Siirry suoraan sisältöön

Uudet viisasten kivetLaajuus (10 op)

Tunnus: 8T00DQ72

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 02.01.2025

Ajoitus

10.01.2025 - 15.02.2025

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuija Ylä-Viteli
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 22MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Aika ja paikka

Kevään kontaktikerrat ovat:

10.01.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
31.01.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
01.02.2025 08.30 - 14.30 ETÄ
14.02.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
15.02.2025 08.30 - 14.30 ETÄ

Aloitamme 10.1.2025 klo 9 etäopetuksena/ Zoom

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi:

- Tulevaisuustehtävä (tiimi), (1-5), 50 % koko opintokokonaisuudesta
- Itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 20 % koko opintokokonaisuudesta
- Tentti, (1-5), 30% koko opintokokonaisuudesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-projektityö
-tentti
Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.

Oppimateriaalit

Materiaali sovitaan opintojakson alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tulevaisuustehtävä (7 op)
yhteensä 189 h

Kirjallisuus (3op)
81 h

1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän tiimityön välillä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT -hakemukset HyväHot -järjestelmään 2.12.2024. mennessä, hakemukset osoitetaan Taija Karhelle.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

12.01.2024 - 22.02.2024

Laajuus

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

25 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jaana Sahlsten
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 21MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Aika ja paikka

Kevään kontaktikerrat ovat:

12.01.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
26.01.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
27.01.2024 08.30 - 14.30 ETÄ
16.02.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
17.02.2024 08.30 - 14.30 ETÄ
22.02.2024 16.30 - 20.00 ETÄ

Aloitamme 12.1.2024 klo 9 etäopetuksena/ Zoom

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi
- hyväksytty projektityö (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
- itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 2 op, 10 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 3 op, 40% koko opintokokonaisuudesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-projektityö
-tentti
Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.

Oppimateriaalit

Materiaali sovitaan opintojakson alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tulevaisuustehtävä (7 op)
yhteensä 189 h

Kirjallisuus (3op)
81 h

1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän projektityön välillä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT -hakemukset HyväHot -järjestelmään 15.12.2023. mennessä Taija Karhelle.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 02.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 20.02.2024

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

35 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuija Ylä-Viteli
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Tuija Ylä-Viteli

Ryhmät
  • 21RESTO
    Palveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Aika ja paikka

Opintojakson aloituskerta maanantaina 8.1 klo 9.00-14.00 lähiopetuksena TAMKilla.
Opiskelijalla on läsnäolovelvoite olla mukana opintojakson aloituksessa.

Yhteinen työskentely ajoittuu (lähi TAMK tai verkossa):
maanantaisin klo 9.00-14.00 (joskus klo 14.30 asti)
tiistaisin klo 9.00-14.00
keskiviikkoisin klo 12.30-16.00

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

13.2. Kirjallisuustentti (Moodle) klo 9.00–11.00
19.2. Uusintatentti 1: Kirjallisuustentti (Moodle) klo 13.00–15.00
21.2. Uusintatentti 2: Kirjallisuustentti (Moodle) klo 12.30–14.30
Materiaali sovitaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin painotus 10 op kokonaisuudesta:

Kehittämisverstas 50%, ryhmä.
Itsearviointi 20%, yksilö (kehittämisverstas toiminnan osalta).
Kirjallisuus (tentti) 30%, yksilö.
Restotalk S (suoritettu), yksilö.
Raportin vertaisarviointi S (suoritettu), yksilö.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ohjattu ryhmätyöskentely

Oppimateriaalit

Ohjeistus opintojakson alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op on 27 h opiskelijan työtä.

Arvioinnin painotus 10 op kokonaisuudesta, 270 h opiskelijan työtä:

Kehittämisverstas, ryhmä. 135 h opiskelijan työtä
Itsearviointi, yksilö (kehittämisverstas toiminnan osalta). 10 h opiskelijan työtä
Kirjallisuus (tentti), yksilö. 81 h opiskelijan työtä
Restotalk, yksilö. 30 h opiskelijan työtä
Raportin vertaisarviointi, yksilö. 14 h opiskelijan työtä

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson aloituskerta maanantaina 8.1 klo 9.00-14.00 lähiopetuksena TAMKilla.
Opiskelijalla läsnäolovelvoite olla mukana opintojakson aloituksessa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

12.01.2023 - 25.03.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

7 op

Toteutustapa

70 % Lähiopetus, 30 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

15 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Leila Kakko
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Taija Karhe

Ryhmät
  • 20MRESTO
    Restonomi, monimuotototeutus, syksy 2020
  • 23KVRN1
    Exchange Students Hospitality Management S2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Aika ja paikka

Lähiopetus, paitsi 28.1. etänä

Kevään kontaktikerrat ovat:

12.01.2023 16.30 - 20.00
13.01.2023 08.00 - 16.00
14.01.2023 08.30 - 14.30

28.01.2023 08.30 - 14.30 Verkko-opetus/ TEAMS

23.02.2023 16.30 - 20.00
24.02.2023 08.00 - 16.00
25.02.2023 08.30 - 14.30

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi
- hyväksytty kehittämistehtävä (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
- itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 2 op, 20 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 3 op, 30% koko opintokokonaisuudesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-tutkimustyö
-kehittämis-/projektityö
-tentti





Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus (3op)
Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Moodlessa)
Kehittäminen (7op)
Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Katri Ojasalo, Teemu Moilanen, Jarmo Ritalahti. WSOYpro Oy. 2014, 3.painos
Muu materiaali kehittämistehtävän mukaan

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kehittämisprojekti (7 op)
Etäopiskelu
Kehittämistyö
yhteensä 189 h

Kirjallisuus (3op)
81 h

1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän kehittämistehtävän välillä.
Kuormittavuudesta (samoin kuin arvioinnista) 70% tulee kehittämistehtävästä ja 30% kirjallisuudesta (valmistautuminen tenttiin ja ryhmätentti verkossa).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämään tehtävä tutkimus- / kehittämistehtävä

Kansainvälisyys

Mahdollisesti mukana KV-opiskelijoita

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus keväällä 2023 lähiopetuksena.
12.01.2023 16.30 - 20.00
13.01.2023 08.00 - 16.00
14.01.2023 08.30 - 14.30

28.01.2023 08.30 - 14.30

23.02.2023 16.30 - 20.00
24.02.2023 08.00 - 16.00
25.02.2023 08.30 - 14.30

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 05.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 22.02.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

90 % Lähiopetus, 10 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 60

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuija Ylä-Viteli
  • Leila Kakko
Vastuuhenkilö

Leila Kakko

Ryhmät
  • 20RESTO
    Restonomi 2020, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Aika ja paikka

Kehittäminen ja kirjallisuus lähi- ja etäopetuksena maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin periodissa 3 keväällä 2023.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kirjallisuustentti sovitaan opintojakson alussa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät
- hyväksytty kehittämistehtävä (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
- itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 2 op, 20 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 3 op, 30% koko opintokokonaisuudesta

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot
Harjoitukset
Kehittämistyö
Kehittämistyön esittely toimeksiantajalle
Kirjatentti

Oppimateriaalit

Opintojakson Moodleen kerätään oppimateriaalia ja kirjallisuussuosituksia.
Tenttikirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 10 op, joka tarkoittaa 10 x 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö 7op
Kirjallisuus 3 op

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ja tiimityöskentelyä on
- maanantaisin 9-15
- tiistaisin 9-15 ja
- keskiviikkoisin 12-16
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena.
Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa opintojakson alkaessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tiimeissä tehtävä kehittämistyö on toimialan tarpeesta lähtevä työ.
HUOM! Kehittämistyö voi olla konkreettinen tutkimus tai tutkimus + soveltava projekti.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään myös englanninkielistä materiaalia.

Lisätietoja opiskelijoille

Lähiopetusta ja tiimityöskentelyä on
- maanantaisin 9-15
- tiistaisin 9-15 ja
- keskiviikkoisin 12-16
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena.
Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa opintojakson alkaessa.

Kehittämistyön aihe voi olla opiskelijan itse hankkima