Siirry suoraan sisältöön

Game CampLaajuus (10 op)

Tunnus: 4A00FA33

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

-

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Ilmoittautumisaika

20.01.2025 - 02.03.2025

Ajoitus

01.04.2025 - 31.07.2025

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 24TIKO1
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1
  • 24TIKO2
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 2
  • 23TIKOOT2
    2023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 22TIKOOT1
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
  • 22TIKOOT2
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 24TIKO3
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 3
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 23TIKOOT1
    2023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

31.03.2024 - 15.06.2024

Ajoitus

01.06.2024 - 31.07.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Ryhmät
  • 23TIKO
    Tietojenkäsittely 2023, nuoret
  • 23TIKO1
    Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
  • 23TIKO2
    Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
  • 23TIKO3
    Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3
  • 21TIKOOT2
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 21TIKOOT1
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 22TIKOOT1
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 22TIKOOT2
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

01.03.2023 - 16.06.2023

Ajoitus

01.06.2023 - 31.07.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 21TIKOOT2
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 21TIKOOT1
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 22TIKO
    Tietojenkäsittely 2022, nuoret
  • 22TIKO2
    Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2
  • 22TIKO1
    Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 1
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 22TIKO3
    Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Aika ja paikka

1.6. - 31.7. Ma - pe 9 - 15
Online / GameStudio

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.

Sisällön jaksotus

vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen
Mahdollisuus tiimikohtaiseen räätölöintiin

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Ilmoittautumisaika

16.01.2022 - 31.05.2022

Ajoitus

01.06.2022 - 31.07.2022

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät
  • 21TIKO
    Tietojenkäsittely 2021, nuoret
  • 21TIKO1
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1
  • 21TIKO2
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2
  • 21TIKO3
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
  • 21TIKO4
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
  • 20TIKO
    Tietojenkäsittely 2020, nuoret
  • 20TIKOOT1
    20 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 20TIKOOT2
    20 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 20TIKOGAME
    20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin
laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotanto-tiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Aika ja paikka

1.6.2022-31.7.2022

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely

Oppimateriaalit

Moodle, Discord, Teams, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.

Sisällön jaksotus

vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltavissa. Itsenäinen peliprojekti

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.