Uudet viisasten kivetLaajuus (10 op)
Tunnus: 8T00DQ72
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 02.01.2025
Ajoitus
10.01.2025 - 15.02.2025
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuija Ylä-Viteli
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
22MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Aika ja paikka
Kevään kontaktikerrat ovat:
10.01.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
31.01.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
01.02.2025 08.30 - 14.30 ETÄ
14.02.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
15.02.2025 08.30 - 14.30 ETÄ
Aloitamme 10.1.2025 klo 9 etäopetuksena/ Zoom
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi:
- Tulevaisuustehtävä (tiimi), (1-5), 50 % koko opintokokonaisuudesta
- Itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 20 % koko opintokokonaisuudesta
- Tentti, (1-5), 30% koko opintokokonaisuudesta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-projektityö
-tentti
Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.
Oppimateriaalit
Materiaali sovitaan opintojakson alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tulevaisuustehtävä (7 op)
yhteensä 189 h
Kirjallisuus (3op)
81 h
1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän tiimityön välillä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT -hakemukset HyväHot -järjestelmään 2.12.2024. mennessä, hakemukset osoitetaan Taija Karhelle.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
12.01.2024 - 22.02.2024
Laajuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaana Sahlsten
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
21MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Aika ja paikka
Kevään kontaktikerrat ovat:
12.01.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
26.01.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
27.01.2024 08.30 - 14.30 ETÄ
16.02.2024 09.00 - 16.00 ETÄ
17.02.2024 08.30 - 14.30 ETÄ
22.02.2024 16.30 - 20.00 ETÄ
Aloitamme 12.1.2024 klo 9 etäopetuksena/ Zoom
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi
- hyväksytty projektityö (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
- itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 2 op, 10 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 3 op, 40% koko opintokokonaisuudesta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-projektityö
-tentti
Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.
Oppimateriaalit
Materiaali sovitaan opintojakson alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tulevaisuustehtävä (7 op)
yhteensä 189 h
Kirjallisuus (3op)
81 h
1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän projektityön välillä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT -hakemukset HyväHot -järjestelmään 15.12.2023. mennessä Taija Karhelle.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 02.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 20.02.2024
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
35 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuija Ylä-Viteli
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Tuija Ylä-Viteli
Ryhmät
-
21RESTOPalveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Aika ja paikka
Opintojakson aloituskerta maanantaina 8.1 klo 9.00-14.00 lähiopetuksena TAMKilla.
Opiskelijalla on läsnäolovelvoite olla mukana opintojakson aloituksessa.
Yhteinen työskentely ajoittuu (lähi TAMK tai verkossa):
maanantaisin klo 9.00-14.00 (joskus klo 14.30 asti)
tiistaisin klo 9.00-14.00
keskiviikkoisin klo 12.30-16.00
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
13.2. Kirjallisuustentti (Moodle) klo 9.00–11.00
19.2. Uusintatentti 1: Kirjallisuustentti (Moodle) klo 13.00–15.00
21.2. Uusintatentti 2: Kirjallisuustentti (Moodle) klo 12.30–14.30
Materiaali sovitaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin painotus 10 op kokonaisuudesta:
Kehittämisverstas 50%, ryhmä.
Itsearviointi 20%, yksilö (kehittämisverstas toiminnan osalta).
Kirjallisuus (tentti) 30%, yksilö.
Restotalk S (suoritettu), yksilö.
Raportin vertaisarviointi S (suoritettu), yksilö.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Ohjattu ryhmätyöskentely
Oppimateriaalit
Ohjeistus opintojakson alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op on 27 h opiskelijan työtä.
Arvioinnin painotus 10 op kokonaisuudesta, 270 h opiskelijan työtä:
Kehittämisverstas, ryhmä. 135 h opiskelijan työtä
Itsearviointi, yksilö (kehittämisverstas toiminnan osalta). 10 h opiskelijan työtä
Kirjallisuus (tentti), yksilö. 81 h opiskelijan työtä
Restotalk, yksilö. 30 h opiskelijan työtä
Raportin vertaisarviointi, yksilö. 14 h opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson aloituskerta maanantaina 8.1 klo 9.00-14.00 lähiopetuksena TAMKilla.
Opiskelijalla läsnäolovelvoite olla mukana opintojakson aloituksessa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
12.01.2023 - 25.03.2023
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
70 % Lähiopetus, 30 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
15 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Leila Kakko
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Ryhmät
-
20MRESTORestonomi, monimuotototeutus, syksy 2020
-
23KVRN1Exchange Students Hospitality Management S2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Aika ja paikka
Lähiopetus, paitsi 28.1. etänä
Kevään kontaktikerrat ovat:
12.01.2023 16.30 - 20.00
13.01.2023 08.00 - 16.00
14.01.2023 08.30 - 14.30
28.01.2023 08.30 - 14.30 Verkko-opetus/ TEAMS
23.02.2023 16.30 - 20.00
24.02.2023 08.00 - 16.00
25.02.2023 08.30 - 14.30
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi
- hyväksytty kehittämistehtävä (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
- itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 2 op, 20 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 3 op, 30% koko opintokokonaisuudesta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-tutkimustyö
-kehittämis-/projektityö
-tentti
Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus (3op)
Kirjallisuuspaketti (ohjeistus Moodlessa)
Kehittäminen (7op)
Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Katri Ojasalo, Teemu Moilanen, Jarmo Ritalahti. WSOYpro Oy. 2014, 3.painos
Muu materiaali kehittämistehtävän mukaan
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kehittämisprojekti (7 op)
Etäopiskelu
Kehittämistyö
yhteensä 189 h
Kirjallisuus (3op)
81 h
1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän kehittämistehtävän välillä.
Kuormittavuudesta (samoin kuin arvioinnista) 70% tulee kehittämistehtävästä ja 30% kirjallisuudesta (valmistautuminen tenttiin ja ryhmätentti verkossa).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämään tehtävä tutkimus- / kehittämistehtävä
Kansainvälisyys
Mahdollisesti mukana KV-opiskelijoita
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutus keväällä 2023 lähiopetuksena.
12.01.2023 16.30 - 20.00
13.01.2023 08.00 - 16.00
14.01.2023 08.30 - 14.30
28.01.2023 08.30 - 14.30
23.02.2023 16.30 - 20.00
24.02.2023 08.00 - 16.00
25.02.2023 08.30 - 14.30
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 05.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 22.02.2023
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
90 % Lähiopetus, 10 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 60
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuija Ylä-Viteli
- Leila Kakko
Vastuuhenkilö
Leila Kakko
Ryhmät
-
20RESTORestonomi 2020, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Aika ja paikka
Kehittäminen ja kirjallisuus lähi- ja etäopetuksena maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin periodissa 3 keväällä 2023.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kirjallisuustentti sovitaan opintojakson alussa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmät
- hyväksytty kehittämistehtävä (tiimi), (1-5), 5 op, 50 % koko opintokokonaisuudesta
- itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 2 op, 20 % koko opintokokonaisuudesta
-tentti (yksilö), (1-5), 3 op, 30% koko opintokokonaisuudesta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Harjoitukset
Kehittämistyö
Kehittämistyön esittely toimeksiantajalle
Kirjatentti
Oppimateriaalit
Opintojakson Moodleen kerätään oppimateriaalia ja kirjallisuussuosituksia.
Tenttikirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alussa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 op, joka tarkoittaa 10 x 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö 7op
Kirjallisuus 3 op
Sisällön jaksotus
Lähiopetusta ja tiimityöskentelyä on
- maanantaisin 9-15
- tiistaisin 9-15 ja
- keskiviikkoisin 12-16
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena.
Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa opintojakson alkaessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tiimeissä tehtävä kehittämistyö on toimialan tarpeesta lähtevä työ.
HUOM! Kehittämistyö voi olla konkreettinen tutkimus tai tutkimus + soveltava projekti.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään myös englanninkielistä materiaalia.
Lisätietoja opiskelijoille
Lähiopetusta ja tiimityöskentelyä on
- maanantaisin 9-15
- tiistaisin 9-15 ja
- keskiviikkoisin 12-16
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena.
Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa opintojakson alkaessa.
Kehittämistyön aihe voi olla opiskelijan itse hankkima