Siirry suoraan sisältöön

Uudet viisasten kivet (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ72-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 02.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 20.02.2024

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

35 - 50

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tuija Ylä-Viteli
  • Taija Karhe

Vastuuhenkilö

Tuija Ylä-Viteli

Ryhmät

  • 21RESTO
    Palveluliiketoiminta 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (OJ)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Aika ja paikka

Opintojakson aloituskerta maanantaina 8.1 klo 9.00-14.00 lähiopetuksena TAMKilla.
Opiskelijalla on läsnäolovelvoite olla mukana opintojakson aloituksessa.

Yhteinen työskentely ajoittuu (lähi TAMK tai verkossa):
maanantaisin klo 9.00-14.00 (joskus klo 14.30 asti)
tiistaisin klo 9.00-14.00
keskiviikkoisin klo 12.30-16.00

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

13.2. Kirjallisuustentti (Moodle) klo 9.00–11.00
19.2. Uusintatentti 1: Kirjallisuustentti (Moodle) klo 13.00–15.00
21.2. Uusintatentti 2: Kirjallisuustentti (Moodle) klo 12.30–14.30
Materiaali sovitaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin painotus 10 op kokonaisuudesta:

Kehittämisverstas 50%, ryhmä.
Itsearviointi 20%, yksilö (kehittämisverstas toiminnan osalta).
Kirjallisuus (tentti) 30%, yksilö.
Restotalk S (suoritettu), yksilö.
Raportin vertaisarviointi S (suoritettu), yksilö.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ohjattu ryhmätyöskentely

Oppimateriaalit

Ohjeistus opintojakson alkaessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op on 27 h opiskelijan työtä.

Arvioinnin painotus 10 op kokonaisuudesta, 270 h opiskelijan työtä:

Kehittämisverstas, ryhmä. 135 h opiskelijan työtä
Itsearviointi, yksilö (kehittämisverstas toiminnan osalta). 10 h opiskelijan työtä
Kirjallisuus (tentti), yksilö. 81 h opiskelijan työtä
Restotalk, yksilö. 30 h opiskelijan työtä
Raportin vertaisarviointi, yksilö. 14 h opiskelijan työtä

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson aloituskerta maanantaina 8.1 klo 9.00-14.00 lähiopetuksena TAMKilla.
Opiskelijalla läsnäolovelvoite olla mukana opintojakson aloituksessa.