Uudet viisasten kivet (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ72-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 02.01.2025
Ajoitus
10.01.2025 - 15.02.2025
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuija Ylä-Viteli
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
22MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.
Sisältö (OJ)
MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa. Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää. Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.
Aika ja paikka
Kevään kontaktikerrat ovat:
10.01.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
31.01.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
01.02.2025 08.30 - 14.30 ETÄ
14.02.2025 09.00 - 16.00 ETÄ
15.02.2025 08.30 - 14.30 ETÄ
Aloitamme 10.1.2025 klo 9 etäopetuksena/ Zoom
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ryhmätentti tiiminä verkossa erikseen sovittavana aikana
Estyneet tekevät yksilötentin EXAMissa erikseen sovittavana aikana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi:
- Tulevaisuustehtävä (tiimi), (1-5), 50 % koko opintokokonaisuudesta
- Itse- ja vertaisarviointi, (1-5), 20 % koko opintokokonaisuudesta
- Tentti, (1-5), 30% koko opintokokonaisuudesta
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-harjoitukset
-tiimityöskentely
-projektityö
-tentti
Opintojaksolla on sekä yksilönä itsenäisesti että opiskelijatiiminä ja pienryhmänä tehtäviä harjoituksia ja tehtäviä.
Oppimateriaalit
Materiaali sovitaan opintojakson alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tulevaisuustehtävä (7 op)
yhteensä 189 h
Kirjallisuus (3op)
81 h
1 op = 27 h opiskelijan työtä, eli 10 op = 270 h, joka jakautuu yhteisen etäopetuksen, itsenäisen työskentelyn ja tiimityönä tehtävän tiimityön välillä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT -hakemukset HyväHot -järjestelmään 2.12.2024. mennessä, hakemukset osoitetaan Taija Karhelle.