteikko
0-5